AnonymBruker Skrevet 20. mai 2015 #1 Skrevet 20. mai 2015 Jeg kjenner ei som er aleneforsørger. Faren betaler 800kr i barnebidrag hver mnd. Er det sant dem får så lite om faren ikke har jobb? Han er arbeidsledig og har ikke jobb. Anonymous poster hash: 224ce...18e
Musicman Skrevet 20. mai 2015 #2 Skrevet 20. mai 2015 Ja, det stemmer nok. Faren kan ikke betale penger hvis han ikke har penger. Men mor kan etter dagens regelverk kreve mer barnebidrag hvis far har en restarbeidsevne han ikke bruker. Det vil si at hvis faren realistisk sett KUNNE jobbet fulltid, men ikke gidder, så kan mor kreve å få barnebidrag basert på den inntekten far KUNNE hatt.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2015 #3 Skrevet 7. juni 2015 Er en del som betaler null kroner også. Har selv (barna) mottatt bidrag på 8 år, han betalte ett år. Deretter har ham "studert" og fått NAV med på at det er greit. Han har nå brukt 8 år på et studie som skulle tatt 2 år maks. Selv tjente jeg for godt til å motta forkskuddsbidrag. Nåber jeg ufør, men er gift på nytt - og inntekten er fortsatt for høy. Og min eks betaler nada for ungene. Kommer til å sende søknad om bidrag på nytt nå. Forrige gang fikk han fortsatt lov til å studere uten å betale noe, men det er to år siden... Tydelig at studier ikke går, ungene forteller at han har strøket. Og da er det vel en arbeidsevne som ikke blir brukt der, og NAV kan skjønnsfastsette inntekten og bidraget. (Hadde jeg vært ham hadde jeg vært flau når jeg traff den personen som betalte for mitt barn (stefar deler alle utgifter)).Anonymous poster hash: 7d3ff...47c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå