AnonymBruker Skrevet 21. mai 2015 #1 Skrevet 21. mai 2015 Jeg har rødt på overkroppen og svart nederst (som jeg pleier). Den ser sånn her ut: Kan jeg endre på det røde, og få den svart? Som denne: Håper folk forstår hva jeg mener Anonymous poster hash: fe7da...800
Gjest morhjertegod Skrevet 21. mai 2015 #2 Skrevet 21. mai 2015 Det kan du helt sikkert, du må få en til å brodere et nytt stykke og montere på din bunad. Koster nok litt penger, men om du ønsker det så ser jeg ikke det som en umulighet. Er det ikke hemper/knapper på den øverste??
Sølvrosen Skrevet 21. mai 2015 #3 Skrevet 21. mai 2015 Det er helt sikkert mulig å bytte ut det røde livet med et laget i svart stoff. Du bør antagelig snakke med en dyktig sydame med erfaring i bunadssøm. 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2015 #4 Skrevet 21. mai 2015 Det kan du helt sikkert, du må få en til å brodere et nytt stykke og montere på din bunad. Koster nok litt penger, men om du ønsker det så ser jeg ikke det som en umulighet. Er det ikke hemper/knapper på den øverste?? Hva mener du med hemper/knapper? Tenker du på beltet? Jeg mener ikke det, altså, men det røde som er utenpå skjorta. Skuldrene og det partiet liksom. Men takk for svar Anonymous poster hash: fe7da...800
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2015 #5 Skrevet 21. mai 2015 Det kan du helt sikkert, du må få en til å brodere et nytt stykke og montere på din bunad. Koster nok litt penger, men om du ønsker det så ser jeg ikke det som en umulighet. Er det ikke hemper/knapper på den øverste?? Åja, jeg skjønte hva du mente nå! Knappene er på selve stakken, så det er ikke noe problem. Jeg liker bare det svarte bedre enn det røde sikkert en teit grunn til å ville endre bunaden, men jeg liker bare det svarte bedre. -ts Anonymous poster hash: fe7da...800
Gjest morhjertegod Skrevet 21. mai 2015 #6 Skrevet 21. mai 2015 Åja, jeg skjønte hva du mente nå! Knappene er på selve stakken, så det er ikke noe problem. Jeg liker bare det svarte bedre enn det røde sikkert en teit grunn til å ville endre bunaden, men jeg liker bare det svarte bedre. -ts Anonymous poster hash: fe7da...800 Hun med sort overdel har jo to rader med sølv/knapper, tre på hver side av vesten.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2015 #7 Skrevet 21. mai 2015 Hun med sort overdel har jo to rader med sølv/knapper, tre på hver side av vesten. Åja, sånn sett. Nei, det har jeg ikke på min bunad og villet ikke hatt det på ev. svart overdel Anonymous poster hash: fe7da...800
Gjest morhjertegod Skrevet 21. mai 2015 #8 Skrevet 21. mai 2015 Åja, sånn sett. Nei, det har jeg ikke på min bunad og villet ikke hatt det på ev. svart overdel Anonymous poster hash: fe7da...800 Enig med deg i det, finest uten disse knappene. Men får ikke bestemt meg om hvem jeg syns var finest av disse to, fine på hver sin måte.hehe
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2015 #9 Skrevet 21. mai 2015 Men er det ikke to forskjellige bunader? Du har Prinsesse med band og vil ha overdelen til en Ranke? Blir ikke dette feil? Nå kan ikke jeg noe særlig om bunader fra Telemark, men er dette "tillatt"? Anonymous poster hash: 6e970...d43
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2015 #10 Skrevet 21. mai 2015 Men er det ikke to forskjellige bunader? Du har Prinsesse med band og vil ha overdelen til en Ranke? Blir ikke dette feil? Nå kan ikke jeg noe særlig om bunader fra Telemark, men er dette "tillatt"? Anonymous poster hash: 6e970...d43 Oi, det visste jeg ikke! Haha, snakk om å ikke vite mye om sin egen bunad. Jeg er faktisk fra Telemark, så sånn sett er det jo den bunaden jeg tilhører (kunne brukt vest-telemark eller beltestakk, men jeg er fra øst-telemark så den var naturlig for meg). Jeg må si at dette visste jeg ikke. Jeg vet at mønsteret på bunaden blir kalt "prinsesse" og som 12-13 åring høres jo dette heeelt fantastisk ut (da de begynte å lage bunaden). Jeg skal høre med husfliden om hva de sier til det -ts Anonymous poster hash: fe7da...800
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2015 #11 Skrevet 21. mai 2015 Enig med deg i det, finest uten disse knappene. Men får ikke bestemt meg om hvem jeg syns var finest av disse to, fine på hver sin måte.hehe Jeg har aldri likt mye dilldall på bunaden min, men det er nå meg da. Har du telemarksbunad du også? -ts Anonymous poster hash: fe7da...800
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2015 #12 Skrevet 21. mai 2015 Jeg har aldri likt mye dilldall på bunaden min, men det er nå meg da. Har du telemarksbunad du også? -ts Anonymous poster hash: fe7da...800 Niks, har Løken drakt (bunad) Den er helt sort eller helt blå. Jeg har den sorte, veldig glad i bunaden min, men likte denne. også, fine begge to. Anonymous poster hash: cfdda...943
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå