Gå til innhold

Hvordan er hverdagen din?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jobber du fulltid?

Når lager dere middag?

Hva med rydding osv?

Hvem dropper barna i bhg/skole?

Travelt?

Anonymous poster hash: b74c6...421

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jobber 75%, føles som 100%.

Lager middag etter når vi er hjemme sammen, min og jeg.

Jeg rydder, han roter, jeg kjefter, han rydder:)

Ingen barn.

Travle dager, ja, men har visse oppsamlingsdager som jeg tar fri og nyter å daske runt i pysjen:)

AnonymBruker
Skrevet

Jobber fulltid fra 8-4 hver dag,

mannen jobber 7.30-15.30

Om det ikke er noe uforutsett leverer jeg alltid barna i barnehagen. Vi har to gutter på 2 og 4.

Begge går i samme barnehage, som ligger 4 min unna oss med bilkjøring.

Vi står opp kl 6.30 begge to.

Han mater hunden og lufter den, mens jeg vekker barna. Minstemann er ofte våken, men suller ofte inn på rommet sitt med leker før han kommer til oss.

Storgutten vår som snart blir 5 liker å late seg om morgenene, så jeg må kose opp han fra senga :) Badestell går foreløpig kjapt da vi alltid legger fram klær på kvelden.

Størstemann er flink til å kle på seg selv.

I 7 tiden er vi som regel på god vei til frokost, og vi er som regel klare til å dra litt over halv 8.

Mannen min drar ca 10 på halv 8.

Vi jobber nære begge to.

Så kjører jeg innom barnehagen, og der bruker vi liten tid. Begge to har alltid løpt inn, og det holder ofte med to-tre klemmer og litt hade-roping ut fra gangen.

Kommer sjeldent for sent på jobb, men hos meg er det ingen krise med 15 min fra og til.

Mannen min henter barna etter jobb og butikk. Han handler først (som regel), og henter de innen klokka er fire.

Av og til drar jeg tidlig hjem (kkan jobbe litt hjemme på kveld), og da prøve jeg å hente barna i 2 tiden før det siste måltidet.

Vi føler ikke at vi har det travelt, og vet vi har to snille gutter, foreløpig hvertfall :ler:

Mye som kan forandre seg, men vi stresser ikke.

Ønsker et siste barn til neste år.

Lekser er ikke noe som er tema her enda, men størstemann har startet på allidrett nå. Ting går rolig for seg her, og tror det blir greit når vi får en skolestarter neste høst. Skolen ligger tett ved barnehagen, så vi er fornøyde med det.

Anonymous poster hash: 6a772...52f

Skrevet

Jobber fulltid skift, har heldigvis mest dagvakter hvor jeg da jobber 10-16.30. Står opp i 07.30-08.00 tiden vanligvis, tar morgenstellet på meg og ungen, spiser og koser oss med litt tegnefilm. Stresser aldri om morgenen. Drar hjemmefra 09.30 vanligvis, leverer guttungen i bhg rett før jeg starter på jobb.

Sykler rett til bhg for å hente guttungen etter jobb, tar meg 2 minutter å sykle dit. Er hjemme etter en fem minutters sykkeltur, så fremst vi ikke trenger å handle mat. Gutten vår elsker å være ute, så vi er som regel ute å leker 30 min-1 time, når vi har kommet hjem. Går inn og steller oss etter jobb/bhg, spiser middag, leker litt eller rydder/vasker litt med guttenungens "hjelp". Annenhver kveld dusjer vi sammen, og før kvelds slapper vi av i psyken med litt kosestund i sofaen med tegnefilm og kveldsmat. Guttungen legger seg i 19.30-20.00 tiden.

Etter han er i seng rydder og vasker jeg alltid det som trengs i leiligheten vår forbi få det til å se på stell ut, enten det er kjøkkenet etter middag, vaske/brette/henge opp klær, rydde stuen, bad osv. Støvsuger og vasker gulv etter behov, noen kvelder i uka. Etter det er jeg som regel helt kaputt, og tilbringer resten av kvelden foran tv eller pc før jeg legger meg i 00-00.30 tiden.

Skrevet

Jeg har to helt ulike hverdager; én når mannen er hjemme, én når han er borte.

Når han er borte:

05:30: Står opp og gjør meg klar

06:15: vekker ungene, om de ikke har våknet selv

06:50: leverer i barnehagen

07:30-15:30: jobb

16:00: henter ungene i barnehagen

16:15: kommer hjem og leker ute, evt. koser oss inne og slapper av om de er ekstra slitne.

17:30: spiser middag. Er som regel flink og forbereder neste dags middag kvelden før slik at jeg får mest mulig ut av tiden med ungene.

18:30: legger minsten.

19:30: legger eldste.

20:00: ME-TIME. :fnise: Da går det i rydding, vaske klær, brette klær, dusje, trene, se tv, hekle osv.

22:30-23:00: leggetid.

Når han er hjemme:

06:30: stå opp.

07:00: kjøre til jobb.

07:30-15:30: jobb.

16:00: komme hjem og leke med ungene. Mannen lager stort sett middagen.

17:30: middag.

Jeg legger én av ungene, evt. ingen om jeg går på trening i leggetiden.

Og resten av kvelden går i det samme som når jeg er alene.

AnonymBruker
Skrevet

Jobber du fulltid?

Når lager dere middag?

Hva med rydding osv?

Hvem dropper barna i bhg/skole?

Travelt?

Anonymous poster hash: b74c6...421

Kjører i barnehagen. Går på jobb ca. 60%.. Drar hjem, rydder, vasker lager middag.. Legger ungene, legger sammen/vasker klær, rydder igjen, ser litt på tv/besøk av venninner, legger meg.. Aall by my self..

Har samboer!!! Som jobber døgnet rundt :/

Anonymous poster hash: 05fce...0e2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...