AnonymBruker Skrevet 20. mai 2015 #1 Skrevet 20. mai 2015 Jeg skal kjøpe ny seng (kontinental) og sliter veldig med valgets kvaler. Prismessig passer disse to sengene meg best, og jeg syns begge virker veldig komfortable. Men jeg vet ingenting om hvordan de holder seg over tid, og lurer på om noen har erfaring med disse sengene? De ligger til ca 12 000 kr på tilbud nå. Har også snuset på Wonderland harmony, men den ligger brått 7000 kr dyrere. Anonymous poster hash: f8e6f...beb
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2015 #3 Skrevet 22. mai 2015 Kvaliteten er vel ganske lik. Hos svane har du dette duosystemet som gjør at du kan snu madrassen og dermed bytte fasthetsgrad. Hos wonderland velger man hvilken fasthetsgrad man vil ha ved kjøp og begge sidene vil da være like. Så det spørs jo hva du foretrekker. Noen trenger ha en fleksibel seng og andre vil ha en seng hvor man har 2 sider med samme fasthetsgrad man kan slite på slik at den varer lenger.Anonymous poster hash: 9ef35...4d3
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2015 #4 Skrevet 22. mai 2015 Kvaliteten er vel ganske lik. Hos svane har du dette duosystemet som gjør at du kan snu madrassen og dermed bytte fasthetsgrad. Hos wonderland velger man hvilken fasthetsgrad man vil ha ved kjøp og begge sidene vil da være like. Så det spørs jo hva du foretrekker. Noen trenger ha en fleksibel seng og andre vil ha en seng hvor man har 2 sider med samme fasthetsgrad man kan slite på slik at den varer lenger.Anonymous poster hash: 9ef35...4d3 Jeg er jo klar over disse forskjellene da. Jeg er ute etter personlige erfaringer med hvordan de opplever sengene etter en tids bruk, og om noen har noen formening om noen av disse sengene er bedre enn den andre, basert på kvalitet/komfort. Anonymous poster hash: f8e6f...beb
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2015 #5 Skrevet 23. mai 2015 Wonderland Scala er forøvrig det samme som Wonderland SL1, hvis noen skulle ha erfaring med den? Vil veldig gjerne høre om folks erfaringer med disse sengene Anonymous poster hash: f8e6f...beb
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2015 #7 Skrevet 23. mai 2015 Jeg er jo klar over disse forskjellene da. Jeg er ute etter personlige erfaringer med hvordan de opplever sengene etter en tids bruk, og om noen har noen formening om noen av disse sengene er bedre enn den andre, basert på kvalitet/komfort.Anonymous poster hash: f8e6f...beb Som sagt så er kvaliteten ganske lik, så om det står mellom disse to så hadde jeg valgt ut i fra hvilken egenskap av de jeg nevnte som du foretrekker. Begge disse sengene er av de rimeligste disse produsentene lager, men de har allikevel gode fjærer. Komforten regulerer du jo selv med valg av fasthetsgrad. Kan regne med at de varer 10 år ++. Begge typene vil nok ha en grop i midten av hver madrass etter 15 år. Personlig hadde jeg her valgt Wonderland som du skal kjøpe sengen helt standard med den rimeligste overmadrassen også, da jeg syns den welunmadrassen til Wonderland er bedre elastecen til Svane. Jeg jobber i møbelbutikk.Anonymous poster hash: 9ef35...4d3
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2015 #8 Skrevet 23. mai 2015 Som sagt så er kvaliteten ganske lik, så om det står mellom disse to så hadde jeg valgt ut i fra hvilken egenskap av de jeg nevnte som du foretrekker. Begge disse sengene er av de rimeligste disse produsentene lager, men de har allikevel gode fjærer. Komforten regulerer du jo selv med valg av fasthetsgrad. Kan regne med at de varer 10 år ++. Begge typene vil nok ha en grop i midten av hver madrass etter 15 år. Personlig hadde jeg her valgt Wonderland som du skal kjøpe sengen helt standard med den rimeligste overmadrassen også, da jeg syns den welunmadrassen til Wonderland er bedre elastecen til Svane. Jeg jobber i møbelbutikk.Anonymous poster hash: 9ef35...4d3 Da jobber du på Møbelringen skjønner jeg? Det er ikke så enkelt som at komfort reguleres med fasthetsgrad. F.eks vil Wonderland Windsor være vond for meg uansett fasthetsgrad, og dette er en sabla dyr seng. Jeg syns Scala er langt mer komfortabel enn f.eks Windsor. 15 år er jo det som er beregnet levetid, og man må jo selv passe på å snu hovedmadrass flere ganger i året. Hvis ikke blir det grop. Er veldig fornøyd med welun (eller hyperflex som den nå heter), og jeg tror jeg liker den bedre enn latex også. Syns den gir bedre støtte. Svane sin overmadrass har jeg ingen erfaring med, den passer sikkert best til svane sine senger, slik welun passer best til wonderland sine senger. Welun på Jensen var f.eks grusom, og Jensen på Wonderland likeså. Men jeg er likevel nysgjerrig på brukererfaringer med disse sengene Anonymous poster hash: f8e6f...beb
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2015 #9 Skrevet 23. mai 2015 Da jobber du på Møbelringen skjønner jeg? Det er ikke så enkelt som at komfort reguleres med fasthetsgrad. F.eks vil Wonderland Windsor være vond for meg uansett fasthetsgrad, og dette er en sabla dyr seng. Jeg syns Scala er langt mer komfortabel enn f.eks Windsor. 15 år er jo det som er beregnet levetid, og man må jo selv passe på å snu hovedmadrass flere ganger i året. Hvis ikke blir det grop. Er veldig fornøyd med welun (eller hyperflex som den nå heter), og jeg tror jeg liker den bedre enn latex også. Syns den gir bedre støtte. Svane sin overmadrass har jeg ingen erfaring med, den passer sikkert best til svane sine senger, slik welun passer best til wonderland sine senger. Welun på Jensen var f.eks grusom, og Jensen på Wonderland likeså. Men jeg er likevel nysgjerrig på brukererfaringer med disse sengene Anonymous poster hash: f8e6f...beb Jobber ikke i Møbelringen nei. Overmadrass i latex vil alltid gi mer støtte enn en i skummateriale. Overmadrassene er ikke laget spesielt til 1 og 1 type seng, så de kan brukes om hverandre. Anonymous poster hash: 9ef35...4d3
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2015 #10 Skrevet 24. mai 2015 Jobber ikke i Møbelringen nei. Overmadrass i latex vil alltid gi mer støtte enn en i skummateriale. Overmadrassene er ikke laget spesielt til 1 og 1 type seng, så de kan brukes om hverandre.Anonymous poster hash: 9ef35...4d3 Neivel, i o m at det er Møbelringen som fører de sengene jeg spør om så trodde jeg derfor det Vel, jeg opplever å få bedre støtte med skum enn latex, og det er ikke slik at alle overmadrasser passer til alle senger. Latex overmadrass var ikke noe godt på Scala, men til gjengjeld veldig god på Harmony (hvor skum ikke var behagelig på sistnevnte). Det er jo veldig individuellt hva som oppleves behagelig og ikke. Anonymous poster hash: f8e6f...beb
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2015 #11 Skrevet 27. mai 2015 Noen som har/har hatt disse sengene? Anonymous poster hash: f8e6f...beb
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #12 Skrevet 6. juni 2015 Har nå utelukket Svane Excellent, men fortsatt nysgjerrig på om noen har erfaring med Wonderland Scala/Wonderland SL1 Anonymous poster hash: f8e6f...beb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå