Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg trenger hjelp, har satt meg opp i en vanskelig situasjon. Jeg er på første året mitt som vernepleier student og lever da på studielån. Jeg har et barn fra før så har ikke mulighet til å jobbe på fritiden før etter sommeren da jeg kan jobbe annenhver helg, og hver onsdag. Jeg har 60 000 i gjeld og det bare hoper seg opp, ja jeg betaler hver måned minste beløpet men ender med å ta tilbake fordi jeg trenger pengene....... for går i minus......

det jeg lurer på er om det er mulig og ta et lån når man er student slik at jeg kan ha et lån jeg betaler på og ikke fire kort!?? kunne betalt ned 2000 kr i mnd på et lån! men klarer ikke når det er så mange og forholde seg til..... men tror ikke jeg får lån heller når kun har studielån som inntekt .. pluss bostøtte, barnebidrag, utvidet barnetrygd og barnetilsyn som til sammen er 17 000 per mnd....

Noen tips / råd? vil komme meg ut av denne situasjonen..... noe sted man kanskje kan få et lån?

Anonymous poster hash: ee9e6...dc2

Anonymous poster hash: ee9e6...dc2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekk ut muligheten for refinansiering? Slik at du kan samle alt. DnB har muligheter for det tror jeg, hvis du bruker en annen bank er det bare å høre med dem.

Skrevet (endret)

Jeg jobber i et byrå som også har inkassoavdeling. Tror ikke du vil få noe refinansiering slik jeg leser dette.

60 000 er ikke all verden, mulig du kan få kun betale renter et år. Eller til og med om du oppsøker NAV, få innvilget rentestopp et år fremover med brev fra da NAV, om de ser at du har for liten betalingsevne..

17 000 er så du skal klare deg. Se an muligheter for rimeligere løsninger på alt, og forsøk komme deg gjennom studiene uten flere lån.

Da vil du evne å betale din gjeld siden, både privatlån og studielån.

Endret av Sannerlig
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...