Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde flere 6ere fra videregående, både i norsk, religion, gym, kjemi og biologi og matte (altså både fasit-fag og skrivefag og under kunnskapsløftet). Nå går jeg siv.ing på NTNU og A'en henger veldig høyt (i mitt tillfelle blir det fort 50-60 timer på leseal i uka hvis jeg skal ha 3-4 Aer på et semester).Jeg tror alle jeg studerer med og kjenner opplevde en dropp i karakterer samtidig som arbeidsmengden gikk opp veldig da de begynte på SIV.ING. Mengden pensum på kortere tid er vel det som gir mest utslag.

Jeg tror det er store forskjeller på studier og studiesteder, uten at jeg vet noe om det.

Anonymous poster hash: 920d9...9ca
AnonymBruker
Skrevet

Dette endret seg med kunnskapsløftet. Vi hadde f.eks. eksamen på pc hvor man skulle anvende pensum og fikk ha med bøker. Nesten som en hjemmeeksamen med andre ord :)

Anonymous poster hash: ad9ac...6a6

Ok, jeg tror jeg må prøve på nytt, for jeg ser at jeg uttrykte meg veldig uklart:

Dette endret seg med kunnskapsløftet. Vi hadde eksamen på pc med alle hjelpemidler (minus kommunikasjon og internett) hvor vi skulle drøfte og anvende fagkunnskap. Å pugge hadde ikke vært til noen nytte, da vi fikk jo ha med bøker. Mindre krevende i den forstand at du slipper å pugge, men mer krevende fordi at du må forstå og drøfte pensum.

Anonymous poster hash: ad9ac...6a6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...