Gå til innhold

Som sild i tønne på bussen!

Gjest GreenSky

Anbefalte innlegg

Gjest Fighter

Ja, ja. Jeg reiser meg uten å nøle hvis jeg ser noen på krykker. Krykker betyr som regel at man har vanskelig for å gå og å stå på bussen. Kanskje jeg skal lage en plakat som jeg har hengende på meg: "Jeg har vondt i foten, og vil sitte." Det er jo en grunn til at de to forrerste setene er reservert handicappede. Det er ikke alle gamle damer som er "krøplinger" så jeg reiser meg ikke automatisk om det kommer en fin frue inn, men ser jeg at hun har problemer med å gå reiser jeg meg. Da får hun heller bare bli sint om hun synes jeg er frekk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

man kan jo se an litt, man trenger ikke reise seg for alle mennesker over 60 f.eks, men om det kommer ett eldre menneske på bussen som man SER er krøkete og går trått, så ser man jo også at dette menneske kanskje ville sette pris på å få sitte. Da reiser jeg meg selvfølgelig.

jeg har reist meg for eldre, gravide og syke, jeg har flyttet meg/byttet plass for at foreldre med barn skal få sitte sammen, jeg har heldigvis aldri opplevd å få kjeft for det.

men så ser jeg veldig an situasjonen også da.

guttevalper som sitter og opptar to seter fordi sekken er deres beste venn og må få sitte godt på setet ved sidenav, har jeg ingen skrupler med å be flytte sekken dersom det er fullt. Har man så lite gangsyn at man ikke fatter hva vanlig høflighet og normal oppførsel innebærer, ja da må man fader meg regne med å bli snakket til også!! :roll: er de 10-12 så er det en ting, er man 16 + så bør man begynne å oppføre seg sånn nogenlunde med folkeskikk.

og endel mannfolk..... :roll: hater å få mannfolk ved siden av meg på bussen, for en stor del av dem har dessverre for uvane å breie seg dobbelt så mye som de egentlig trenger, noe som da ressulterer i at jeg blir krønsjet inn i vinduet, som fra før er fettete og ekkelt fordi noen har gnidd hue sitt inni der tusen ganger...

åååå så glad jeg er i kollektivt idag..... :roll::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Med gammel så mener jeg gammel. Reiste meg ikke opp for 60-åringer, da. :ler: Får nå være måte på. Mente mormorgammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med gammel så mener jeg gammel. Reiste meg ikke opp for 60-åringer' date= da. :ler: Får nå være måte på. Mente mormorgammel.

Men ikke alle mormorgamle "trenger" å sitte heller, og noen av de som er friske nok til fint å kunne stå, har en stolthet i nettop det å være så frisk, disse kan man da støte om man spør om de vil sitte (selv om jeg ikke skjønner at de ikke skjønner at man prøver å være høflig...).

Ser det ikke ut til at mennesket plages med å stå og ikke kikker nevneverdig etter ledige plasser, så ønsker de kanskje å stå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus

Ser det ikke ut til at mennesket plages med å stå og ikke kikker nevneverdig etter ledige plasser, så ønsker de kanskje å stå?

Ja, de er sikkert spreke nok til å stå, men er de spreke nok til å takle ett fall? Usikker på om de har tenkt gjennom det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest GreenSky

Mormor hadde definitivt ikke det. Dama er 85 år, og sist vinter ville hun ned til spikersuppa for å gå på skøyter. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de er sikkert spreke nok til å stå, men er de spreke nok til å takle ett fall? Usikker på om de har tenkt gjennom det.

men om de er spreke nok til å klare seg dersom det ikke skjer noe, så er det ikke sikkert de ønsker å bli satt fordi andre kanskje ikke er sikre på at de vil klare seg om det blir en bråstopp eller liknende.

man må jo få bestemme selv også, og vil man sitte, så synes det gjerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Å diskutere om gamle damer vil sitte på bussen eller ikke, synes jeg er en teit diskusjon.

Jeg har fått god oppdragelse, og for meg er det en selvfølgelighet å tilby plassen min til et gammelt menneske. Skal vi drive å vurdere om personen er skrøpelig nok eller ikke, synes jeg det blir for dumt, rett og slett. Tilbyr en plassen sin til et gammelt menneske, synes jeg at når en gjør det, kan en i det minste få høre et "Nei takk" i stedet for kjeft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Tilbyr en plassen sin til et gammelt menneske' date= synes jeg at når en gjør det, kan en i det minste få høre et "Nei takk" i stedet for kjeft.

DET er jeg så enig så enig i!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det burde være flere singelseter i busser' date='er irriterende med ekle mennesker ved siden av seg[/quote']

får kjøpe deg en vespa da serru, billig er det, du slipper medmennesker og det er oppbevaringsplass til din venn sekken under setet!! :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...