Gå til innhold

Protein: må man ha det for å blir sterkere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis man øker treningsintensitet/belastning uten å øke mengde protein utover normalt inntak, vil man bli sterkere uten å bli større, eller forblir man slik man er?

Anonymous poster hash: 012d3...446
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Som regel holder det å spise som før. Proteinpulver og lignende er bare noe produsenter tjener penger på. Kun bodybuildere har egentlig behov for ekstra proteiner. Pass på å spise mer mat enn før, noe som mest sannsynlig vil føre til at du øker proteininntaket noe. Ellers er det ikke vitsen å øke inntaket utover normalt inntak :)

Anonymous poster hash: ed35c...b61
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det AB i første svar sier er jeg enig med. Når du trener blir du automatisk også mer sulten som gjør at du spiser mer mat. Spis gjerne kjøttpålegg, leverpostei o.l på brødskiven.

Jeg har selv trent veldig mye før og vært ganske muskuløs selv om jeg ikke har kunnet drikke melk pga allergi (dette var ikke bodybuilding altså, men løping og litt styrketrening) og fikk da proteiner inn ved et helt normalt kosthold. Det er veldig fint å spise egg, kjøtt, spinat, sukkererter o.l :) Men kan du drikke melk så anbefaler jeg det på det sterkeste. Liker du ikke melk er ost og smør veldig fint.

Anonymous poster hash: ca409...3ed
AnonymBruker
Skrevet

Du får i deg nok proteiner via normalt kosthold. Men du kan jo tenke på å spise mer proteinrikt.

Proteinpulver er bare dyr urin, med mindre du er med i EM, VM ol

Anonymous poster hash: 3fadf...f28
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...