Gå til innhold

Vitaminer/kosttilskudd mot tretthet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har du blitt mer opplagt av kosttilskudd/vitaminer?

I såfall, hvilke?

Og hadde du mangel på det fra før?

Anonymous poster hash: 16f3b...c7b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ble mer opplagt av å spise skikkelig istedet for ensformig + drittmat, og få litt luft ute i dagslys så godt som hver dag.

Blodprøver hadde ikke avdekket noen mangler.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jern, B vitaminer og magnesium.

Hadde mangel på jern og B-vitaminer, men det er normalisert nå. B vitaminer må jeg ta for at ikke nivået skal synke igjen. Jern tar jeg bare en sjelden gang i blant siden det ikke er bra med for mye.

Magnesium har jeg gått på i to uker, men lurer på om jeg blir slutte. Føler meg så utslitt, trøtt og lat. Vet dere om det kan være pga magnesiumen? Eneste endring jeg har gjort i kostholdet.

Ellers spiser jeg mye grønnsaker, litt frukt og ellers sunt og balansert. Men føler meg oftere sliten og trøtt på et sunt kosthold enn når jeg spiser mye fastfood og unødvendige ting. Rart egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde mangel på jern og B-vitaminer, men det er normalisert nå. B vitaminer må jeg ta for at ikke nivået skal synke igjen. Jern tar jeg bare en sjelden gang i blant siden det ikke er bra med for mye.

Magnesium har jeg gått på i to uker, men lurer på om jeg blir slutte. Føler meg så utslitt, trøtt og lat. Vet dere om det kan være pga magnesiumen? Eneste endring jeg har gjort i kostholdet.

Ellers spiser jeg mye grønnsaker, litt frukt og ellers sunt og balansert. Men føler meg oftere sliten og trøtt på et sunt kosthold enn når jeg spiser mye fastfood og unødvendige ting. Rart egentlig.

Har du sjekket deg for Vitamin D-mangel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tar du magnesium før du legger deg? Magnesium er avslappende på kort sikt, så bør tas på kvelden og ikke morgen.

Anonymous poster hash: e62c4...49d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg driver og forsker dette selv nå.

Jeg begynte med epsom salt bad ( Magnesium )

Fant ut etterhvert at Magnesium er ikke bare 1 type Magnesium.

Jeg prøver nå noe som heter Magnsium Citrate, + sink citrate + b6 vitamin. Sover veldig godt om nettene nå og føler jeg har fått mer energi om dagene.

Kom over denne artikkelen ( ikke akkurat relatert til det du spør etter. Men jeg sliter en del med angst, utmattelse, urolig , hjernetåke osv.. så jeg er alltid på søken etter noe alternativt )

MTHFR genet:

http://www.heraldsun.com.au/lifestyle/health/how-i-beat-my-10-year-battle-with-anxiety-after-discovering-folinic-acid/story-fni0diac-1227249692467

og dette Pyroluria:

http://translate.google.no/translate?hl=no&sl=en&u=http://drkaslow.com/html/pyroluria.html&prev=search

Anonymous poster hash: 12fb1...0f5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dårlig tegn. Tyder på at det "sunne" kostholdet ditt ikke gir deg det du trenger. Kanskje du ligger i kaloriunderskudd?

Anonymous poster hash: cbbc7...c7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kostholdet har nesten alt å si, vil jeg påstå. Men jeg har hørt at ingefær (i te, eventuelt ta tabletter) hjelper litt. Driver og tester det litt selv nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

jeg manglet jern. etter jeg begynte å spise mer brokkoli og leverpostei ble jeg helt fin igjen

Anonymous poster hash: 19c40...7f5
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...