Gå til innhold

Tips til aktivisering av store barn...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har en datter på 2.5 og lekemateriell tilpasset alder. Ute har vi sandkasse og huskestativ.

Til helga får vi besøk av 3 barn på 2 år,4.5 år og 7 år. Hva kan vi gjøre sammen med de?de bor langt unna så har ikke sett de på 1.5 år...

Anonymous poster hash: 7f7d2...994

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo litt opp til dere selv. Barn i angitt aldre er jo veldig enkle å ha med å gjøre. Jeg personlig driver for øyeblikket å forbereder en skattejakt med barna. Da jeg har vært et egnet sted å funnet meg en plass hvor jeg har tenkt å grave ned noen morosaker. (Gamle mynter, gamle blader og noen godsaker) For å komme oss dit må den største av mine to (7år) være kartleser. I kartet har jeg lagt inn noen små "hindringer" under veis.

(Jeg benytter meg av mine omgivelser i dette tilfellet et lite skogholdt ved stranden bare en kilometer hjemmefra. På denne måten blir selve turen aktiviteten og barna er garantert spente på hva i all værden som gjemmer seg på sjørøverskattens angitte plass.)

Det kan høres ut som dette er "mye" forarbeid, men tro meg. Det er det absolutt ikke. en liten plastkasse med lokk og noe å pakke inn tingene i.. Gjerne en gammel skjorte eller noe som kan minne om en sjørøver. Hele greia tar meg 30 minutter å forberede.

Anonymous poster hash: c3b91...24b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...