AnonymBruker Skrevet 21. mai 2015 #1 Skrevet 21. mai 2015 Jeg har ikke matlyst på morgenen, så derfor venter jeg helt til middag for å spise. Vet at det ikke er særlig bra. Når jeg nå prøver å gå ned i vekt. Hva er bra å spise om morgenen? Og som er lett å få i seg? Jeg har spist mye naturell yoghurt med havregryn og nøtter/bær, men er så drittlei av det, haha. Det samme gjelder havregrøt. Trenger noe nytt! Jeg er ikke så glad i brød/knekkebrød, og er veldig kresen når det gjelder pålegg også. Liker ingenting. Hva er det man kan bli mett av og som holder? Trenger tips Anonymous poster hash: 0f855...c22
LadyGirl Skrevet 21. mai 2015 #2 Skrevet 21. mai 2015 Hva med egg? Stekt/kokt/omelett? Det gir hvertfall brødskiva en bedre smak. Ellers er alternativet å bake rundstykker eller brød som kanskje gjør smaksopplevelsen bedre? Kan jo også lage frokost-muffins, er mange kreative frokost "oppskrifter" på nettet som er verdt å sjekke ut.
Pringle Skrevet 21. mai 2015 #3 Skrevet 21. mai 2015 Du må ikke spise frokost for å gå ned i vekt. Du må heller ikke spise yoghurt, havregrøt, knekkebrød eller pålegg for å gå ned i vekt. For å gå ned i vekt, må du spise færre kalorier enn du forbruker. For å beholde helsa, må du få i deg nok kalorier og nok av alle næringsstoffer. For å få i deg nok av alt og samtidig ikke for mye, er det for de fleste gunstig å spise litt forskjellig mat fra alle matvaregrupper, og å fordele inntaket utover dagen. Hvordan du gjør dette, er opp til deg. For å gjøre det lettest mulig for deg, er det lurt å gjøre det på en måte som passer for deg - mat du liker, og måltidsrytme som passer med din dag. Dette er ikke vanskelig, men det er lett å bli både forvirret og handlingslammet av all den motstridende informasjonen som er tilgjengelig. 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2015 #4 Skrevet 21. mai 2015 Du må ikke spise frokost for å gå ned i vekt. Du må heller ikke spise yoghurt, havregrøt, knekkebrød eller pålegg for å gå ned i vekt. For å gå ned i vekt, må du spise færre kalorier enn du forbruker. For å beholde helsa, må du få i deg nok kalorier og nok av alle næringsstoffer. For å få i deg nok av alt og samtidig ikke for mye, er det for de fleste gunstig å spise litt forskjellig mat fra alle matvaregrupper, og å fordele inntaket utover dagen. Hvordan du gjør dette, er opp til deg. For å gjøre det lettest mulig for deg, er det lurt å gjøre det på en måte som passer for deg - mat du liker, og måltidsrytme som passer med din dag. Dette er ikke vanskelig, men det er lett å bli både forvirret og handlingslammet av all den motstridende informasjonen som er tilgjengelig. Jeg liker deg du vet faktisk hva du snakker om og er ikke besatt på at man MÅÅÅ spise sunt og riktig for å gå ned i vekt. Man kan i grunn gå ned i vekt bare på sjokolade, selv om det ikke akkurat anbefales.Anonymous poster hash: 6d04b...546 1
Pringle Skrevet 21. mai 2015 #5 Skrevet 21. mai 2015 (endret) Jeg liker deg du vet faktisk hva du snakker om og er ikke besatt på at man MÅÅÅ spise sunt og riktig for å gå ned i vekt. Man kan i grunn gå ned i vekt bare på sjokolade, selv om det ikke akkurat anbefales.Anonymous poster hash: 6d04b...546 Takk! Det var veldig pent sagt! Jeg merker selv på kroppen at den har det bedre når jeg spiser bedre, men det er viktig å "skille mellom snørr og bart"! For de som vil, kan det være interessant å sjekke ut IIFYM (if it fits your macros) - en "spisefilosofi" med en vinkling som jeg finner både avslappet og effektiv. Ja, og så "the Twinkie diet" Endret 21. mai 2015 av Pringle
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2015 #6 Skrevet 21. mai 2015 Du må ikke spise frokost for å gå ned i vekt. Du må heller ikke spise yoghurt, havregrøt, knekkebrød eller pålegg for å gå ned i vekt. For å gå ned i vekt, må du spise færre kalorier enn du forbruker. For å beholde helsa, må du få i deg nok kalorier og nok av alle næringsstoffer. For å få i deg nok av alt og samtidig ikke for mye, er det for de fleste gunstig å spise litt forskjellig mat fra alle matvaregrupper, og å fordele inntaket utover dagen. Hvordan du gjør dette, er opp til deg. For å gjøre det lettest mulig for deg, er det lurt å gjøre det på en måte som passer for deg - mat du liker, og måltidsrytme som passer med din dag. Dette er ikke vanskelig, men det er lett å bli både forvirret og handlingslammet av all den motstridende informasjonen som er tilgjengelig. Takk! Dette var veldig hjelpsomt Skal ta det til meg. TS Anonymous poster hash: 0f855...c22
Pringle Skrevet 21. mai 2015 #7 Skrevet 21. mai 2015 Takk! Dette var veldig hjelpsomt Skal ta det til meg. TS Anonymous poster hash: 0f855...c22 Så hyggelig, glad hvis det kunne være til hjelp. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå