Gå til innhold

Hvordan kan "10" stykker ha så mye makt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Husker det var en tid for 15 års siden eller noe at jeg kom hjem fra skolen og satt meg ned og så Pacific Blue. Var kjempeglad for at det begynte 14:30 eller noe og ikke midt på natten. Det varte ikke lenge før tv2 sluttet med å sende det. De hadde fått klager. Hvor mange som klagde vet ikke jeg, men jeg har litt problemer med å tro at det var så veldig mange. Og var det fler som klagde enn som så?

I de senere tidene så har jeg sett dette svært ofte. Programmer, reklamer, godteri (som lakrispiper) og mye annet som blir borte fordi noen klager.

I fjor ble faktisk et lite gatekjøkken ved der jeg bor stengt før klokken 15.00 fordi foreldre hadde klaget på at ungdommen kjøpte søppelmat der i skoletiden. Noe som er synd for meg. En ærlig kunde som har fri hver fredag og som likte og gå dit da tidlig på dagen. Nå skal jeg innrømme at jeg vet ikke om det er det som er grunnen, men det er det jeg har hørt og jeg vet at de fikk klager. Så legger bare sammen to og 10 her og jeg er ikke noe mattegeni :)

Jeg klarer ikke å forstå hvordan noen få skal klare og ha så mye makt. Hva med de som ikke klager? Eller tror produsentene av diverse ting at det kun er de som klager som er forbruker?

Og hva skjer om produsentene av ditten og datten som får noen klager bare gir de fingeren? Blir det så stort tap? Kanskje de mister 20 seere for et program og det er vel kanskje mye penger? Men hva når det gjelder andre ting, f.eks en vare en butikk selger? Er det virrkelig noen som boikotter en hel butikk fordi de selger lakrispiper eller junk food eller hva det måtte være? Og hva med gatekjøkken som åpner 10, hva taper de på og ikke bry seg om de som klager, som kanskje ikke går dit uansett?

Anonymous poster hash: 96d2a...099

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...