AnonymBruker Skrevet 21. mai 2015 #1 Skrevet 21. mai 2015 Hei! Jeg fullfører denne våren første året på sykepleien Men har vært i tvil om jeg skal gå videre. Jeg har undersøkt mye ang videre utdannelse - og har konkludert med dette: Drømmejobben - leder i en helse bedrift/organisasjon. Gjerne med reise virksomhet. Etter å ha lest på forskjellige ledige stillinger innen: bedriftssykepleier - tror jeg at det kunne vært tingen for meg. Men finner utrolig lite informasjon om dette yrket på Internet. Det som jeg lurer på er: 1) Hva ville vært en relevant videre utdannelse for å være en attraktiv som bedriftssykepleier? Hvilken konkret utdannelse og hvor får man tatt den? 2) Arbeidsoppgaver. 3) Lønn. Noen som vet svar på noe av dette, så setter jeg stor pris på det. Anonymous poster hash: aa4dd...c04
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2015 #2 Skrevet 21. mai 2015 Jeg glemte å ta med en ting: Har vurdert å ta en master i helsepolitikk og ledelse ved Universitete i Latvia. Ville den master graden vært relevant? Anonymous poster hash: aa4dd...c04
Cessa74 Skrevet 21. mai 2015 #4 Skrevet 21. mai 2015 I norsk sykepleierforbund har disse bedriftssykepleierene en egen fag-gruppe. De kan svare på alt du lurer på. Du bør iallefall starte på infeksjonsavd når du er fredig sykepleier, da dette er viktig kunnskap videre (iallefall innen reisemedisin). du må ha HMS kurs/etterutdanning også. Men kan lite om dette, så ta kontakt med faggrupen i NSF!
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2015 #5 Skrevet 21. mai 2015 Gratulerer! Straks ferdig. Jeg har prøvd å komme inn, tar opp fag nå for å prøve lykken i år. Misunner deg så mye!! Lykke tilAnonymous poster hash: fdaee...8b8
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2015 #6 Skrevet 21. mai 2015 Søk stillinger på finn og se hva de ønsker av kvalifikasjoner. Det er mange videreutdanninger som kan være relevante. Ledelse, folkehelse, helsefremmende arbeid eller kurs eller enkeltemner innen HMS. Anonymous poster hash: 151a5...098
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2015 #7 Skrevet 23. mai 2015 Takk for tilbake mld. Jeg ser at det i allfall HMS som skiller seg klart ut som en sunn videreutdannelse. Men er det slik at man bør ha jobbet som sykepleier i minst 5 - 10 år før man tar videre utdannelse?? Jeg er 30 når jeg er ferdig med bachelor. De er få - men finnes noen master for sykepleiere hvor det ikke må være minst 2 års erfaring. Bla. sykepleiervitenskap på UiO. Jeg vil jobbe og få erfaring, er ikke det jeg mener. Men jeg vil jobbe relevant mot det målet som jeg har satt meg. Ofte vil de ha erfaring fra som leder? Det det utenkelig vanskelig å begynne med å få eks. avd sykepleier stilling - etter eks endt master... Føler at jeg skriver litt urelevant, men håper dere forstår sammenhengen. Eller så jobber jeg jo nå på sykehus og har gjort det siste 2 år. Samt masse erfaring fra andre helsesektorer - men det blir ikke som sykepleier... Anonymous poster hash: aa4dd...c04
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2015 #8 Skrevet 23. mai 2015 For å blir avd.sykepleier/teamleder så må du ha lederutdanning. Det er ihvertfall normalt å kreve. Det finnes jo bla helseledelse. Anonymous poster hash: 17636...2ea
ning Skrevet 23. mai 2015 #9 Skrevet 23. mai 2015 (endret) Jeg jobber som bedriftssykepleier. Jeg har tidligere jobbet i psykiatrien, jeg tok videreutdanning i helsefremmende og firebyggende arbeid. Jeg har i dag personalansvar, tjener på 700 000 tallet. Jobber mye forebyggende. Helseundersøkelser, risikovurderinger, rådgiver for ansatt, ledelse, verneombudet. Møtevirksomhet. Dialogmøte med leder og sykemeldt. Underviser i ulike relevante temaer. Kartlegginger osv. Stortrives. Endret 23. mai 2015 av ning
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2015 #10 Skrevet 24. mai 2015 Så fantastisk å høre i fra deg - bedrifts sykepleier Det er nettopp de oppgavene som du beskriver ovenfor, som jeg har lyst til å jobbe med. Men at lønnen var så god, det var jeg ikke klar over. Tusen takk for svaret. Anonymous poster hash: aa4dd...c04
ning Skrevet 25. mai 2015 #11 Skrevet 25. mai 2015 i forhold til lønn, er jeg nok veldig heldig TS. Med den lønnen følger og et stort ansvar ovenfor kunden også
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå