AnonymBruker Skrevet 20. mai 2015 #1 Skrevet 20. mai 2015 Jeg tok av en streng som jeg hadde på baksiden av tennene mine for noen måneder sider, etter at tannpleieren jeg var hos sa at jeg burde det med tanke på tannsten. Jeg hadde egentlig ikke så lyst til å gjøre det, men følte meg presset ettersom tannpleieren sa at jeg enten måtte ta den av nå eller ha den på 'for alltid'. Nå har tennene mine allerede blitt veldig skeive, nesten mer enn før jeg fikk streng. Har jeg rett til å klage på dette? Synes det er veldig synd med tanke på hvor mye jeg/mine foreldre måtte betale for å rette opp tennene mine. Anonymous poster hash: 823a0...add
Gjest Lille-pus Skrevet 20. mai 2015 #3 Skrevet 20. mai 2015 Strenges på baksiden er der for å fiksere tannstillingen, den skal ikke fjernes. 3
FruHudson Skrevet 20. mai 2015 #4 Skrevet 20. mai 2015 Jeg har samme problem Er nå mange år siden jeg tok av min, og sakte men sikkert skled noen av tennene tilbake til gammel posisjon. Hadde regulering i 2 år, så fikk jeg beskjed om å ha strengen bak i rundt 3 år hvis jeg husker riktig.
Gjest Lille-pus Skrevet 20. mai 2015 #5 Skrevet 20. mai 2015 (endret) Jeg fikk beskjed om at den gullstrengen (og det er faktisk gull) skulle være der for all tid. Om den løsnet så var det bare å ta en telefon til kjeveortopeden asap så skulle hun feste den med nytt lim. Endret 20. mai 2015 av Lille-pus
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2015 #6 Skrevet 20. mai 2015 Lille-pus: Har du en kilde til det utsagnet? Hvis det er sant det du sier synes jeg ikke det er OK at tannpleieren ba meg fjerne den. Jeg hadde strengen på baksiden av fortennene nede. Nå stikker den ene tannen forran de andre. Virker som om den bli presset mer og mer frem av de to tennene ved siden av Anonymous poster hash: 823a0...add
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2015 #7 Skrevet 20. mai 2015 Lille-pus: Har du en kilde til det utsagnet? Hvis det er sant det du sier synes jeg ikke det er OK at tannpleieren ba meg fjerne den. Jeg hadde strengen på baksiden av fortennene nede. Nå stikker den ene tannen forran de andre. Virker som om den bli presset mer og mer frem av de to tennene ved siden av Anonymous poster hash: 823a0...add slik opplever jeg og, reguleringstannlegen min sa jeg aldri skulle ta den av. Min ordinære tannlege synes det er tullet. Når strengen røyk oppe tok det meg en liten stund å fikse, og jeg har fått et melommrum.Anonymous poster hash: fa2a6...403
Gjest Lille-pus Skrevet 20. mai 2015 #8 Skrevet 20. mai 2015 Det var det min spesialist i kjeveortoped sa til meg, men mulig situasjonen var annerledes siden jeg hadde fått hodet delt på sykehuset og justert vikelen mellom over- og underkjeve slik at bittet ble perfekt igjen (det var det opprinnelig, men endret seg). Kan du ta en telefon til den kjeveortopeden du brukte, og be om at vedkommende tar en titt på nåværende tannstilling?
livmor Skrevet 20. mai 2015 #9 Skrevet 20. mai 2015 Jeg fikk også beskjed om at strengen ikke skulle fjernes. Jeg har både oppe og nede, og spesielt nede blir det litt tannstein. Tannlegen min har allikevel aldri nevnt noe om å fjerne strengen (jeg har også vært hos et par spesialister for å bytte en tann, de mente også at den skal sitte). Som Pusen over her, skulle jeg ta kontakt for nytt lim hvis noen av dem løsner.
palamina Skrevet 20. mai 2015 #10 Skrevet 20. mai 2015 Barna mine må ha retensjonsstreng til de er 21, ikke på livstid. De har kryssbitt, så kanskje det kommer an på hvor problemet ditt ligger? Uansett høres det ut som strengen bør settes på så raskt som mulig, ellers er alt arbeidet som er gjort og betalt for bortkastet. Og det er jo svindyrt.
palamina Skrevet 20. mai 2015 #11 Skrevet 20. mai 2015 Det var det min spesialist i kjeveortoped sa til meg, men mulig situasjonen var annerledes siden jeg hadde fått hodet delt på sykehuset og justert vikelen mellom over- og underkjeve slik at bittet ble perfekt igjen (det var det opprinnelig, men endret seg). Kan du ta en telefon til den kjeveortopeden du brukte, og be om at vedkommende tar en titt på nåværende tannstilling? Stakkars Lille-pus! 1
Millimani Skrevet 20. mai 2015 #12 Skrevet 20. mai 2015 Datter til bestevenninna mi fikk på en streng på baksiden av tennene (husker ikke om det var oppe eller nede, eller både og). Hun fikk beskjed om at den bare skulle være der, og at den vil ramle av av seg selv etter hvert.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2015 #13 Skrevet 20. mai 2015 Jeg hadde regulering da jeg var 14, og nå nærmer jeg meg 30 og har min streng enda. Har spurt om jeg skal fjerne den men fikk ikke noe klart svar på det. Broren min nærmer seg 35 og har fremdeles sin streng. Vi begge hadde litt overbitt. Men jeg har ikke permanent streng oppe. Da fikk jeg et sånt... "Gebiss," eller hva jeg skal kalle det, med streng som jeg skulle bruke, for så å trappe gradvis ned, og de har holdt seg på plass alikevel. Anonymous poster hash: a9c64...11d
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2015 #14 Skrevet 21. mai 2015 Jeg hadde regulering da jeg var 14. Fikk beskjed om at den skulle sitte på helt til den falt av. Kunne komme inn og fjerne den når jeg blir 30. Håper den aldri faller av, skal hvert fall ikke fjerne den. Tennene mine har gått så mye tilbake til normal stilling etter at jeg fjerne reguleringen så går sikkert helt tilbake om jeg fjerner strengen også. Anonymous poster hash: d6bc9...165
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå