Gå til innhold

Som sild i tønne på bussen!

Gjest GreenSky

Anbefalte innlegg

Gjest GreenSky

I dag tok jeg bussen til jobben igjen. Helt foran i bussen var det stappfullt av folk. Sild i tønne. Litt lenger bak i bussen var det nok av ståplasser og faktisk noen sitteplasser også. Jeg lurer på hvorfor de folka som står som "sild i tønne" på bussen ikke går litt lenger bak? :klø:

Dette er slett ikke noe enkeltfenomen, jeg ser dette støtt og stadig på Oslobussene. Kan det være at folk faktisk liker å stå trangt? :forvirra:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest TomKrus

Dette er slett ikke noe enkeltfenomen, jeg ser dette støtt og stadig på Oslobussene. Kan det være at folk faktisk liker å stå trangt? :forvirra:

Folk higer etter kroppskontakt og nærhet. Sikkert mange sniffere også (sniffere av andres lukter).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Folk higer etter kroppskontakt og nærhet. Sikkert mange sniffere også (sniffere av andres lukter).

Blir bare sur av å stå som sild i tønne, jeg. Albuene mine blir farlig spisse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er blant annet derfor folk betaler en mindre forume for å ha egen bil..

Hater både fulle busser og busser som ikke kommer til tiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har jeg også lurt på. Nå tar jeg mest T-banen, men det hender jeg tar bussen om jeg er riktig lat (går sjeldnere men stopper nærmere døra) og sjåføren må alltid be folk trekke innover i bussen. :klø: Skulle tro folk frivillig ønsket bedre plass. Det hender riktignok jeg står selv om det er sitteplasser, men det er kun hvis jeg bare skal ett eller to stopp.

Bil er dyrt, men sannelig er det herlig også, luksus rett og slett. Vi har bil, men det er sambo som bruker den til og fra jobben. Jeg som er student klarer meg med T-banen (det er dessuten knapt ledige plasser på Blindern), men jeg ser fram til jeg begynner å jobbe og vi kjøper en bil til slik at jeg slipper å være avhengig av buss/T-banetidene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest TomKrus
Ja' date= det har jeg også lurt på. Nå tar jeg mest T-banen, men det hender jeg tar bussen om jeg er riktig lat (går sjeldnere men stopper nærmere døra) og sjåføren må alltid be folk trekke innover i bussen. :klø: Skulle tro folk frivillig ønsket bedre plass.

Det er pga. de første tullingene som stiller seg midt i bussen, og korker igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der ser jeg også støtt og stadig, og når man da går på bussen forran (etter klokka 19:00 f.eks), og man forsøker å brøyte seg vei bakover, gjennom massen med mennesker som tydeligvis synes det er bedre å stå tettitett en å ha litt plass rundt seg, så ser folk surt på en???? :o :roll:

og når det i tillegg står en barnevogn og ett par sykler i første "luke", så blir ihvertfall folk sure om man allikevel forsøker å komme seg lenger bakover i bussen, der det er både ledig ståplasser og sitteplasser.....

arg!!

men takker meg til kollektivt lell, bor og jobber i byen, så å skulle kjøre og parkere ville tatt like lang tid + koste mye mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dette kommer av den ene idioten som setter bena sine et sted i bussen og blir stående der. De andre som kommer bak er for late eller likegyldige eller høflige til å be denne første idioten flytte seg lenger bakover og dermed blir det sånn. Irriterende? Oh yes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad jeg ikke bor i en drittby som Oslo. Her i Halden er det normale siviliserte folk som bor hvor folk trekker innover i busen når det trengs. Folk er heller ikke redd for å sitte ved siden av fremmede og selv på de fulle bussene er det aldri problemer. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest GreenSky

Opplevde noe av det samme nå da jeg var i butikken. Det var en lang kø, og en kort kø. To åpne kasser, altså. Kassa med den korte køen hadde ikke nettopp åpnet. Majoriteten valgte altså å stå i kassa med lang kø. Fatter det bare ikke. Den kjekkeste kassafyren satt også i den korteste kassakøen. Merkelig! :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter

Det er den norske skepsisen. Hvorfor står det ingen andre der? Er det noe galt med den kassa? Hvis jeg går ut av køen, så havner jeg bakerst igjen. (Akkurat motsatt tankegang av en som kjører som nummer 25 i køen i rushtrafikken om morgenen. Hvis jeg bare kommer forbi denne køen, så havner jeg HELT SIKKERT IKKE bakerst i neste kø...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Fighter

Det jeg lurer på er om man må si i fra at man har vondt i beinet og har vanskelig for å stå når man kommer på bussen med bandasjert ankel og krykker i begge hendene? Jeg tok bussen til byen for et par timer siden og jeg måtte stå med krykkene i den ene hånden mens jeg holdt meg fast med den andre. Det var ingen som så ut som de tenkte på å reise seg en gang. Skulle jeg sagt ifra, eller burde folk skjønne at når jeg bruker krykker er det vondt for meg å stå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter

Du må si fra. Nordmenn flest blir fly forbanna hvis du prøver å hjelpe dem når de ikke har bedt om det selv - eller rett og slett nekter å ta imot. Har prøvd mange ganger, og det er ikke en kjeft som vil ha plassen min selv om de står der med unger og bæreposer og krykker og gåstoler - de er da ikke krøplinger heller! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Jeg reiser meg heller ikke opp lenger etter at jeg flere ganger har opplevd å få kjeft fra gamle damer fordi jeg tilbydde dem plassen min. :ler: Nei, jeg fattter det bare ikke.

Hva er det med folk? Av og til lurer jeg på om jeg ikke egentlig kommer fra en annen planet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...