Gå til innhold

Hva vil passe best i stuevinduet


Fru Blå

Anbefalte innlegg

Jeg håper dere kan hjelpe meg litt med valg av gardiner eller persiennere til stuevinduet vårt.

Vi har nylig flyttet inn i ny rekkehusleilighet med ganske stor stue. På gulvet er det mørk brun laminat, mens veggene er i lys krem farge. Vi har også en blå sofa som står foran det ene vinduet.

Det er to vinduer med en verandadør i midten. Vinduskarmene er beiset i en brun/kirsebærfarge som er ganske lys.

Jeg ha noe som skjermer mot innsyn, men som også ikke stjeler for mye lys.

Heller derfor mest mot persiennere eller heisegardiner. Men vet ikke helt om dette kan brukes på døren også, eller om det vil se rart ut.

Jeg har også tenkt om jeg kan bruke pinnevevsjalusiet de har på Ikea, eller om det er av for dårlig kvalitet/blir å se rart ut. Noen med erfaring?

For øyeblikket har jeg en svart gardinstang som går over vinduene. Det var den lengste de hadde på Ikea, men ikke lang nok til at jeg kan trekke gardinene utforbi vinduet. Dermed stjeler gardinene mye lys fra vinduet.

Å ha tre oppdelte gardinstenger vil bli rart tror jeg.

Blir veldig takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville valgt liftgardin, mest for å ikke introdusere enda en tre-farve...og fordi jeg personlig synes det er finest!og fordi du kan heise den opp/ned etter behov mht. lys/innsyn.

Dersom innsynet er det største problemet hadde jeg valgt persienner, da de kan reguleres til å slippe inn lys samtidig som de skjermer for innsyn.

Uansett jeg ville valgt å ta med døren når du skal henge opp liftgardin / persienner, gir bedre helhetsinntrykk..synes jeg da. Og en lang gardinstang synes jeg hørtes mye bedre ut enn tre korte ja...

Når du har valgt system for solskjerming og innsyn, så har du løst problemet mht. gardiner også, da kan gardinene bare henge til pynt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også jeg skal gå for liftgardinen, det vil bli lyst og fint i stuen da.

Blir det rart om jeg monterer liftgardinen på listen over døren, i stedet for på selveste døren? Jeg må i allefall gjøre det over vinduene, for jeg har en ventil på selveste listen som jeg vil skjule.

Jeg trenger vel ikke gardiner hvis jeg velger liftgardiner, eller er det finest med vanlige gardiner i tillegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Slik du beskriver arver så har jeg ville valgt kirsebær trepersienner. Skjermer, smidig som det ikke tar lyset fra deg.

Noe som ikke går av moten og du har de noen år.

lett å holde rene. Ser eksklusift ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ellers ser jeg litt på heisgardinene i Ellos, men det er litt vanskelig å vite hvordan de vil se ut.

De har jeg også sett på, men det står jo ikke mål på dem! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pet: Du må velge farge først, så kan du velge mål etterpå.

Det tok litt tid for jeg også fant det ut. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...