magnhild Skrevet 30. august 2004 #1 Skrevet 30. august 2004 Vi har nå tenkt litt på hva viskal finne på til bryllupsreise. Lurte litt på å reise på fjellet og bare kose oss, men begge to har egentlig mye mer lyst til å reise til USA eller noe slikt. Vi hadde endrømmetur til østkysten for to år siden og lengter veldig tilbake. Så vi lurer på hva vi skal gjøre. Vi skal nå snart ta opp et lite lån for å renovere et hus vi har arvet. Kanskje vi skulle tatt opp noen tusen ekstra og fått oss en reise til sommeren? Synes egentlig at dette er teit og uansvarlig, men lysten til å reise er nok litt større. Hva mener dere? Vi gjør selve bryllupet så lite kostbart som vi klarer, kommer kanskje til å havne rett under 40000,- på to dager. Det er jo ikke ille... Åh jeg er litt i tvil ja...
Vimsevips Skrevet 30. august 2004 #2 Skrevet 30. august 2004 Den lysten forstår jeg veldig godt. Vet hva jeg ville gjort, og vet hva vi gjorde. Så får vi se hva dere ender opp med
magnhild Skrevet 30. august 2004 Forfatter #3 Skrevet 30. august 2004 *drømmer* Men kommer fornuften og tar meg sakte men sikkert?? Skulle gjerne visst om dette er vanlig å gjøre, eller om det bare er jeg som er føler meg uansvarlig med å tenke på å ta opp litt mer lån for å komme meg på ferie... Høres utrolig teit ut spør du meg... Men...
Vimsevips Skrevet 30. august 2004 #4 Skrevet 30. august 2004 Aner ikke om det er vanlig eller ikke, men vet vi vurderte det. Hos oss kom "fornuften" å tok oss. Så vi tok ingen brullupsreise. Vi hadde derimot en langweekend, alene, i Amsterdam noen måneder før bryllupet. Det var deilig Og så var vi 1 mnd i statene i fjor, så vi drøyer en ny stor ferietur til et annet år..
ringblomst Skrevet 31. august 2004 #5 Skrevet 31. august 2004 Denne våren så har vi kjøpt leilighet, begynt å betale på studielån og likevel ville vi unne oss en bryllupsreise. Visst ble det dyrt, men vi angrer ikke et sekund - en ferie senere er ikke det samme som bryllupsreisen. Men hvis vi hadde vært nødt til å ta opp et lån, ville vi nok hatt et litt annet budsjett. Lykke til med avgjørelsen!
magnhild Skrevet 31. august 2004 Forfatter #6 Skrevet 31. august 2004 Vil bare påpeke at vi ikke tar opp lån for å reise på bryllupsreisen i seg selv. Vi skal ta opp lån uansett for å renovere et hus vi har arvet. Det lånet blir på ca 500000,- som vil være det eneste vi har av lån utenom studielån (i ikke har begynt å betale på enda) Så tanken var jo egentlig å bare ta opp litt mer på det huslånet. Kanskje 30-40000,- legge litt mer i bryllupet og så kunne unne oss en reise langt vekk og over litt lengre tid. Men jeg har ikke bestemt meg, men drømmer om ferie ja...
lene Skrevet 1. september 2004 #7 Skrevet 1. september 2004 Hadde gjorte det jeg! 500000 er jo ingenting å ha i lån, og skal vi ikke kose oss mens vi kan??? Synes ikke du skal tvile på å ta litt ekstra for å unne dere en fantastisk ferietur!!!
Kelsey Skrevet 1. september 2004 #8 Skrevet 1. september 2004 Kan bare si at jeg anbefaler Seattle som reisemål Syns dere skal unne dere en reise Selv om dere må ta opp litt mer lån for å kunne gjøre det blir det jo ikke så mye i det store dragsuget. Og opplevelser varer lengre enn penger!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå