Gå til innhold

Kommer ikke på nett med router

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Har kjøpt trådløs router og trådløst nettverkskort og skal prøve å få to stasjonære Pcer på nett.

Den ene er allerede på nett - har adsl fra telenor.

Har forstått det sånn at jeg skal ta en nettverkskabel fra Wan port i router og koble den til boksen fra telenor, og ta en fra PC og i en lan port på router.

Dette har jeg gjort.

Så står det at jeg må konfigurere ved å skrive inn ipadresse i nettleseren - og jeg vil komme til en side jeg skal fylle inn informasjon.

Problemet er bare det at når jeg dobbeltklikker på nettleseren, popper en boks opp med ekstern tilkobling (som når man skal logge seg på nett) Når jeg trykker Koble til , skjer det ingenting.... den kobler seg med andre ord ikke på nett :roll:

Videoannonse
Annonse
Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Gå på legg til/fjern programmer i kontrollpanelet og fjern programvare fra telenor. Du trenger ikke de lenger.

Gjest Anonymous
Skrevet

Finner ikke noe programvare fra telenor der :-?

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Okey. Mulig jeg har feil, men det virker som du har noe modem/ISDN-oppkoblings-sak. Gå inn på verktøy-alternativer i explorer. Ser om du i en av arkfanene finner noe modem-tilkobling, i så fall fjern denne. Men du skal kunne komme deg videre hvis du trykker avbryt uansett.

Skrevet

Dette slet vi med også i førsten. Tror sambo satt i nesten en time til supporttelefonen som sto oppgitt i brukerveiledningen første gangen. Aner ikke hva han gjorde da... Han er på jobb i hele kveld også så jeg får ikke spurt ham. Men prøv å kontakte de som har laget routeren.

Gjest Admin'C
Skrevet

skriv inn ipn, normalt er den 192.168.0.1 i nettleseren, så hvis ie spør om du skal koble deg på prøv å trykke ja.

Kan hende ie jobber i avlogget modus

Gjest Anonymous
Skrevet

nei, den kobler seg ikke opp :grine:

Står i topcom sin brukermanual at man skal gå inn på nettverkstilkoblingen og gjøre sånn at den finner ip adressen automatisk og så disable dns function. Det første er greit.. men får ingen valgmuligheter på å slå av dns :-? :roll:

Skrevet

gå på verktøy i internett explorer og så alternativer for internett. Trykk på arkfanen Tilkoblinger og hak av for " Slå aldri et nummer" Trykk så på LAN-innstillinger og identifiser autmatisk. Skal ikke være haket av noe annet der. Trykk bruk og alt skal være i orden.

Hvis det kommer beskjed om at websiden ikke kan vises i frakoblet modus når du skriver inn ipadressen, trykker du koble til og vips så skal du få opp en boks hvor du skal skrive inn brukernavn og passord (admin)

Gjest Anonymous
Skrevet

Nå funka det :sjarmor:

Tusen takk mille :blomst_opp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...