AnonymBruker Skrevet 21. mai 2015 #1 Skrevet 21. mai 2015 Jeg er litt fascinert over kroppsspråket vårt. Har lest meg litt opp på emnet og har lest ekstra mye om kroppsspråket man har mot folk man er tiltrukket av. Det er visst flere småting man ubevisst gjør som kan røpe om en person kanskje har et godt øye til deg. En av de tingene man gjør er for eksempel å peke i beina i retning av personen man er betatt av. Har lagt litt merke til at en kollega av meg ofte peker beina i retning av en anne kvinnelig kollega. Hun er svært vakker, har en sprudlende personlighet og er alltid blid, så kan absolutt forstå det hvis han er betatt av henne. Likevel snakker han omtrent aldri til henne med mindre det er strengt jobbrelatert. Uansett, det jeg lurer på er i hvor stor grad man kan stole på kropsspråket vårt i slike situasjoner? Og vil det kanskje være slik at kroppsspråket røper den egentlige "sannheten" mens mye av det vi ellers gjør fungerer som et skalkeskjul for å dekke over våre egentlige følelser og, hmm, lyster? Anonymous poster hash: e754f...288
Gjest EspenAskeladd Skrevet 21. mai 2015 #2 Skrevet 21. mai 2015 Du må nesten ha flere tegn enn bare at bena peker mot deg. Det kan være tilfeldig. Det er et relativt usikkert tegn. Langdryg øyekontakt kan være bedre tegn. Jeg foreslår forresten at du prøver å dra inn noe litt mindre jobbrelatert neste gang han kommer for å snakke med deg
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2015 #3 Skrevet 21. mai 2015 Du må nesten ha flere tegn enn bare at bena peker mot deg. Det kan være tilfeldig. Det er et relativt usikkert tegn. Langdryg øyekontakt kan være bedre tegn. Jeg foreslår forresten at du prøver å dra inn noe litt mindre jobbrelatert neste gang han kommer for å snakke med deg Tenkte mer på generell basis. Eksempelet var noe jeg trakk inn litt tilfeldig. Og det var ikke meg det var snakk om i eksempelet heller.TS Anonymous poster hash: e754f...288 1
Gjest EspenAskeladd Skrevet 21. mai 2015 #4 Skrevet 21. mai 2015 Sånn rent hypotetisk sett kan det være personen liker kollegaen i dette tilfeldige utvalgte generelle eksempelet. Kroppsspråk røper ofte den skjulte sannheten ja, men du burde ha minst to tre tegn over kort tid som tyder på det samme før du men stor sannsynlighet kan anta riktig følelse 2
Purple Diamond Skrevet 21. mai 2015 #5 Skrevet 21. mai 2015 Spennende med kroppsspråk! Det er vel sånn at handlinger betyr mer enn det man sier. Som dere sier; kroppsspråket avslører det man kanskje ikke sier. Både skummelt og fint.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2015 #6 Skrevet 22. mai 2015 Flirer litt av disse kroppsspråk ekspertene, en god kompis og en venninde av meg har lest noen sånne bøker og skal alltid analysere kroppsspåket både mitt og til fremmede. Jeg har vondt i ryggen og nakken så jeg sitter veldig krokrygga, og kan plutselig rette meg VELDIG opp når det blir for vondt, da hugger kompisen min innpå å sier "Hvem er det du viser deg frem for nå? Jeg ser det på kroppspråket ditt". Er også veldig glad i å sitte komfortabelt, helt med bena spredd og har en uvane der jeg fikler med øret mitt. En uvane. Da antar de at jeg er nervøs osv. og det er helt komisk å høre når de skal analysere andre folk i f.eks baren. Syns ikke man kan legge så mye lit til kroppsspråk altså, men blikk kan man nok tolke lettere (om noen ser mye ned, om noen ser mye rundt, om noen ser med smilende øyne, dype øyne osv) Anonymous poster hash: 690a5...ce6
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2015 #7 Skrevet 22. mai 2015 Etter å ha jobbet med dyr i en mannsalder så vet jeg også hvor mye vårt kroppsspråk avslører oss. Dyr snakker via kroppsspråk og de snakker ikke noe mindre enn oss mennesker. De er derfor helt rå på å avsløre oss på vårt kroppsspråk. Men ikke alle har et tydelig språk. Som AB over her og fra fulle folk ol. Anonymous poster hash: 1eb88...c5c
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2015 #8 Skrevet 22. mai 2015 Jeg har populærpsykologi som guilty pleasure, og har lest ganske mye om kroppspråk. Veldig mye kan være tilfeldig. Det skal mer til enn ett tegn til for å avgjøre hva kroppspråket betyr. Armene i kors kan være et tegn på at man er defensiv. Det kan også være et tegn på at man fryser, eller at man rett og slett synes det er behagelig. Føtter som peker i en viss retning kan også bare være at det er slik personen liker å ha føttene. Jeg liker å legge føttene i kryss på en spesiell måte, og da peker føttene alltid i retning av ene kollegaen min, som har "fast plass" ovenfor meg både i kantinen og møterommet. Uten at jeg på noen måte er tiltrukket av ham. Om det er veldig mange tegn kan man bruke summen som mer konkluderende, men bare en eller to "tegn" er alt for lite til at man kan si om det er noe annet enn ren tilfeldighet. Jeg har fått litt angst for eget kroppsspråk etter å ha lest meg opp på emnet. Får noia for at folk skal tolke det at jeg klør meg i nakken som at jeg synes de er en pain in the neck og slikt Anonymous poster hash: 90035...761 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2015 #9 Skrevet 22. mai 2015 TS, du må huske på at man ikke kan slutte fra generelle tendenser og til enkelttilfeller. Det kan hende man kan påvise at folk som er interessert i noen generelt gjør sånn og sånn, men man kan ikke applikere disse funnene på ett menneske for å tolke det. Anonymous poster hash: 25878...c14
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2015 #10 Skrevet 22. mai 2015 TS, du må huske på at man ikke kan slutte fra generelle tendenser og til enkelttilfeller. Det kan hende man kan påvise at folk som er interessert i noen generelt gjør sånn og sånn, men man kan ikke applikere disse funnene på ett menneske for å tolke det. Anonymous poster hash: 25878...c14 Ikke litt engang? Jeg skjønner at kroppsspråket ikke kan fungere som en fasit, men kan det ikke brukes som en indikator engang? Hvis man ser mange nok tegn så kan det kanskje bety noe på en mate? Anonymous poster hash: e754f...288
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2015 #11 Skrevet 22. mai 2015 Ikke litt engang? Jeg skjønner at kroppsspråket ikke kan fungere som en fasit, men kan det ikke brukes som en indikator engang? Hvis man ser mange nok tegn så kan det kanskje bety noe på en mate? Anonymous poster hash: e754f...288 Ja, man kan bruke det som en indikator, men ikke som en fasit. Anonymous poster hash: 25878...c14
Gjest Minesveiper Skrevet 22. mai 2015 #12 Skrevet 22. mai 2015 Du kan ikke stole på det med bena alene. Følg heller med på om han kollegaen din til stadig har kontroll på hvor hun er i rommet. Si hvis hun går ut av rommet, vil han flytte blikket sitt fra det han holder på med for å få med seg dette? Vil han følge ekstra godt med dersom hun flørter med en annen kollega? osv.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2015 #13 Skrevet 22. mai 2015 Etter å ha jobbet med dyr i en mannsalder så vet jeg også hvor mye vårt kroppsspråk avslører oss. Dyr snakker via kroppsspråk og de snakker ikke noe mindre enn oss mennesker. De er derfor helt rå på å avsløre oss på vårt kroppsspråk. Men ikke alle har et tydelig språk. Som AB over her og fra fulle folk ol.Anonymous poster hash: 1eb88...c5c Tipper mennesker har vokst litt fra dette kroppsspråket siden vi har utviklet vanlig språk, og siden vi går oppreist og ser hverandre i øynene. Mange dyr oppfatter det å se hverandre inn i øynene som en trussel. Det blir litt feil å overføre dette til mennesker. Anonymous poster hash: abc1e...b99
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2015 #14 Skrevet 22. mai 2015 Tipper mennesker har vokst litt fra dette kroppsspråket siden vi har utviklet vanlig språk, og siden vi går oppreist og ser hverandre i øynene. Mange dyr oppfatter det å se hverandre inn i øynene som en trussel. Det blir litt feil å overføre dette til mennesker. Anonymous poster hash: abc1e...b99 Hahaha. Tror du missforstod her. Jeg sammenligner ikke dyr og mennesker. Vi mennesker har et verbalt språk. Dyr har for det meste et fysisk språk. Dyr, som må omgås mennesker, leser oss bedre enn vi mennesker leser hverandre. De avslører oss før vi vet hva som skjer. Og nei det er ikke nødvendigvis truende og se et dyr i øynene. Ikke så lenge man vet hvordan man skal se de i øynene. Dyr vet om du er truende eller ei med noe så enkelt som om du har vekt i helene eller på tåballene, tenna bitt sammen eller ei osv. Selv om du selv ikke merker ditt eget kroppspråk og din egen holdning, så merker dyret dette. Men joda vi mennesker har et ganske omfattende kroppsspråk. Ubevisst. Se bare på pupillene til en person, som brått får en fristelse foran seg. Det er en ukontrolerbar/ubevisst fysisk reaksjon. Vi har slike ting i bøtter og spann. Men som sagt så ødelegger skavanker og rus mye av dette. Derfor dyr ikke liker fulle folk. Anonymous poster hash: 1eb88...c5c
Gjest EspenAskeladd Skrevet 22. mai 2015 #15 Skrevet 22. mai 2015 TS, du må huske på at man ikke kan slutte fra generelle tendenser og til enkelttilfeller. Det kan hende man kan påvise at folk som er interessert i noen generelt gjør sånn og sånn, men man kan ikke applikere disse funnene på ett menneske for å tolke det. Anonymous poster hash: 25878...c14 Man kan fint gjøre ganske gode antagelser på enkeltmennesker. Enda lettere er det om man kjenner personen, fordi da vet man litt hvordan personen bruker å reagere. Hva som er bare vane, og hva som avslører følelsene 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå