Thomasine Skrevet 20. mai 2015 #1 Skrevet 20. mai 2015 Da er det kakelotteri igjen og jeg skal bake kaker! Det er ikke jobben for meg, det er derimot å få pakket kaka inn på en fin måte... Jeg gruer meg flere dager i forveien. MÅ jeg ut å kjøpe fat og cellofan - cellofan er greit, men engangs-kakefat må vel koste endel? Jeg trenger tips til innpakking!! Og hvilke kaker baker du til kakelotteri? Kan bli nok av brownies...
hjertesukka Skrevet 20. mai 2015 #2 Skrevet 20. mai 2015 Alle liker brownies. Nei, det er lenge siden jeg bakte til lotteri, så det må noen andre svare på. Men når det gjelder innpakning, så foresvever det meg at enten på Nille eller Clas O så har de slike "pappkakefat" som skal illudere sølvfat. De koster sikkert ikke skjorta. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2015 #3 Skrevet 20. mai 2015 Jeg pleier å klippe ut en sirkel i papp og kle den i aluminiumsfolie i stedet for å kjøpe engangsfat. OG med mindre det er en veldig myk glasur på kaken bruker jeg bare plastfolie over. Pleier å bake enten eplekake eller gulrotkake med ostekrem. Anonymous poster hash: 38ccf...5f4 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2015 #4 Skrevet 20. mai 2015 Nille har billige serveringsfat i aluminium! De er veldig fine Anonymous poster hash: 2ca7d...cfa
skravlus Skrevet 20. mai 2015 #5 Skrevet 20. mai 2015 Jeg pleier å bruke et brusbrett i papp (et sånn som boksene står på når du handler i Sverige f.eks) som jeg kler med alu.folie. Det funker veldig bra. Jeg baker gjerne en langpannekake (kanelkake med sjoko.glasur) som jeg skjærer av kanten på, slik at kaken passer til brettet (og da har vi en liten smaksprøve her hjemme Fersk gjærbakst er også poppis å gi bort. 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2015 #6 Skrevet 20. mai 2015 Hvordan klarer dere å bake en kake uten å kunne spise den selv? Anonymous poster hash: 611c8...3a4 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2015 #7 Skrevet 20. mai 2015 Hvordan klarer dere å bake en kake uten å kunne spise den selv? Anonymous poster hash: 611c8...3a4 To ord: Dobbel oppskrift. Anonymous poster hash: 1445d...fdc 3
Thomasine Skrevet 20. mai 2015 Forfatter #8 Skrevet 20. mai 2015 Ok. Da blir det Nille i morgen! Tenkte banankake med ostekrem eller sjokoladekrem + en brownies?
Gjest Ennasus Skrevet 20. mai 2015 #9 Skrevet 20. mai 2015 Tips til kaker: Gjennombløt sjokoladekake Texas sjokoladekake Karamellkake (utroolig god) Mørk sirupskake Lemon drizzle cake Kokoskake Honningkake med nøtt og karamelltopping Hvit sjokoladekake/brownies Vaniljesauskake
Thomasine Skrevet 22. mai 2015 Forfatter #10 Skrevet 22. mai 2015 Takk for mange tips! Skal prøve en av disse neste lotteri!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå