Gå til innhold

6 åring tisser på seg flere ganger om dagen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir snart sprø... Har en jente på 6 år som tisser på seg hvertfall tre ganger HVER eneste dag... Har prøvd å snakke med henne utallige ganger å hun sier det er fordi hun ikke vil gå fra når hun leker osv...

Prøver å forklare henne at det er derfor hun blir sår nedentil og at andre barn kjenner at det lukte tiss av henne...

Hva kan jeg gjøre for å få en slutt på dette?? Jeg vasker minst tre bukser og truser hver eneste dag....

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

uff så slitsomt.... hun må jo synes det er dumt selv og :S?

har desverre ingen gode råd.. du har jo snakket med henne som du sier. men kanskje prøve en "sttrengere" taktikk? At hun rett og slett MÅ. Hun vet sikkert godt at det ikke er lurt så..

Anonymous poster hash: af080...30f
AnonymBruker
Skrevet

Ta på henne bleie noen ganger og se hun kanskje skjerper seg?

Anonymous poster hash: 5cee7...03f
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å minne henne på det med jevnt intervall i helgene? Alarmklokke? Få inn vane med å gå å tisse jevnlig.

Anonymous poster hash: 11cb1...c52

Skrevet

Gir snart opp :( Jeg har prøvd å rope henne inn å da tisser hun, men jeg kan ikke løpe rundt etter henne når hun er ute for å be henne gå på do... Hehe :P

Har sagt til henne at skjer det mer nå så må hun gå med bleie... Det værste er vel at hun sa det var greit for da slapp hun å gå fra vennene sine :P 😜

Prøver liksom å beherske meg litt men blir jo litt irritert på henne når jeg vet at hun gjør det med vilje...

Skrevet

Snakk med helsestasjonen og be ev om time med psykolog. Det høres jo ikke ut som om det er noe galt med henne, bare at hun ikke gidder å gå på do. Kjenner noen som hadde samme problem, og for dem hjalp det at det var en psykolog som fortalte henne at hun måtte gå på do. Slik som det er blitt nå så er det du sier bare mas som hun har lært seg å overse, mens kommer det fra en annen voksen så kan det hende hun hører etter.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dersom du er helt sikker på at dette ikke skyldes noe fysisk, men at hun faktisk bare ikke gidder, så tenker jeg at en slags "straff" (dårlig ordvalg) er greit. Kanskje la henne vaske klærne selv? Det tar mye lengre tid bort fra vennene enn om hun går fra dem for å tisse.

Anonymous poster hash: 88b68...9aa
Skrevet

Dersom du er helt sikker på at dette ikke skyldes noe fysisk, men at hun faktisk bare ikke gidder, så tenker jeg at en slags "straff" (dårlig ordvalg) er greit. Kanskje la henne vaske klærne selv? Det tar mye lengre tid bort fra vennene enn om hun går fra dem for å tisse.

Anonymous poster hash: 88b68...9aa

Vi gjorde en periode at det ene barnet måtte dusje hver gang h*n tisset på seg. Dette er jo en ganske naturlig konsekvens, og som du sier så merker de fort at dette tar mye lengre tid enn å bare gå på do med en gang. Da merket vi raskt bedring, men situasjonen vår var heller aldri fult så ille som din.

• Liker 5
Skrevet

Ta på henne bleie noen ganger og se hun kanskje skjerper seg? Anonymous poster hash: 5cee7...03f

idiotisk forslag!

Kan det være hun gruer seg til noe, skolestart f. Eks?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde fått henne til å gå på før hun gjorde noe, feks før hun går på besøk, før lek, før ut døren. Om hun tisser på seg så synes jeg hun er gammel nok til å måtte ta av seg klærne selv, gå i dusjen og vaske seg, da er du inne på badet med henne og er klar med håndduk, forklarer hvorfor det er viktig å være rein og tørr spesielt der nede, og så går dere sammen og vasker klærne.

Hele dette opplegget kommer til å ta så masse tid at hun ikke tjener på det og innser raskt at det er mer hensiktsmessig å gå på do med jevne mellomrom.

Evt holdt henne hjemme og sagt at dere må ta en tur til legen og undersøke hva som kan være galt.

Funker på min 3-åring med diverse :P

Anonymous poster hash: 8d603...ae4
  • Liker 1
Skrevet

Hun har gått på skolen siden i fjor så har ikke med skolestart å gjøre... Jeg tror det rett og slett handler om latskap...

Jeg ber henne gå på do hver gang før hun skal noe men det er ikke like lett når hun er ute å leker eller på skolen osv...

I dag blei "straffen" at hun ikke fikk ligge i min seng i natt... Å da sa hun at i morgen skulle hun ikke tisse på seg for da kunme hun ligge hos meg...

Det måååå hvertfalø ta slutt før det rabler for meg :/ Kjedelig å dra steder å alltid måtte ha med to-tre skift...

Skrevet

Herregud "da ble straffen at hun ikke fikk ligge med meg i min seng", så hyggelig!

Kjenner jeg blir så forbanna provosert av mødre som deg - du tror jo at jentungen gjør dette med vilje. For å være slem med deg! Så da skal du være dust tilbake og ta fra henne kontakt og kos med deg?

Hvordan tror du at du får henne til å føle seg?! Hun vil aaaaldri bli flink nok eller bra nok, for stakkars, når hun ikke klarer å holde seg eller være flink å gå på do så blir mamma sur og vil ikke ha med henne å gjøre.

Du har ikke en lat datter, du har skapt et barn som tisser på seg av helt åpenbare grunner.

"Før det rabler for meg". Forstår du virkelig ikke hvorfor du har en seksåring som tisser på seg?

Denne tråden orker jeg ikke følge. Makan for en sympatiløs mor du er.

Skjønner du er lei, men det finnes grenser...

• Liker 4
Skrevet

Husker jeg tisset MASSE på megler jeg var liten, husker ikke hvor lenge det varte men jeg hadde iallefall alltid med meg skiftetøy i barnehagen :P

Gjest Magdalene
Skrevet

Herregud "da ble straffen at hun ikke fikk ligge med meg i min seng", så hyggelig!

Kjenner jeg blir så forbanna provosert av mødre som deg - du tror jo at jentungen gjør dette med vilje. For å være slem med deg! Så da skal du være dust tilbake og ta fra henne kontakt og kos med deg?

Hvordan tror du at du får henne til å føle seg?! Hun vil aaaaldri bli flink nok eller bra nok, for stakkars, når hun ikke klarer å holde seg eller være flink å gå på do så blir mamma sur og vil ikke ha med henne å gjøre.

Du har ikke en lat datter, du har skapt et barn som tisser på seg av helt åpenbare grunner.

"Før det rabler for meg". Forstår du virkelig ikke hvorfor du har en seksåring som tisser på seg?

Seksåringen sier selv at hun ikke har lyst til å gå fra i leken, så hun tisser heller på seg...

Selvsagt får det konsekvenser.

Det er da måte på til forståsegpå og dikkedarier man skal drive med ungene.

Men siden du tydeligvis har forstått noe som TS ikke har klart, så burde du vel heller opplyse henne, enn å komme med oppkast?

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en 8 åring som er lik. Hun både tisser og bæsjer på seg, mest fordi hun ikke vil gå ifra leken. Har perioder hvor hun er flink til å gå på do også perioder hvor det er mange "uhell" på en dag. Bleie er ikke løsningen, både fordi barnet da blir flau og fordi det ikke løser noe. Mitt barn tisser og bæsjer i bleie om hun får på seg det, så det er uaktuelt her.

En skulle tro at barnet bryr seg om hva andre tenker, men min datter bryr seg lite om det. Hun må selv vaske seg etter et "uhell", men det hjelper ingenting.

Vi har prøvd alt mulig av råd fra pedagoger og helsesøster. Ingenting har virket. Det går seg til var det siste jeg fikk som "råd". Det er det jeg klamrer meg fast til.

Anonymous poster hash: 48de1...f83
Skrevet

What? Enig i at det ikke var spesielt hyggelig å nekte henne å komme opp i senga på grunn av dette, men fra det, også til denne konklusjonen?

Skjønner godt at ts blir desperat av dette, og jeg holder med dem som sier at 6-åringen må gå inn og skifte og dusje og bli forklart at det tar myye kortere tid å bare gå på do. Dersom det heller ikke funker, få en tredjepart til å si det, for eksempel helsesøster el.l.

• Liker 2
Skrevet

Herregud... Mennesker som deg klarer jeg ikke ta seriøst altså...

Tror du må lese gjennom en gang til.. Å pust med magen!!!! :)

Hun sier selv at hun ikke gidder å løpe på do- ergo gjør hun det med vilje for å slippe å avbryte leken!

Jeg gir da for pokker henne ikke noe mindre kontakt eller kjærlighet selv om jeg ikke lot henne ligge i min seng EN natt!

"Rabler" for meg .... Jesus... Skjønner at en må passe på hver eneste ting en sier her inne.... Slutt å ta alt så forbaska bokstavelig!! Å spar deg for den dårlig mor greia! Regner med du er en sånn som sitter å forteller andre hvor dårlig foreldre de er forsi du selv har dårlig samvittighet.. Men slapp av, du er tydeligvis ikke alene! :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg har en 8 åring som er lik. Hun både tisser og bæsjer på seg, mest fordi hun ikke vil gå ifra leken. Har perioder hvor hun er flink til å gå på do også perioder hvor det er mange "uhell" på en dag. Bleie er ikke løsningen, både fordi barnet da blir flau og fordi det ikke løser noe. Mitt barn tisser og bæsjer i bleie om hun får på seg det, så det er uaktuelt her.

En skulle tro at barnet bryr seg om hva andre tenker, men min datter bryr seg lite om det. Hun må selv vaske seg etter et "uhell", men det hjelper ingenting.

Vi har prøvd alt mulig av råd fra pedagoger og helsesøster. Ingenting har virket. Det går seg til var det siste jeg fikk som "råd". Det er det jeg klamrer meg fast til.

Anonymous poster hash: 48de1...f83

Uff... Håper virkelig det snur snart for dere å... Jeg har også forklart min at det lukter av henne men virker ikke som hun bryr seg... :/

Skrevet

Herregud... Mennesker som deg klarer jeg ikke ta seriøst altså...

Tror du må lese gjennom en gang til.. Å pust med magen!!!! :)

Hun sier selv at hun ikke gidder å løpe på do- ergo gjør hun det med vilje for å slippe å avbryte leken!

Jeg gir da for pokker henne ikke noe mindre kontakt eller kjærlighet selv om jeg ikke lot henne ligge i min seng EN natt!

"Rabler" for meg .... Jesus... Skjønner at en må passe på hver eneste ting en sier her inne.... Slutt å ta alt så forbaska bokstavelig!! Å spar deg for den dårlig mor greia! Regner med du er en sånn som sitter å forteller andre hvor dårlig foreldre de er forsi du selv har dårlig samvittighet.. Men slapp av, du er tydeligvis ikke alene! :)

Er jo ikke rart ungen din tisser på seg når du er som du er. For en kvalm og ekkel holdning.

Å nekte ungen kontakt fordi hun VELGER å tisse på seg er i min verden hårreisende.

Lykke til med oppdragelsen.

• Liker 1
Skrevet

What? Enig i at det ikke var spesielt hyggelig å nekte henne å komme opp i senga på grunn av dette, men fra det, også til denne konklusjonen?

Skjønner godt at ts blir desperat av dette, og jeg holder med dem som sier at 6-åringen må gå inn og skifte og dusje og bli forklart at det tar myye kortere tid å bare gå på do. Dersom det heller ikke funker, få en tredjepart til å si det, for eksempel helsesøster el.l.

Jeg forstår desperasjon, men ikke sånn avvisning av barnet sitt.

Ser utifra disse innleggene at det er lett å forstå hvordan dagens ungdommer er så psykisk syke! Med slike blinde foreldre...

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...