Auri Skrevet 23. mai 2015 #22 Skrevet 23. mai 2015 Knip av en og ta med på hagesenter, det er nok det enkleste
PPM Skrevet 23. mai 2015 #23 Skrevet 23. mai 2015 Dette er den jeg har ute. Ser veldig ut som den samme Den ligner veldig på valurt den også.
Aldrisur Skrevet 7. juni 2015 #24 Skrevet 7. juni 2015 Har du funnet noe svar på hva slags blomst dette er nå TS?
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2015 #25 Skrevet 7. juni 2015 Min første assosiasjon var pulmonaria eller på norsk lungeurt - en skyggestaude. http://www.cliffordsgardens.com/Pulmonaria/Pulmonaria-Diana-Clare-p-62.html Det finnes flere varianter, mange har prikkede blader eller sølvfarget bladverk, men som bildet viser kan de også være ensfargede i bladverket som planten din. Anonymous poster hash: 4a1be...b48
Pinkee Skrevet 7. juni 2015 #26 Skrevet 7. juni 2015 Jeg hadde slike, engang, og en gartner påsto den hette Valurt.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2015 #27 Skrevet 7. juni 2015 Jeg hadde slike, engang, og en gartner påsto den hette Valurt. Valurt er høyere enn lungeurt såvidt jeg vet, kan bli opptil en meter. Lungeurt er mer bunndekkende og rundt 20-30 cm høy. Derfor synes jeg planten TS viser bilde av minner mest om lungeurt/pulmonaria. Anonymous poster hash: 4a1be...b48 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå