AnonymBruker Skrevet 20. mai 2015 #1 Skrevet 20. mai 2015 Jeg elsker katten min, men i det siste har jeg tenkt på om hun egentlig liker oss også? Eller tror dere hun bare anser oss eiere som en som gir henne mat og tak over hodet? Det er jo konstantert at hunder blir forferdelig glad i eierne sine, men skjer det med katter også? Anonymous poster hash: da6ca...eca 1
Gjest Belle âme Skrevet 20. mai 2015 #2 Skrevet 20. mai 2015 Eg veit at den eine katten elsker meg. Den andre tviler eg litt meir på 😂
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2015 #3 Skrevet 20. mai 2015 Jeg er overbevist om at katter kan elske eierne sine like mye som hunder. Anonymous poster hash: a2fa1...b20 7
julie90 Skrevet 20. mai 2015 #4 Skrevet 20. mai 2015 Jeg håper i hvert fall min katt er glad i meg, etter all den oppvartingen jeg holder på med 4
FruHudson Skrevet 20. mai 2015 #5 Skrevet 20. mai 2015 (endret) Katten vår elsker faren min. Følger etter han rundt, møter han i døra, legger seg på fanget og maler etc. Jeg er for katten bare en person som gir den mat. Prøver å kose med han, men han hater det. Har jeg fylt skåla hans kan han kaaanskje ligge på fanget i 30 sekunder bare for å være snill. Så ja, katter blir nok glad i mennesker, bare ikke like glad som hunder :fniser: Endret 20. mai 2015 av FruHudson
peppermyntete Skrevet 20. mai 2015 #6 Skrevet 20. mai 2015 Jeg er overbevist om at katten min er glad i meg i alle fall! Hun blir kjempesur på meg når jeg kommer hjem (er student så er kun hjemme hos mor og katten noen ganger i året) men samtidig bare mååå hun kose med meg. Etter et par dager klenger hun ned meg som aldri før og når jeg drar igjen leter hun etter meg et par dager.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2015 #7 Skrevet 20. mai 2015 Kattene mine blir i allefall glade når jeg kommer hjem etter å ha vært bortreist. De viser ikke den samme gleden for andre. Men de hopper ikke i taket av glede når jeg kommer inn etter å ha vært en tur i postkassa, i motsetning til bikkja. Men både kattene og bikkja våker ved siden av meg når jeg er sjuk, så jeg liker å tro at jeg er elsket x 3 Anonymous poster hash: a0b6f...5ab
FriCol Skrevet 20. mai 2015 #8 Skrevet 20. mai 2015 Jeg ser veldig tydelig at den ene katten vår er veldig glad i meg, og den andre er veldig glad i samboer
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2015 #9 Skrevet 20. mai 2015 Moren min har katt. Når jeg og samboer kommer på besøk løper hun mjauende og tar helt av for hun er så glad tydeligvis. Virker som hun er glad i eierne sine Anonymous poster hash: 3056a...4b2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2015 #13 Skrevet 20. mai 2015 Ja, absolutt, de fleste katteeierne kan bekrefte dette. Vet ikke helt hvor man har det fra at de ikke er glade i eierne sine? I forhold til hunder så viser de det kanskje på en annen måte (logrer ikke med halen f.eks), men katten min kom springendes ned med en gang hun hørte jeg kom inn døren, hilste på meg og strøk seg rundt beina mine , og fulgte etter meg hvor enn jeg dro, kunne sjeldent sitte på do alene for hun sto utenfor og ventet og skrapte på døren for hun ville bli med inn til meg.. Og det er ikke fordi hun ville ha mat, matskålen hennes var ren og fylt opp hele tiden ..Anonymous poster hash: 47bd8...aa1 1
Ms.Sommerfugl Skrevet 20. mai 2015 #14 Skrevet 20. mai 2015 Absolutt! Vår gamle katt var mest glad i min mor, da hun var matmor. Hun var veldig diltende på henne, men viste jo klart at hun likte oss da. Min katt som jeg har nå er helt annerledes enn den jeg vokste opp med. Han dilter etter meg over alt (da mener jeg over alt, kan gå tur med han ute og alt). Han skal alltid ligge i nærheten av meg, gjerne i senga mi, i sofaen eller på do får aldri fred. Han kan gå og mjaue på meg om jeg drar vekk fra han lenger enn 12 timer. Han blir helt i fra seg når jeg kommer hjem igjen, og skal baaare kose og gnåle. Han gnir seg inntil meg, og jeg er helt sikker på at pusen min elsker meg like mye som jeg elsker han. Og fytti katta, nå høres jeg ut som den kattekvinnen (pun intended) 1
Gjest Jean Valjean Skrevet 20. mai 2015 #15 Skrevet 20. mai 2015 På sin egen måte er de nok det. Men det er nok ikke på samme måte som menneskelig glede eller kjærlighet. 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2015 #16 Skrevet 20. mai 2015 På sin egen måte er de nok det. Men det er nok ikke på samme måte som menneskelig glede eller kjærlighet. Nei, men dyr har evne til å vise omtanke og følelser også , på sin måte. De er forskjellige enn mennesker og sen kjærligheten jeg har mellom meg og et annet menneske og mellom meg og katten min er annerledes, men det betyr ikke at den kjærligheten mellom meg og katten ikke er like viktig eller like ekte , på sin måte.Anonymous poster hash: 47bd8...aa1 3
Millimani Skrevet 20. mai 2015 #17 Skrevet 20. mai 2015 Min katt elsker meg! Hun mjauer, klorer litt her og der, vil ha masse kos, - og sier ellers fra på sine måter når det er noe hun vil Hun har en tendens til å være skeptisk for fremmede, men som regel vil hun ha mye oppmerksomhet hvis jeg får besøk av noen hun kjenner godt
Gorgonzola Skrevet 20. mai 2015 #18 Skrevet 20. mai 2015 Katter betrakter mennesker som forings automater. Hunder betrakter mennesker som medlemmer av flokken. Lik det eller ei. PS! Det går fremdeles an å ha det hyggelig sammen med katten, men innerst inne driter den i deg. 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2015 #19 Skrevet 20. mai 2015 Katter er ofte selskapssyke, og gir uttrykk for at de er glad i eieren sin. Men i realiteten bruker de oss kun for mat og ly. Om du har vært bortreist fra katten en stund, og en fremmed person hadde kommet hjem til katten, hadde katten blitt like glad da. Katter knyttet seg aldri ordentlig til et menneske. Det er min mening, så får andre mene hva de vil Etter min mening er katter noen utforutsigbare dyr som bare er til mas og kjas. Egentlig bryr de seg ikke om eieren sin. Og det er nettopp derfor jeg foretrekker hunder. De er trossalt menneskets bestevenn, og ville gjort alt for eieren sin.Anonymous poster hash: 3321f...83f 1
Gjest Castielz Skrevet 20. mai 2015 #20 Skrevet 20. mai 2015 Katten min går bananas av glede hver gang jeg kommer hjem fra Nordsjøen, da skal han ligge i fanget mitt og koses med hele dagen :-P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå