AnonymBruker Skrevet 20. mai 2015 #1 Skrevet 20. mai 2015 Jeg har begynt å passe ei jente på ett år, men må innrømme at jeg synes det er litt kjedelig da jeg sliter med å finne på ting å gjøre sammen med henne. Så dere foreldre med babyer... Hva gjør dere sammen med dem? Vi har vært på mange trilleturer og vært innom både kaféer og bibliotek, men blir litt kjedelig å gjøre det hele tiden. Jeg har også fått gjort litt fornuftige ting som ærender på disse trilleturene, men det har jeg jo ikke hver gang Så forslag og erfaringer, noen? Er sikkert mange her inne som har og har hatt småbarn Anonymous poster hash: a58c3...50f
LindaM Skrevet 20. mai 2015 #2 Skrevet 20. mai 2015 Dra på en lekeplass. Sett henne i sandkassa eller babyhuske. Det synes hun sikkert er kjempegøy. Leke i sølepytter med regntøy er også gøy for en ettåring. 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2015 #3 Skrevet 20. mai 2015 Dra på en lekeplass. Sett henne i sandkassa eller babyhuske. Det synes hun sikkert er kjempegøy. Leke i sølepytter med regntøy er også gøy for en ettåring. Oj, tenk at jeg ikke kom på det! Lekeplasser er jo genialt. Du inspirerte meg til flere idéer. Kanskje vi kan dra å se på hester og kyr? Takk! Vil gjerne ha flere forslag fra andre Anonymous poster hash: a58c3...50f
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2015 #4 Skrevet 20. mai 2015 Min liker å gjøre husarbeid Feks tømme oppvaskmaskinen (ta ut knivene først), tørke støv (hermer når jeg gjør det), vaske gulvet med en klut (hermer), ol. Han elsker sandkasser og da må han ha en bøtte og spade. Men er også gøy å bare utforske ute, se på biler (små jenter kan og like det), toget ol. Se på blomstene eller mark på bakken. Anonymous poster hash: bce45...b08 1
Lillemini Skrevet 20. mai 2015 #6 Skrevet 20. mai 2015 (endret) Lekeplass er jo absolutt en vinner ja. Tror få 1-åringer blir lei av å sitte på dissen/husken. Du blir nok lei lenge før. Å bade er også ofte en vinner. Nå er du bare barneoasser så du har kanskje ikke en balje, men skal du passe henne til sommeren og været er fint hadde jeg investert i et oppblåsbart basseng. Koster kanskje 200kr. Blåse sopebobler er gøy, gå på tur og se på dyr/båter/biler, trille ball, gjøre husarbeid (gi henne en klut og så vasker dere sammen), gå på butikken og la henne putte varer i vognen, plukk blomster... Nå er det dessverre slik at 1-åringer faktisk er litt kjedelige (misforstå meg rett), så å inkludere dem i dine daglige rutiner er veldig greit for dere begge. Man trenger ikke å leke hele dagen. Husk å legg ord til alt du gjør. Snakk, forklar, syng, le, så blir selv det å vaske kjøkkenet morsomt. Og minst en lengre tur ut om dagen burde inkluderes. Kom på en ting til: sjekk om det finnes en åpen barnehage i nærheten. Her jeg bor er det åpen barnehage 3 dager i uken. Da kan du gratis ta med barnet, leke med andre barn, spise lunsj for en symbolsk sum, og slå av en prat med andre voksne. Her er det også tilbud om gratis babysang et par ganger i måneden. Du kan jo be barnets mor om å høre på helsestasjonen om det finnes noen slike tilbud i nærheten, eventuelt sjekke opp i det selv? Endret 20. mai 2015 av Lillemini
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2015 #7 Skrevet 21. mai 2015 Åpen barnehage er en fin ting, men de fleste er sommerstengt.Anonymous poster hash: bce45...b08
Lammelåret Skrevet 21. mai 2015 #8 Skrevet 21. mai 2015 Det er sandkassesesong, benytt deg av det. Ellers: Putte bokser oppå hverandre, putteboks, tegne, fingermaling, trille ball, synge, klappe i hendene, sangleker, lese bøker. 1
Wilmus Skrevet 21. mai 2015 #9 Skrevet 21. mai 2015 Frøkna her likte veldig godt å leke med feks kaffebønner eller ukokt ris. Ga henne skjeer, øser, kopper og skåler på et brett, også kunne hun holde på med dette i evigheter. Helte over fra skje til kopp til skål, storkoste seg:) Kan leke med vann på samme måte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå