AnonymBruker Skrevet 21. mai 2015 #1 Skrevet 21. mai 2015 Hei, Har dere noen gang hatt noen på fb som legger ut evig med bilder av barna sine? Ufattelig slitsomt, eller hva? Eller kanskje dere gjør det selv? Hvis du er en av disse som legger ut evig med bilder av barna; jeg sier dette fordi du fortjener å vite det. De aller fleste himler med øynene bak ryggen din og tenker på hvor patetisk du er. å legge ut 3 bilder en dag holder mer enn nok, men når du har passert 20 begynner folk å se seg rimelig lei.(Iallefall om du legger de ut innen en kort periode) Det er som å legge ut selfies. Hadde en person lagt ut 20 selfies, så hadde folk tenkt akkurat det samme. Folk blir lei!!!! Det at det er av en baby/et barn forandrer ikke det faktum at du spammer ned hele facebook. Dersom du er av typen som i tillegg legger ut "I dag spiste jeg og lille Emil frokost før kl. 9. Vi er sååååå flinke atte", så gjør du det heller ikke noe bedre. Du kaster rett og slett ild i bålet.. Forventer du å få kommentarer som "HERREGUD, så sykt stolt av dere!"? Skal love deg det er mange som står opp kl.06:00 hver gang og sitter og himler av slike statuser.. Dere fremstiller dere som vrak som eeegentlig pleier å sove til klokka 12:00, mens i dag stod dere opp kl 08:30. --Og trenger skryt for det. Det kommer sikkert til å være noen som føler seg truffet som slenger masse dritt om at "Nei, slik er det ikke. Mine venner synes det er greit". Jeg kan fortelle deg at: Jo, det er sånn. ALLE blir lei. Vi tør bare ikke si det til deg. Vi skal la deg ha den lykken. Men, ikke lur på hvorfor bekjente sletter deg fra facebook iallefall... Vi har ingenting imot deg og barnet. Men, det blir bare litt mye. Som sagt: hadde du likt om vi tok 20 selfies og la det ut innen noen få dager? Du hadde nok himlet litt med øya du og.. Sikkert noen som tar seg nær av min ærlighet. Og sikkert heller ikke alle som føler det slik. MEN: jeg skal love dere at flertallet himler med øynene av slik oppførsel... Over og ut fra dønn ærlig jente på 21, som ikke har noen ting imot deg og barnet! Anonymous poster hash: 3d0af...661 10
J_9 Skrevet 21. mai 2015 #2 Skrevet 21. mai 2015 Har du vurdert å bare slette vedkommende fra facebook?....... 3
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2015 #3 Skrevet 21. mai 2015 Hva med å bare skjule vedkommende i feeden din?Anonymous poster hash: 8ed76...3e5 2
Havbris Skrevet 21. mai 2015 #4 Skrevet 21. mai 2015 Du får ikke gjort noe disse som har høyfrekvent posting av unger etc - men du kan gjøre noe på dine egne innstillinger på profilen din. 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2015 #5 Skrevet 21. mai 2015 Av alle som "over-poster" på facebook er de som legger ut bilder av barna noen av de bedre. -ikke at det er bra i utgangspunktet, men vil heller se bilder av unger enn av selfies av voksne folk på treningsstudio osv, for ikke å snakke om de som oppdaterer hvor de er til en hver tid "Camilla er hjemme hos seg selv" "Lise er på 7 eleven" osv. Anonymous poster hash: ec281...073 1
Kontormus Skrevet 21. mai 2015 #6 Skrevet 21. mai 2015 Syns ikke det er mindre patetisk å poste innlegg om hvor irritert man er, når man kan velge å la vær å se disse bildene. Ellers er jeg helt enig med taler over, er ikke mye spennende å se på selfies som kan forveksles med det de postet dagen før, og dagen før der, og dagen før der... 3
Gjest minge Skrevet 21. mai 2015 #7 Skrevet 21. mai 2015 (endret) Må si meg enig med TS. Men det kjipe med å fjerne en person fra newsfeeden er at da blir absolutt alle innlegg fra denne personen skjult. Dersom det en sjelden gang (mellom kjedelig babyspam) kommer interessante bilder/innlegg blir også disse skjult. Det blir litt som å ikke være venn med vedkommende på facebook for man ser ikke noe til vedkommende lenger, men man kan selvsagt gå inn på profilen til vedkommende og se om det har skjedd noe gøy den siste tiden (noe det mest sannsynlig ikke har) Endret 21. mai 2015 av minge 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2015 #8 Skrevet 21. mai 2015 Har noen sånne venner, de bruker nok facebook for å vise bilder av barna til familien og tenker ikke over oss andre som ikke er så interessert i det. Vi bruker icloud istedenfor, til å dele bilder med familiene våre.Anonymous poster hash: aaf0c...ab4
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2015 #9 Skrevet 21. mai 2015 Jeg er helt enig. Jeg har en slik en på snapchat. Jeg får 3-4 snapper HVER DAG av ungen. Dette er et perifert familiemedlem av meg, så jeg kan ikke slette henne heller. Anonymous poster hash: 6fec6...a3d
Gjest O.G. Skrevet 21. mai 2015 #10 Skrevet 21. mai 2015 Men så gjør sånn at du ikke ser feeden deres da.
melatonin Skrevet 21. mai 2015 #11 Skrevet 21. mai 2015 Facebook har mange fine funksjoner, bare å bruke de så slipper du all irritasjon.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2015 #12 Skrevet 21. mai 2015 må bare le av slike innlegg. Og jeg legger ikke ut mye bilder av barn ettersom jeg har store barn. Om jeg blir lei av noen på facebook så lar jeg være å se på de. Er mye annet, bl.a. reklame, som jeg heller irriterer meg (og som jeg bruker tid på å få bort) Anonymous poster hash: 77590...426 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2015 #13 Skrevet 21. mai 2015 Verre med de som skal sutre og virkelig vise sin irritasjon, ved å skirve statuser og si noe som"noen folk burde skamme seg" osv.. feigt i stede for å ta det med de det gjelder. Anonymous poster hash: 827e2...ab2 1
Sirah Skrevet 21. mai 2015 #14 Skrevet 21. mai 2015 Jeg har en del mennesker som er skjult fra feeden min for å si det sånn. Litt kjedelig, for innimellom poster de jo noe spennende også.... For all del, jeg ser GJERNE bilder av barnet, hesten, hunden, bilen, sofaen din eller whatever du ønsker å dele. Men legg i det minste ut et bilde som enten er av god teknisk kvalitet (ja, man kan faktisk få til det med et mobilkamera også), viser en spesiell hendelse eller er morsomt. Det å se 20 bilder på rad om at ungen spiser grøt med hele trynet, hesten står og spiser mat eller katten sover i sola er kjedelig. Det går ann å være litt selektiv på hva man poster, og ikke smelle ut absolutt alt man fanger med et kamera....
Sirah Skrevet 21. mai 2015 #15 Skrevet 21. mai 2015 Verre med de som skal sutre og virkelig vise sin irritasjon, ved å skirve statuser og si noe som"noen folk burde skamme seg" osv.. feigt i stede for å ta det med de det gjelder. Anonymous poster hash: 827e2...ab2 Don´t even get me started
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2015 #16 Skrevet 21. mai 2015 Slett vedkommende. Mitt tips. Ellers er det mange som deler fordi dem har familie boende langt unna. Blir dyrt å sende masse MMS av barna. Anonymous poster hash: 405b6...e7b
ClosedParadise Skrevet 21. mai 2015 #17 Skrevet 21. mai 2015 Du er sjalu. Slett dem da vel, med mindre du har hardt for det.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2015 #18 Skrevet 21. mai 2015 Jeg forstår på en måte uttalelsene dine. Klart det kan bli mye, om det så dreier seg om små barn, en intens korpsinteresse eller middagen til fjerne bekjente. MEN: Det jeg synes begynner å bli en trend, er hvor mye man skal understreke at man inne bryr seg om andres liv. Her inne er det stadig innlegg om hvor lite interessant det er med andres barn, inne på gravidforumet får man stadig innprentet at det er utrolig lite interessant for andre å høre om svangerskapet, og skal du gifte deg, må du -Gud forby- ikke tro at andre gidder å høre om kjolen din eller hva det nå skulle være. Klart man ikke bare kan snakke om svangerskap, bryllup el.l, men jeg blir nesten litt lei meg av å høre hvor opptatte mange er av å understreke hvor lite interesserte de er. Jeg må si at en del av det å være en venn, er faktisk det å bry seg, spørre om det som er viktig for andre, ha litt overbærenhet med at enkelte faser i livet er mer altoppslukende enn andre. Det betyr ikke at man ikke skal kunne snakke om andre ting, men jeg synes det er leit hvis vi har kommet dit at vi skal være redde for å nevne egne barn, bryllup eller hva det måtte være, fordi andre ikke finner det interessant!Anonymous poster hash: 28db1...26a 2
Sirah Skrevet 21. mai 2015 #20 Skrevet 21. mai 2015 Jeg forstår på en måte uttalelsene dine. Klart det kan bli mye, om det så dreier seg om små barn, en intens korpsinteresse eller middagen til fjerne bekjente. MEN: Det jeg synes begynner å bli en trend, er hvor mye man skal understreke at man inne bryr seg om andres liv. Her inne er det stadig innlegg om hvor lite interessant det er med andres barn, inne på gravidforumet får man stadig innprentet at det er utrolig lite interessant for andre å høre om svangerskapet, og skal du gifte deg, må du -Gud forby- ikke tro at andre gidder å høre om kjolen din eller hva det nå skulle være. Klart man ikke bare kan snakke om svangerskap, bryllup el.l, men jeg blir nesten litt lei meg av å høre hvor opptatte mange er av å understreke hvor lite interesserte de er. Jeg må si at en del av det å være en venn, er faktisk det å bry seg, spørre om det som er viktig for andre, ha litt overbærenhet med at enkelte faser i livet er mer altoppslukende enn andre. Det betyr ikke at man ikke skal kunne snakke om andre ting, men jeg synes det er leit hvis vi har kommet dit at vi skal være redde for å nevne egne barn, bryllup eller hva det måtte være, fordi andre ikke finner det interessant!Anonymous poster hash: 28db1...26a Så klart er jeg interesert i å høre om barnet ditt eller om at du skal gifte deg (bruker det bare som eksempel), men jeg er ikke interesert i å BARE høre om det. Jeg snakker gjerne med venninner om barna deres, og jeg elsker å høre om andres bryllupsplaner men det er en grense for alt. Snakker du BARE om barnet eller bryllupet så må du også skjønne at folk på et tidspunkt går lei. Det samme med sosiale medier. Jeg er ikke SÅ intr i barnet ditt at jeg setter pris på 15-20 snap om dagen av at ungen gjør ett eller annet. Ja, noen får jeg så mange snap av hver dag av babyen/barnet. Jeg syntes også det er slitsomt når man må poste ALT barnet gjør på facebook. Da forsvinner gjerne ting andre har lagt ut i dragesuget. Tenker også på ungen som blir så voldsomt eksponert. Jeg hadde ikke satt pris på det vet jeg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå