Gjest gloria Skrevet 21. mai 2015 #1 Skrevet 21. mai 2015 Norwegian har et av sine "supersalg" gående hvor det reklameres for turer fra 199,- en vei. Det jeg lurer på er hvorfor ikke førpriser vises? For å kunne kalle det for et salg, må vel også en reell førpris kunne dokumenteres? Eller er det andre regler som er gjeldende? Føler ofte at disse salgene er misvisende, og er lite interessert i å bestille noe bare fordi det står "supersalg" skrevet over hele ruta.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2015 #2 Skrevet 21. mai 2015 De må kunne dokumentere at de har solgt samme turer til høyere priser, og det har de jo. Jeg synes det er mer irriterende at prisen den andre veien vanligvis er mer enn dobbelt så høy. Anonymous poster hash: 42762...171
Gjest gloria Skrevet 21. mai 2015 #3 Skrevet 21. mai 2015 De må kunne dokumentere at de har solgt samme turer til høyere priser, og det har de jo. Jeg synes det er mer irriterende at prisen den andre veien vanligvis er mer enn dobbelt så høy. Anonymous poster hash: 42762...171 Det er klart, men jeg lurer i alle fall på hva prisene før var?
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2015 #4 Skrevet 22. mai 2015 Flypriser hopper jo og danser i ett sett, og på enkelte ruter skifter prisen flere ganger i uken. Så å oppgi en førpris er ikke så lett som på produkter med mer statiske priserAnonymous poster hash: 342fd...626
Gjest gloria Skrevet 22. mai 2015 #5 Skrevet 22. mai 2015 Flypriser hopper jo og danser i ett sett, og på enkelte ruter skifter prisen flere ganger i uken. Så å oppgi en førpris er ikke så lett som på produkter med mer statiske priserAnonymous poster hash: 342fd...626 Jeg skjønner at det gjør det til en vanskeligere jobb å dokumentere førpriser, men samtidig så bør en kanskje unnlate å kalle det for et salg, men heller f.eks. en kampanje? I og med at prisene svinger så mye, så blir det også vanskelig å kalle et salg for et salg, i mine øyner. Personlig mener jeg at et salg skal ha "løp og kjøp priser", ikke kun et par billetter til 199,- (fra Oslo). Har sendt inn tips til forbrukerombudet. Tviler på at det kommer et svar, men det er lov å håpe.
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2015 #6 Skrevet 26. mai 2015 De annonserer ikke med salg lenger, men prisene på stedene jeg sjekket er fortsatt de samme. Anonymous poster hash: 42762...171
Gjest gloria Skrevet 26. mai 2015 #7 Skrevet 26. mai 2015 De annonserer ikke med salg lenger, men prisene på stedene jeg sjekket er fortsatt de samme. Anonymous poster hash: 42762...171 Det stod salg på Norwegian sine sider senest i forrige uke. Nå er dette fjernet. Sikkert fordi "salget" er over. Men ser at prisene er de samme som i sist uke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå