Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leste her om dagen en avisartikkel som inneholdt grov løgn. Jeg prøvde å ta kontakt med avisa med sannheten, fikk svada tulbake. Jeg vil klage til PFU for at avisenskriver løgner og ikke retter det opp. Men er det noe PFU tar seg av, eller blir det feil sted å gå?

Anonymous poster hash: 17fd5...f91

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kommer vel ann på hvor grove "feil" det er, om det er skjønnsbaserte feil osv.

Anonymous poster hash: c7b02...0fe
AnonymBruker
Skrevet

Er det løgn du kan bevise, eller er det din oppfattning som er annerledes enn den avisen kom med?

Anonymous poster hash: da893...af6

AnonymBruker
Skrevet

La oss si dette er saken:

Avisa melder at en ny lærer har flyttet til bygda, og at h*n gleder seg veldig til å starte på dette stedet som h*n ikke har noen erfaring med før.

Men sannheten er at den personen har vært lærer der før, og ble sagt opp pga store problemer med klassen som lærer skapte. Men nå har hele administrasjonen på skolen blitt byttet ut og ingen husker denne læreren. Det er derimot relativt lett å finne gamle avissaker om det med et enkelt google-søk.

Avisen har altså overhodet ikke gjort noe research, bare fremmer uten å tenke over det. Avisen får beskjeer fra lesere om at dette ikke stemmer, og endrer ikke noe i artikkelen.

Det er altså overhodet ikke snakk om en lærer, men det forklarer situasjonen greit. Avisen la frem saken som helt annerledes enn det som er fakta, og både denne avisen og konkurrende avis har omtalt den faktiske saken for noen år tilbake.

Anonymous poster hash: 17fd5...f91
AnonymBruker
Skrevet

Ville lest "Vær varsom" plakaten og sett om noen av punktene der passet.

PFU har sikkert noen sider du kan lese deg litt opp på også.

Anonymous poster hash: c09c2...c22

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...