Gå til innhold

Dere med vanlig strl hus ELLER studenter som betaler strøm

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva betaler dere i strøm i mnd? Gjerne oppgi om dere har et helt hus nå da og hva dere betaler for det i strøm eller om dere er studenter med et rom og hva dere betaler i strøm.

Anonymous poster hash: d1b3a...f27
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Leier en leilighet i tomannsbolig (2.etasje), ca 50 m2, 1000kr i mnd i strøm (et barn). Kun strøm til oppvarming og klesmaskiner tar vel hoveddelen av dette.

Anonymous poster hash: 6b753...c57
Skrevet

4-roms leilighet på 85 kvm. Er to personer. Har strømregninger på mellom 150-250 kr per måned inkludert nettleie.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

4-roms leilighet på 85 kvm. Er to personer. Har strømregninger på mellom 150-250 kr per måned inkludert nettleie.

Oi! Hva slags strøm-leverandør har dere? Det var jo latterlig billig :D

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Student. Leilighet på 32 kvm. Betaler 700 i mnd, helt villt mye. Er moderne leilighet, så bruker minimalt på varme. Har i grunn bare komfyr og pc som bruker strøm.

Anonymous poster hash: 3229e...230
AnonymBruker
Skrevet

Sentralfyr?

Anonymous poster hash: c2fb2...975

Skrevet

80 kvm. leilighet på bakkeplan. 2 stk. Gjennomsnittlig 1100kr mnd.

Skrevet (endret)

Oi! Hva slags strøm-leverandør har dere? Det var jo latterlig billig :D

For Better Days.

Sentralfyr?

Anonymous poster hash: c2fb2...975

Nei, men vi har heller ingen elektriske ovner av noe slag.

Varmtvann er inkludert i fellesutgiftene.

Endret av Yvonne
Skrevet

Er student i kollektiv. Aner ikke hvor stor leiligheten er, men strømregningen inkludert nettleie ligger på ca 300kr i måneden

Skrevet

For Better Days.

Åja, sjekka det ut nå. Virket veldig bra :)

Men hvordan kan nettleia di også være så lav? Må ikke den betales uansett til lokal strømleverandør for leie?

• Liker 1
Skrevet

Åja, sjekka det ut nå. Virket veldig bra :)

Men hvordan kan nettleia di også være så lav? Må ikke den betales uansett til lokal strømleverandør for leie?

Vi bruker generelt lite strøm, så det er vel derfor. Vi bruker faktisk mindre nå enn da vi bodde på 30 kvm. :)

Skrevet

Student, leiligheta er ca. 40 kvm. Litt usikker på hva snittet egentlig er (bodd her ca. et halvt år, og noen av regningene har blitt stipulert feil), men i snitt er det vel en plass rundt 200-250 tror jeg.

Nå skal det sies at oppvarmingskilden er varmtvann, som betales gjennom fellesutgifter, så reelt sett er det jo egentlig mer enn 200,-

AnonymBruker
Skrevet

Student. Leilighet på 32 kvm. Betaler 700 i mnd, helt villt mye. Er moderne leilighet, så bruker minimalt på varme. Har i grunn bare komfyr og pc som bruker strøm.

Anonymous poster hash: 3229e...230

700? Oi.. Håper ikke det blir så dyrt på meg.

-TS

Anonymous poster hash: d1b3a...f27

Gjest 82girl
Skrevet

Hus, 150 kvadrat, dårlig isolert, mellom 700 og 1700..

Gjest Stinky
Skrevet

Vi bruker generelt lite strøm, så det er vel derfor. Vi bruker faktisk mindre nå enn da vi bodde på 30 kvm. :)

Her er det noe du holder tilbake. Bare nettleie I seg selv er 2-400 kroner.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Her er det noe du holder tilbake. Bare nettleie I seg selv er 2-400 kroner.

Nei. Vi bruker generelt svært lite strøm og har alltid gjort det. Et par lamper, kjøleskap, bruk av pc, modem/ruter, samt bruk av komfyr/vaskemaskin/oppvaskmaskin nå og da trekker ikke mye strøm. Tv'en står også lite på. Med andre ord: da er det lite strøm som blir brukt.

Endret av Yvonne
Skrevet

I min forrige bolig brukte jeg veldig lite strøm, men jeg hadde TV - PC - en bitteliten fryseboks - kjøleskap og vaskemaskin. Normaltemp inne i stua var 18 gr om vinteren og det var det eneste rommet jeg varmet opp. Hadde på en lampe i stua der jeg satt, men uanstt kom jeg ikke under kr 800- i mnd. Da var alltid nettleia høyere enn strømforbruket i kroner og ører. Så hvordan det da går an å ha mellom 150 - 250 kr er meg en gåte.

Skrevet

For Better Days.

Hvordan får dere varmet opp boligen når dere ikke har sentralfyr eller varmeovner? Gulvvarme inkludert i husleia?

Skrevet (endret)

Hvordan får dere varmet opp boligen når dere ikke har sentralfyr eller varmeovner? Gulvvarme inkludert i husleia?

Nei. Vi varmer som sagt ikke opp. Vi bor i 4. etg, så vi får nok varme fra de som bor under oss. Der vi bodde før hadde vi fjernvarme.

Og til Stinky:

post-73-0-01499500-1432231539_thumb.jpg

Bare sånn at du ser at jeg ikke lyver. Dette var altså før vi endret strømleverandør, og beregnet bruk er utifra fjoråret. Bruk er dog ikke endret uavhengig av størrelse, og antagelig blir strømregningene noe mindre nå siden vi ikke har på varmekablene på badet her vi bor nå (noe vi hadde før, som er tatt med i denne regningen).

Endret av Yvonne
Gjest Stinky
Skrevet

Nei. Vi varmer som sagt ikke opp. Vi bor i 4. etg, så vi får nok varme fra de som bor under oss. Der vi bodde før hadde vi fjernvarme.

Og til Stinky:

strøm.jpg

Bare sånn at du ser at jeg ikke lyver. Dette var altså før vi endret strømleverandør, og beregnet bruk er utifra fjoråret. Bruk er dog ikke endret uavhengig av størrelse, og antagelig blir strømregningene noe mindre nå siden vi ikke har på varmekablene på badet her vi bor nå (noe vi hadde før, som er tatt med i denne regningen).

Skulle ikke vært mulig. Men selvfølgelig, hvis dere ikke har gulvvarme forklarer det litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...