tingeling Skrevet 30. august 2004 #1 Del Skrevet 30. august 2004 Hei Sambo og jeg vurderer å adoptere en pusefrøken på ett år. Hun er rasekatt og kommer til å være inne siden det er det hun er vant til. Men før vi bestemmer oss trenger vi å vite at vi klarer å løse ferieproblematikken. En uke skal vi alltids klare å få noen til å passe henne, men hva med tre uker midt i fellesferien? Har noen prøvd ut kattehotell i oslo området, er dere fornøyd og hva koster det? Pusen er ganske sky (det er derfor hun skal omplasseres siden hun ikke har det så bra sammen med de andre kattene til oppdretteren), og jeg frykter at hun ikke vil få det bra på kattehotell hvor hun må sitte i samme rom som mange andre katter, og i bur i tre uker Men samtidig er det jo helt vanlig å ha katt, og de fleste drar jo på ferie, så en slags løsning må vel finnes? Tingeling (som allerede er forelsket i Cora-pus) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pet Skrevet 30. august 2004 #2 Del Skrevet 30. august 2004 Det finnes kattepassere som kommer hjem til deg. En venninne brukte Passeriet to uker i sommer og var veldig fornøyd. Hun var hos kattene en time hver dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 30. august 2004 #3 Del Skrevet 30. august 2004 Vår katt er også ganske sky, men vi har funnet et kattehotell (Standal) som vi anbefaler på det varmeste. De to første gangene var det litt så som så, vi følte oss helt trygg på at hun fikk godt stell, men så at det tok litt tid for henne å bli varm i trøya. Den tredje gangen derimot kunne jeg faktisk se at hun ikke bare syntes det var helt greit, hun hadde faktisk trivdes. De ansatte kjenner henne igjen, de er nøye med at hun får den maten hun er vant til og passer på henne. De får komme ut av burene flere ganger om dagen, og har tre store rom med klatretrær og leker de kan boltre seg i. Når vi har vært der har de skrevet en liten rapport om henne og forteller litt om hvordan det var. Standal har forøvrig fått svært god kritikk hvert år i Aftenpostens årlige test av dyrepensjonater. Her er hjemmesiden om du vil ta en titt. Som Pet sier er det også en mulighet til å få folk til å komme hjem til deg. Det betyr derimot at katten er alene 24 av døgnets 24 timer, i tillegg koster det over dobbelt så mye som kattepensjonater så det kan vel diskuteres om det er verdt det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pet Skrevet 30. august 2004 #4 Del Skrevet 30. august 2004 Min katt har begynt å bæsje på gulvet når hun er alene hjemme. Var borte fra lørdag til søndag nå i helga og til og med da hadde hun gjort fra seg på stuegulvet. Hun gjør det aldri når vi er hjemme. Litt fortvilet over dette, da vi tar oss en helgetur i blant uten å kunne ta med pus. Dette er et nytt problem for oss, hun er 9 år og dette startet da hun var alene en uke (med tilsyn) i fjor sommer. Mange sier at katter har det bedre hjemme enn på hotell, men det gjelder nok ikke min katt, som tydeligvis mistrives sterkt når hun er alene. Venninnen min som har brukt Passeriet har flere katter og da har de jo selskap i hverandre når de er alene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 30. august 2004 #5 Del Skrevet 30. august 2004 Venninnen min som har brukt Passeriet har flere katter og da har de jo selskap i hverandre når de er alene. Jeg tror det er mye rett i det. Katten til foreldrene mine er hjemme alene når de er borte, og naboer kommer innom og gir henne mat og slikt. Men, hun er en utekatt og kattedøren står åpen hele tiden. Hun er dermed fri til å gjøre slik hun pleier selv om huset er tomt. En innekatt hadde nok kjedet seg mye mer. Siden de aldri går ut er mennesker det eneste selskapet og lekekameratene de har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tingeling ikke innlogget Skrevet 30. august 2004 #6 Del Skrevet 30. august 2004 Tusen takk for svar! :-) Må drøfte dette litt med samboer. Vi har som sagt ikke bestemt oss enda, og det er ferieproblematikken det henger på... og 3000,- ekstra i utgidter i ferien er jo noe man bør regne litt på... Tingeling Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vackraflickan Skrevet 30. august 2004 #7 Del Skrevet 30. august 2004 Vi har en utekatt. Da vi var på 1,5 mnd ferie for noen år siden passet et vennepar katten. Katten bodde da hos dem. De gikk da tur med den ute i bånd ettersom den ikke var kjent der de bodde. Dette funket veldig bra både for oss og pusen. Dessuten er det gratis. Men vi kjøpte selvsagt en fin gave til dem som takk for hjelpen. Så har du noen venner som vil passe det kan det være en god ide. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tingeling Skrevet 30. august 2004 Forfatter #8 Del Skrevet 30. august 2004 Tusen takk vakra flickan også! Vi håper på å få slik hjelp i kortere ferier, men det er begrenset hvor mange som er hjemme midt i fellesferien når i må ta ferie (sambos jobb stenger i juli) :-? Nå er det en drøy time til vi skal dra og se henne :-) gleder meg masse og er spent som en unge på julaften! Fikk nesten ikke sove i natt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå