Gjest Anonymous Skrevet 4. juli 2002 #1 Skrevet 4. juli 2002 Er det noen som har tips på hvor jeg kan få tak i en billig pose til brudekjolen min? Jeg orker ikke sy.... 8)
Nikki Skrevet 4. juli 2002 #2 Skrevet 4. juli 2002 Hei. Jeg mener ganske bestemt at du kan få tak i det i de fleste klesbutikker med selskapsklær og på brudesalonger. Jeg fikk min gratis da jeg hentet kjolen min, men det er sikkert mulig å kjøpe en til en billig penge på en brudekjolebutikk. Håper dette hjalp deg litt.
Gjest lilletroll ikke innlogget Skrevet 4. juli 2002 #3 Skrevet 4. juli 2002 Hva med et dynetrekk?? Det hadde jeg min i når den bare hang hjemme.
scorpion73 Skrevet 4. juli 2002 #4 Skrevet 4. juli 2002 Fru larsen i sandefjord har oppbevaringsposer som puster til 200 kr.
Gjest Anonymous Skrevet 4. juli 2002 #5 Skrevet 4. juli 2002 Jeg kjøpte en sånn pose på "Kid Interiør". Den kosta ca 70 kr. Før jeg kjøpte posen så hadde jeg kjolen i et dynetrekk, så det er jo også en mulighet.
09.08.2002 Skrevet 4. juli 2002 #6 Skrevet 4. juli 2002 Jeg fikk med pose da jeg hentet min kjole. Men hun anbefalte faktisk at kjolen helst burde henge i et gammelt dynetrekk (så det gjør den nå!). Etter at den store dagen er over kan du bruke vanlig oppbevaringspose som du får kjøpt i butikker hvor de selger selskapstøy (renserier?).
Gjest Solskinn Skrevet 4. juli 2002 #7 Skrevet 4. juli 2002 Hei du 09.08.2002 Jeg ville absolutt ikke hengt den i noe annet enn bomull etter bryllupet heller (det er det som er hele vitsen med dynetrekket), da holder den seg ikke serlig lenge. Jeg regner med at dere som sparer på den vil ha en pen kjole å dra fram også!! Tenk etter; det er vel ingen som har bunaden sin i plast fra renseriet?? Til deg som startet tråden ville jeg anbefalt ett gammelt dynetrekk om du ikke gidder å sy. Ellers er det bare 2 sömmer og en löpegang, så har du den perfekte posen!!
Gjest Anonymous Skrevet 4. juli 2002 #8 Skrevet 4. juli 2002 Tusen takk for gode tips og råd!!! :D Ja det blir nok et gammelt dynetrekk på meg tenker jeg. Så når alt bryllups- stresset er over, kan jeg jo sy...... Takk igjen!
Nikki Skrevet 5. juli 2002 #9 Skrevet 5. juli 2002 Kanskje et dumt spørsmål, men hvorfor kan man ikke bruke den posen man fikk fra butikken der man hentet kjolen? Jeg har hengt min i posen jeg fikk fra brudekjolen, men det er kansje ikke så smart det i og med at jeg skal bruke den først til neste sommer.... Kan jeg bruke hvilket som helst dynetrekk eller må det være bomull? Ble litt bekymra jeg... :-?
Gjest Solskinn Skrevet 5. juli 2002 #10 Skrevet 5. juli 2002 Det kan vel godt hende at du kan ha den i posen fra butikken, kommer bare an på om den puster (som bomull) eller ikke!! Ingen materialer har godt av å henge i plast, det er alt for tett og det kan komme skader på stoffet. Det er derfor man henger bunaden i bomullspose, den lagrer man jo det meste av tiden og man har den i mange år. Ett år er jo ikke så lenge, men hadde det värt meg hadde jeg ikke tatt sjansen! :D
Gjest Anonymous Skrevet 5. juli 2002 #11 Skrevet 5. juli 2002 På Kid Interiør selger de slike klesposer til 70 kroner pr.stk, så det blir jo faktisk billigere enn et dynetrekk også. Kanskje en god ide for de som skal oppbevare kjolen sin?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå