AnonymBruker Skrevet 21. mai 2015 #1 Skrevet 21. mai 2015 Jeg solgte mobilen min helt ut av det blå i dag, og jeg er enda litt i sjokk fordi jeg egentlig ikke kan selge den! Utrolig irriterende å være så impulsiv... Jeg har ikke sendt den, og ikke mottatt penger. Men jeg har sagt at mobilen kan sendes på mandag, personen har ordnet betalingsgaranti (mest sannsynlig ikke lagt inn pengene, vet ikke om man kan gjøre det før jeg har godkjent beløpet. Jeg har enda ikke godkjent), osv. Nr 1: jeg får ikke kjøpt meg ny mobil før neste måned. må betale meg ut av abonnementet før jeg kan kjøpe ny... Nr 2: jeg MÅ ha mobil for å kontakte og bli kontaktet av jobb (som må skje hver dag) Nr 2: jeg har ikke vekkerklokke, haha Nr 3: egentlig har jeg ikke råd til ny mobil Men likevel bare "solgte"/avtalte jeg den bort!!!! Jeg tenker jo ikke Okei... Så... Blir det bare dumt og fælt av meg å skrive til denne personen og si at jeg ikke har tenkt meg om... At jeg egentlig ikke kan selge den før neste måned f.eks.? Eller er det forseint når man har sagt noe annet? Åh, jeg er totalt fjern! Anonymous poster hash: 04ddb...588
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2015 #2 Skrevet 21. mai 2015 Nei det går nok helt fint. Det er ingenting å være flau over. Bare si at du ikke kan selge telefonen din før om en mnd, nettopp fordi det tar litt lengre tid før du får tak i ny. Men at du gjerne kan holde den av for han om han vil kjøpe den om en mnd. Om han allerede har overført penger, så si at du skal overføre de tilbake. Om det blir for lenge for han å vente, så finner han nok en annen tlf å kjøpe uansett. Send han melding med en gang du. Anonymous poster hash: aafbc...9ea
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2015 #3 Skrevet 21. mai 2015 Du må bare si at planene har forandret seg og du ikke kan selge den før ihvertfall neste måned. Men slutt å vær så impulsiv!! Anonymous poster hash: cf156...81f
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2015 #4 Skrevet 21. mai 2015 Det går sikkert helt fint å si at du ikke kan selge den allikevel Du har ikke loven på din side, om han virkelig ønsker å kjøpe den må du nok bare selge. Men de fleste gidder jo ikke å ta sånt til retten så bare prøv å trekk deg fra avtalen, går nok veldig lett Må legge til at jeg faktisk ikke visste at det fantes mennesker som er så impulsive/tenker så lite. Sorry, men det her var jo ganske bak mål Anonymous poster hash: bcfe2...c59
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2015 #5 Skrevet 21. mai 2015 Det var jo en dum ting å gjøre. Hvorfor solgte du mobilen din da?Anonymous poster hash: 97abd...cb3
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2015 #6 Skrevet 21. mai 2015 Hvis du er fullstendig avhengig av telefon ville jeg faktisk bare sendt mobilen, og heller kjøpt en ny sånn billigst mulig som bare er til å ringe å sende meldinger med. De pleier å ha noen sånne rimelige til noen få hundrelapper liggende i en kurv nær kassa på elektrobutikkene. Det kan være greit å ha en selv når du får kjøpt deg ny "ordentlig" mobil, ettersom mobiler har det med å ryke på de minst passende tidspunkt. Anonymous poster hash: 218e7...0e9
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2015 #7 Skrevet 21. mai 2015 Jeg vet ikke hva som feiler meg... Av og til tenker jeg alt for mye, men i blant hender det at jeg bare gjør ting; helt uten å tenke... Jeg skremmer meg selv. Jeg vet faktisk ikke hva jeg skal gjøre nå. Jeg vil jo gjerne vente med å selge, men på samme tid føler jeg at det ikke blir riktig nå, ettersom jeg har sagt noe annet. Jeg får se hva jeg gjør. Enten kjøpe en billig-mobil + nytt sim-kort for å ha i mellomtiden, eller skrive en en melding og beklage så mye. Dilemmaer.. Dette hadde ikke skjedd om jeg faktisk brukte hjernen LITT. ts Anonymous poster hash: c32f2...f44
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2015 #8 Skrevet 21. mai 2015 Har skrevet en melding jeg vurderer å sende. Kan dere se om det høres greit ut? "Hei! Det har skjedd en uventet endring i planen. Jeg må visst kjøpe meg ut av mitt abonnement før jeg kan kjøpe ny mobil. I og med at jeg er fullt avhengig av mobil i jobben kan jeg egentlig ikke selge mobilen før i juni. Dersom du er villig til å vente med å kjøpe den før den tid, kan jeg holde den av for deg. Beklager så meget for dette rotet." ?? TS Anonymous poster hash: c32f2...f44
peppermyntete Skrevet 21. mai 2015 #9 Skrevet 21. mai 2015 Du inngikk en avtale om salg, en slik avtale er juridisk bindende. Hvis den som kjøpte mobilen ikke godtar din forklaring/unnskyldning kan personen fint gjøre livet vanskelig for deg. Tenk deg litt om neste gang! 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2015 #10 Skrevet 21. mai 2015 Har skrevet en melding jeg vurderer å sende. Kan dere se om det høres greit ut? "Hei! Det har skjedd en uventet endring i planen. Jeg må visst kjøpe meg ut av mitt abonnement før jeg kan kjøpe ny mobil. I og med at jeg er fullt avhengig av mobil i jobben kan jeg egentlig ikke selge mobilen før i juni. Dersom du er villig til å vente med å kjøpe den før den tid, kan jeg holde den av for deg. Beklager så meget for dette rotet." ?? TS Anonymous poster hash: c32f2...f44 Enten det, eller si at du mista den i en elv eller no. Problem solved! Anonymous poster hash: 5dcfb...87b
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2015 #11 Skrevet 21. mai 2015 TS her. Jeg selger den, kjøper en 150 kroners mobil, venter en måned, kjøper meg ut av abonnementet mitt og bestiller ny mobil. Problem solved. Utrolig DUMT gjort, men gjort er gjort og avtalt er avtalt. Jeg skal ikke la dette gå ut over en håpefull kjøper. Anonymous poster hash: c32f2...f44
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå