Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som kan komme med forslag til ting å spise til frokost, er veldig kresen og har ingen matlyst på morgenen. Trenger og forslag til lunsj og spise på skole. Prøver og legge på meg, men vil ikke gjøre det med å bare spise usunn mat

Anonymous poster hash: d5555...fa0

Skrevet

Smoothie eller yoghurt med nøtter og bær, går ned på høykant her hos meg selv om jeg har dårlig matlyst om morgenen :)

Skrevet

PEANØTTSMØR

Gjerne i smoothie med melk, banan, og kakaopulver.

(Åh, den som var undervektig...! :rodme: )

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er blodfan av havregrøt med honning og blåbær jeg da:) Der kan du også ha oppi nøtter som er kaloririkt. Men smoodie basert på litt proteinrik yoghurt er også godt:) Eller egg(omelett, eggerøre, kokt egg osv) med tilbehør. Hva med å bruke most avokado som "smør" på knekkebrød/brød?:) Sunnere enn vanlig smør men likevel kaloririkt.

Anonymous poster hash: 4dc69...41e
Skrevet

Byggmelsgrøt :)

AnonymBruker
Skrevet

Hva har lager du Smoothie av med yoghurt for å få nok kalorier til frokost og at det smaker godt

AnonymBruker
Skrevet

Ingen son vet?

AnonymBruker
Skrevet

(Åh, den som var undervektig...! :rodme: )

Hva mener du med det? VIL du være undervektig? Mener du at vi er heldige??

Anonymous poster hash: f747f...04f

Gjest Honeyblossom
Skrevet

Jeg er heller ikke noe glad i å spise frokost. Syns alt smaker bare tørt og æsj, men jeg syns at yoghurt går helt greit. Det er ikke tørr og den går ned rimelig fort så man slipper å sitte der i en evighet med maten :P

AnonymBruker
Skrevet

En god salat med masse god dressing gir meg matlyst når som helst. For eksempel kylling, ruccola, tomat, avocado, rødløk, fetaost, pinjerkjerner med pesto til dressing. Jeg pleier å blande pestoen ut med like deler kaldpresset olivenolje fordi ellers overdøver pestoen hele salaten.

Eller omelett, nomnomnom.

Ellers lager jeg også noe som kalles eggekakao. Smaker bedre enn det høres ut, hehe. Lager eggemelk og så blander jeg inn kakao.

Eggemelk:

Kok opp 2 dl vann med 50g smør. Ta 2 egg i en tynn beholder stavmikseren kommer til i. Start stavmikseren med kun eggene og ta i smørvannet mens du fortsatt kjører stavmikseren.

Liker du kaffe kan dette brukes som fløte i kaffe. Jeg lager kakao av eggemelken og tilsetter kakao (ca 2 ss) og litt sukrin gold (ca 1 ss). Liker du tynnere kakao kan du bruke mer vann. Liker du tykkere kakao kan du bruke mindre vann.

Middagsrester er også fint. Når man først lager middag så kan man lage noen ekstra porsjoner og legge i fryseren eller kjøleskapet. Vips så har man et skikkelig måltid klart på få minutter.

Anonymous poster hash: 0183f...fb1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...