Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei! jeg er en jente på 16 år og har problemer med en del overflødig fett fra bikinikanten til begynnelsen av skuldrene. jeg trener intensiv fotball 5 ganger i uken pluss, minus. jeg trener også styrke over hele kroppen men spesielt mage, rumpe og armer, jeg løper også en del. jeg spiser ikke godteri/junkfood/brus osv, det har jeg ikke gjort i hele år ca. uansett hva jeg gjør vil ikke det overflødige fettet gå vekk, ønsker at musklene mine skal komme mer fram. hva må jeg gjøre for å bli kvitt dette overflødige fettet? jeg spiser sunt og drikker nok vann, men jeg vet ikke hva mer jeg kan gjøre. takk for all hjelp!!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva spiser du, da?

Anonymous poster hash: 2dabc...fa5

Skrevet

Bli mann?

Seriøst, du er i ferd med å bli en voksen kvinne, og kvinner skal ha en del underhudsfett, og med den treningsmengden og det kostholdet du skisserer, tviler jeg på at du har noe som helst påfallende "magefett". Fortsett med aktivitetene dine og hygg deg med idretten.

• Liker 4
Skrevet

Bli mann?

Seriøst, du er i ferd med å bli en voksen kvinne, og kvinner skal ha en del underhudsfett, og med den treningsmengden og det kostholdet du skisserer, tviler jeg på at du har noe som helst påfallende "magefett". Fortsett med aktivitetene dine og hygg deg med idretten.

nei, ønsker på ingen måte å bli mann, men at musklene skal vises litt. jeg er ikke ute etter å slanke meg masse, og jeg har en del enn litt underhudsfett, men tusen takk for svar!

Skrevet

Hva spiser du, da?

Anonymous poster hash: 2dabc...fa5

spiser helt vanlig mat, kjøttdeig og spagetti, potetstapp og pølse, fiskegrateng og som oftest med salat / grønnsaker til. spiser knekkebrød/halvgrove rundstykker til frokost og kvelds og knekkebrød på skolen til lunsj.

Skrevet

Nesten så du må poste bilde xD

Nei, du er 16 og kroppen din er i forandring :)
Du spiser sunt og du trener...Ikke tell kalorier, nesten oppskriften til å få ett anstrengt forhold til mat og div. forstyrrelser ^^

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Beklager, men ikke alle jenter har anlegg for flat og definert mage. Handler litt om innsida også, hvordan organene ligger eller noe. Leste om det nettopp, men husker ikke helt forklaringen, kanskje noen andre her gjør :) Jeg er nå nesten 30, og vet du hva....ikke kast bort ungdomstiden på å være opphengt i en bagatell!

Anonymous poster hash: 85cf7...344

• Liker 2
Skrevet

hei! jeg er en jente på 16 år og har problemer med en del overflødig fett fra bikinikanten til begynnelsen av skuldrene. jeg trener intensiv fotball 5 ganger i uken pluss, minus. jeg trener også styrke over hele kroppen men spesielt mage, rumpe og armer, jeg løper også en del. jeg spiser ikke godteri/junkfood/brus osv, det har jeg ikke gjort i hele år ca. uansett hva jeg gjør vil ikke det overflødige fettet gå vekk, ønsker at musklene mine skal komme mer fram. hva må jeg gjøre for å bli kvitt dette overflødige fettet? jeg spiser sunt og drikker nok vann, men jeg vet ikke hva mer jeg kan gjøre. takk for all hjelp!!

Når jeg ser at du ser 16 år, blir jeg litt skeptisk. Unge jenter har en lei tendens til å innbille seg både det ene og det andre om kroppen sin, og det kan ende opp med ganske triste konsekvenser. For å få synlige muskler må man som du sier ha mindre fett. Jeg ville ventet med å stresse dette et par år. Kroppen din er fortsatt under utvikling. Om du likevel skal gjøre kostholdsendringer, ville jeg snakket med en seriøs personlig trenger med peiling på kosthold.

• Liker 1
Gjest Ketchupjenta
Skrevet

Kan hende du føler du ser større ut enn det du er? Hva er BMIen din?
Og hvordan kan du forresten være 16 år og født i 1996?

Skrevet

Kan hende du føler du ser større ut enn det du er? Hva er BMIen din?

Og hvordan kan du forresten være 16 år og født i 1996?

What, så det er det de 4 siffrene bak ett nick betyr, hvorfor har ingen sagt dette til meg når jeg har brukt 1234 bak andre nick? o_o Da er jo egentlig jeg veldig gammel :O

(OT...beklager..jeg bare måtte...:fnise:)

Skrevet

Du må ta med i beregningen at kvinner naturlig skal ha et fettlag på magen som er temmelig vanskelig å få vekk. Jeg er naturlig tynn og har ganske sterke magemuskler på tross av lite trening, men når jeg sitter ned blir jo fettet bulkete og framtredende med mindre jeg skulle trukket den inn konstant elns. Det er også helt naturlig å ha litt ekstra fett rundt brystene. Sånn er kvinnekroppen.

Så OT, det er nok mulig at du overtenker dette. Du tar deg sikkert flott ut.

Skrevet

tusen takk for alle svar!

AnonymBruker
Skrevet

Beklager, men ikke alle jenter har anlegg for flat og definert mage. Handler litt om innsida også, hvordan organene ligger eller noe. Leste om det nettopp, men husker ikke helt forklaringen, kanskje noen andre her gjør :) Jeg er nå nesten 30, og vet du hva....ikke kast bort ungdomstiden på å være opphengt i en bagatell!

Anonymous poster hash: 85cf7...344

Det er bedre å bruke ungdomstiden for å bli kvitt bagatellen, enn å gå gjennom hele ungdomstiden med den bagatellen!

Anonymous poster hash: d9748...884

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...