Gå til innhold

mye tulling 2.5 år

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det bare vår datter eller er det typisk for alderen? Vi anser oss selv som oppegående foreldre med normale grenser. Liker tydelighet bedre enn å bli sint. Siste mnd har det vært større og større utfordringer ved legging. Ritualet er det samme hver kveld så hun vet hva som skal skje. Tullingen gir seg utslag i å ligge på gulvet og le for seg selv mens hun kikker på oss og tannbørsten og vil at vi skal hente henne til tannpuss. Hun kan finne på å lukke munnen under tannpuss. I sengen er det masse påfunn som kråkestuping,kaste smokk og le,lys av og på etc. Hun legges kl 1845,sover ikke på dagen. Har prøvd å legge senere uten annen endring enn sur og grinete unge.

Hvordan er deres barn?

Anonymous poster hash: 9313a...a07

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Definitivt klin lik din.

Det går i bølgedaler, men klart verre de dagene jeg merker jeg er mer sliten enn ellers - lite tålamod feks.

Hun kan begynne å ta for seg ved tannpuss, det gjelder å bare vente og vente og vente. Hun gir seg alltid til slutt, vi har stått rett opp og ned i 20 min. Jeg tvinger ikke børsten inn i gapet på henne, men hun før pent bare stå og kjede seg til hun gidder å gape videre.

Ellers er hun helt bajas før leggetid, så svaret har vært å rett og slett drøye leggeseansen - gi henne lenger tid. Ofte savner hun kontakt med oss en og en etter bhg, og blir gira og glad for at vi endelig er sammen tenker jeg.

Så noen ganger bare er vi glad og tøyser med henne en stund, roer ned med en bok kanskje og så synger vi og koser.

Apropos tannpussen hadde jeg ikke laget noe bråk, bare hentet henne uten å kommentere eller gjøre en sak ut av det og bare bære ungen inn på badet. No biggie. De tester, og man må definitivt velge sine kamper...

Men hun virker helt normal ungen deres ja :P

Skrevet

Er det bare vår datter eller er det typisk for alderen? Vi anser oss selv som oppegående foreldre med normale grenser. Liker tydelighet bedre enn å bli sint. Siste mnd har det vært større og større utfordringer ved legging. Ritualet er det samme hver kveld så hun vet hva som skal skje. Tullingen gir seg utslag i å ligge på gulvet og le for seg selv mens hun kikker på oss og tannbørsten og vil at vi skal hente henne til tannpuss. Hun kan finne på å lukke munnen under tannpuss. I sengen er det masse påfunn som kråkestuping,kaste smokk og le,lys av og på etc. Hun legges kl 1845,sover ikke på dagen. Har prøvd å legge senere uten annen endring enn sur og grinete unge.

Hvordan er deres barn?

Anonymous poster hash: 9313a...a07

Du beskriver vår datter på 2,5 år. ;)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sier ikke at man skal gjøre det, og jeg foreslår ingenting.

Men tror noen det var bedre når man kunne rise slemme barn?

Igjen, ikke gjør det, jeg foreslår det ikke, jeg bare tenker høyt.

Anonymous poster hash: 74077...d50
Skrevet

Har en gutt på 2.5 år. Høres akkurat ut som min for øyeblikket.

Har hatt et par kvelder utenfor soverommet hans i det siste fordi han kommer opp gang på gang og nekter å sove.

Forsøker å være bestemt og tydelig uten å kjefte.

Skrevet

Jeg sier ikke at man skal gjøre det, og jeg foreslår ingenting.

Men tror noen det var bedre når man kunne rise slemme barn?

Igjen, ikke gjør det, jeg foreslår det ikke, jeg bare tenker høyt.

Anonymous poster hash: 74077...d50

Nei absolutt ikke. Man skremmer da ikke folk til å oppføre deg skikkelig, det lærer man jo ingenting av.

Og hva er et "slemt" barn? En unge som tester grenser og føler på sin egen uavhengighet er da på ingen måte slem. Og om barnet virkelig skulle gjøre noe "slemt" som å plage andre, så hjelper det lite å fortelle barnet at "nå var du så slem, så nå skal mamma eller pappa slå deg for å vise at man ikke skal være slem". Det er jo helt galskap.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...