Gå til innhold

Spiser ikke frokost

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke matlyst på morgenen, så derfor venter jeg helt til middag for å spise. Vet at det ikke er særlig bra. Når jeg nå prøver å gå ned i vekt. Hva er bra å spise om morgenen? Og som er lett å få i seg? Jeg har spist mye naturell yoghurt med havregryn og nøtter/bær, men er så drittlei av det, haha. Det samme gjelder havregrøt. Trenger noe nytt! Jeg er ikke så glad i brød/knekkebrød, og er veldig kresen når det gjelder pålegg også. Liker ingenting. Hva er det man kan bli mett av og som holder? Trenger tips :)

Anonymous poster hash: 0f855...c22
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med egg? Stekt/kokt/omelett? Det gir hvertfall brødskiva en bedre smak.

Ellers er alternativet å bake rundstykker eller brød som kanskje gjør smaksopplevelsen bedre?

Kan jo også lage frokost-muffins, er mange kreative frokost "oppskrifter" på nettet som er verdt å sjekke ut. :)

Skrevet

Du må ikke spise frokost for å gå ned i vekt. Du må heller ikke spise yoghurt, havregrøt, knekkebrød eller pålegg for å gå ned i vekt.

For å gå ned i vekt, må du spise færre kalorier enn du forbruker.

For å beholde helsa, må du få i deg nok kalorier og nok av alle næringsstoffer.

For å få i deg nok av alt og samtidig ikke for mye, er det for de fleste gunstig å spise litt forskjellig mat fra alle matvaregrupper, og å fordele inntaket utover dagen. Hvordan du gjør dette, er opp til deg. For å gjøre det lettest mulig for deg, er det lurt å gjøre det på en måte som passer for deg - mat du liker, og måltidsrytme som passer med din dag.

Dette er ikke vanskelig, men det er lett å bli både forvirret og handlingslammet av all den motstridende informasjonen som er tilgjengelig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må ikke spise frokost for å gå ned i vekt. Du må heller ikke spise yoghurt, havregrøt, knekkebrød eller pålegg for å gå ned i vekt.

For å få i deg nok av alt og samtidig ikke for mye, er det for de fleste gunstig å spise litt forskjellig mat fra alle matvaregrupper, og å fordele inntaket utover dagen. Hvordan du gjør dette, er opp til deg. For å gjøre det lettest mulig for deg, er det lurt å gjøre det på en måte som passer for deg - mat du liker, og måltidsrytme som passer med din dag.

Dette er ikke vanskelig, men det er lett å bli både forvirret og handlingslammet av all den motstridende informasjonen som er tilgjengelig.

Jeg liker deg :) du vet faktisk hva du snakker om og er ikke besatt på at man MÅÅÅ spise sunt og riktig for å gå ned i vekt. Man kan i grunn gå ned i vekt bare på sjokolade, selv om det ikke akkurat anbefales.

Anonymous poster hash: 6d04b...546

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg liker deg :) du vet faktisk hva du snakker om og er ikke besatt på at man MÅÅÅ spise sunt og riktig for å gå ned i vekt. Man kan i grunn gå ned i vekt bare på sjokolade, selv om det ikke akkurat anbefales.

Anonymous poster hash: 6d04b...546

Takk! Det var veldig pent sagt! Jeg merker selv på kroppen at den har det bedre når jeg spiser bedre, men det er viktig å "skille mellom snørr og bart"! For de som vil, kan det være interessant å sjekke ut IIFYM (if it fits your macros) - en "spisefilosofi" med en vinkling som jeg finner både avslappet og effektiv. Ja, og så "the Twinkie diet" :fnise:

Endret av Pringle
AnonymBruker
Skrevet

Takk! Dette var veldig hjelpsomt :) Skal ta det til meg.

TS

Skrevet

Takk! Dette var veldig hjelpsomt :) Skal ta det til meg.

TS

Så hyggelig, glad hvis det kunne være til hjelp. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...