Gå til innhold

dere i størrelse 44 ++

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor kjøper dere klær? gjerne ikke så dyrt? sliter litt med å finne noe jeg synes er fint :)

Anonymous poster hash: bd158...545
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Størrelse 44- Large finnes i stort sett overalt!

Ikke så dyrt er ganske så relativt de, H&M, KappAhl, Zara, Mango, Vivekes, VIC, Match, Byoung, NoaNoa

Anonymous poster hash: d7747...000
AnonymBruker
Skrevet

Zizzi har mye fint. Prismessig så er det ikke så ille, de har mange gode tilbud, men noe koster litt mer.

Jeg går aldri ut derfra uten å ha handlet for 2-3000,- men da får jeg klær som jeg bruker og som varer. Synes det er god kvalitet på klærne.

Det høres mye ut, men når man tenker på hva man tidligere kjøpte i disse billige kjedene som aldri ble brukt, så er det ikke så ille.

Anonymous poster hash: 66eaf...2fa
AnonymBruker
Skrevet

Hvor kjøper dere klær? gjerne ikke så dyrt? sliter litt med å finne noe jeg synes er fint :)

Jeg bruker mye mindre størrelse ( ca 36 ), men vil anbefale deg å ta mål, så kan du handle på finn.no og/eller ebay. Mye bra og man kan gjøre kupp på brukte klær ( som er brukt veldig lite forøvrig ) til en mye rimeligere penge enn om man skulle kjøpe samme plagget nytt. Kan selvsagt og kjøpe nytt der, men mer etisk å kjøpe brukt da forbruket må ned.

Anonymous poster hash: 62657...3f7

AnonymBruker
Skrevet

ts her:
er ganske kresen av meg... så synes ikke det er så lett å finne noe. bysten min er ganske stor (i hvert fall 46, kanskje 48). liker ikke så mye mønster. liker mørke farger..

Ebay har jeg aldri bestilt fra, så har ikke helt greia på det.. :) skummelt med nye ting :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at når man er stor så er det viktig å prøve klærne på for å se hvordan de sitter, og om de ev. skjuler det vi vil skjule.

Jeg liker å skjule magen min, og leter etter klær som gjør det. Zizzi har klær for ulike fasonger og man finner alltid noe man kan bruke der.

Skrevet

Norge: Kappahl, Lindex, HM+, Zizzi,

England: Asos, Evans, Simplybe, Yours Clothing

Usa: Torrid, Hips&Curves (undertøy)

Handler det meste i Norge, og da bare enkelte plagg hos de ulike butikkene da jeg ikke synes de har så mye i min stil til vanlig (litt som deg med at jeg foretrekker mørke farger og lite mønster). Ellers er Asos favorittbutikken, men det er da lurt å vite hvilke størrelser du går under i britiske mål, og type plagg/stoff som sitter bra på kroppen.

AnonymBruker
Skrevet

Zizzi har mye fint. Prismessig så er det ikke så ille, de har mange gode tilbud, men noe koster litt mer.Jeg går aldri ut derfra uten å ha handlet for 2-3000,- men da får jeg klær som jeg bruker og som varer. Synes det er god kvalitet på klærne. Det høres mye ut, men når man tenker på hva man tidligere kjøpte i disse billige kjedene som aldri ble brukt, så er det ikke så ille. Anonymous poster hash: 66eaf...2fa

Det er jo 99 % syntetiske klær hos Zizzi og ingen som er litt kvalitetsbevisste kan påstå at det er kvalitet.

Anonymous poster hash: 0eb80...c30

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Vivikes har faktisk blitt ganske ok butikk.

Mango har storstørrelse avdelinger noen steder i landet.

Jeg har også funnet litt klær på Floyd, og Lindex.

Jeg ligger midt i mellom stormote og vanlige størrelser. Foretrekker vanlige størrelser i str 46/48 da de har finere snitt en stormoten ofte.

Anonymous poster hash: e3892...f22
  • Liker 2
Gjest Tekola
Skrevet (endret)

Jeg handler litt på Zizzi, Kappahl og Lindex. Har funnet et par plagg på HM+ også. Jeg synes det er vanskelig å finne klær som sitter pent, og ikke bare er søppelsekker (som jeg føler veldig mye av "stor mote" er). Men jeg synes det er vanskelig å finne klær i god kvalitet, og som ikke blir slitt med det første Vil heller legge 600 kroner i en topp som varer i tre-fire år, enn 200 i en som så vidt varer en sesong før den mister fasongen og blir stygg.

Har også hatt flaks med noen dameklesbutikker, som ikke tilhører de store kjedene.

Men jeg synes det er veldig vanskelig å finne klær jeg synes sitter pent og har lyst til å kle meg i! Det er så mye enten eller. :sukk:

Edit: Bruker 46/48, forøvrig.

Endret av Tekola
Skrevet

Finner en del på H&M og Lindex. KappAhl kan ha noe fint av og til, men mye av tøyet er uformelig og sekkeaktig. Av de store kjedebutikkene er H&M best.

Zizzi liker jeg ikke, det meste har dårlig passform og stoffkvalitet, bortsett fra på yttertøy. Jeg har flere fine jakker fra Zizzi. Sport og turklær kjøper jeg mest fra Stormberg. Klærne er romslige og behagelige uten å ha teltfasong.

Favorittene ellers er Indiska og Gudrun Sjöden. Jeg vet at sistnevnte har mye sært, men faktisk også mange fine basisklær i mer nøytrale farger og fasong.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan ikke si at Zizzi har dårlige klær. Ihvertfall ikke de butikkene jeg handler i som er Tønsberg og Horten. Jeg opplever at de har god kvalitet og det er ikke bare syntetiske plagg. Men de forskjellige butikkene har ikke samme utvalget.

Er enig i at stormote klærne er noen sekker.

AnonymBruker
Skrevet

ts her:

Jeg bor i stavanger, så har egentlig gode shoppingmuligheter, men som noen andre sier, så sitter mye på som sekker.

er ganske ung, så vivikes og slike butikker, føler jeg er for de som er litt eldre enn meg.

AnonymBruker
Skrevet

Gå på salg i noen av de dyrere butikkene - da kan du finne god kvalitet på klær som holder i årevis og du slipper å gå i typisk stormote-klær som ofte er helt uformelige.

En fin blazer med stretch i et godt stoff kan du ha i årevis. Jeg ville lagt litt mer penger i gode basisplagg så heller kjøpt rimeligere t-skjorter og gjerne kjoler og skjørt fra Indiska. De har kjempemange fine klær.

Anonymous poster hash: 7612b...0d4
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...