Naima Skrevet 29. august 2004 #1 Del Skrevet 29. august 2004 må bare ta sjangsen her og spørre dere andre helst dere som bare har et barn eller barn med stort mellomrom..... Eller jeg spør alle med erfaring med barn... Datteren min er nå snart 4 år og enebarn, eneste barnebarn på min side,har to onkler for seg selv og oldermor helt alene i tileg til mamma og pappa... Her om dagen skule vi på besøk til hans søster og hun har tre barn fa snart 4 til snart 10 og tulla hadde tatt med seg en liten harribo pose til hver av dem inkludert seg selv... Da hun kom var det en gutt på beøk hos mellomste fetteren hennes og hun ga vekk den harribo posen som var opprinelig hennes egen til denne gutten og satt uten noe selv.... Da hun snur seg til sin jevn aldrede kusine og spør om å få smake av det gåtteriet hun netopp hadde gitt henne..... Vet dere hva kusinen svarer ? Hun sier NEI. Og søtte lille prinsessen min godtar det og ser på at de tre andre koser seg med gåtteri uten å vise så mye som en sur mine..... Snille gode engelen min.... Er det normalt å være så lie egoistisk når man er så liten ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 29. august 2004 #2 Del Skrevet 29. august 2004 Det er like normalt å være så lite egoistisk som det motsatte. Reagerer i grunnen mest på at ingen voksne grep inn og hjalp jenta i denne situasjonen, men det er kanskje bare jeg ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Naima Skrevet 29. august 2004 Forfatter #3 Del Skrevet 29. august 2004 Når vi voksne oppfatet situasjonen så var snopet omtrendt spist opp så hun fikk selvsakt noe annet å kose seg med.... Det var ikke hun som klagde og reagerte det var heller vi voksne og det var ikke før vi hørte at kusinen sa nei vi oppfatet situasjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomasine Skrevet 29. august 2004 #4 Del Skrevet 29. august 2004 Ja, tror nok at du finner barn i begge ender av spekteret! Selv var jeg av typen som sparte mitt godteri til lillebroren min hadde spist opp sitt. Da begynte jeg å spise saaakte slik at han skulle bli missunnelig - og han fikk ikke om han spurte... :oops: Eller så spiste jeg opp kjempefort og ba om å få av ham - det gjorde jeg... :oops: Jeg har "gitt" igjen for hvordan jeg var den gang... :-? JEG ER GLAD I BROREN MIN!! :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 29. august 2004 #5 Del Skrevet 29. august 2004 Da oppfattet jeg situasjonen riktig Slettes ikke uvanlig, mange barn som er slik i perioder, ovenfor enkelte situasjoner/personer og så atikk motsatt andre ganger. Så har man de som alltid er slik, og trenger litt hjelp. Og du har de som er stikk motsatt, og trenger litt hjelp på den måten. Se, det positive i situasjonen. Nå vet dere om det. Forhåpentligvis blir dere oppmerksomme på situasjonen litt før en annen gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mari Skrevet 30. august 2004 #6 Del Skrevet 30. august 2004 Høres ut som du har en sikkelig god jente!!!! Det er en fin ting å kunne dele og det tror jeg er viktig at vi som voksne lærer barna våre, noe du tydligvis har gjordt. Det er lov å si fra til de andre barna etter at godteriet er spist opp også. Men noen har lettere for å dele enn andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettan* Skrevet 30. august 2004 #7 Del Skrevet 30. august 2004 Og søtte lille prinsessen min godtar det og ser på at de tre andre koser seg med gåtteri uten å vise så mye som en sur mine..... Snille gode engelen min.... Ble litt rørt her jeg nå :cry: Fantastisk flott gjort av jenta di, og selv om hun jo fikk noe å kose seg med til slutt hun også, så vill jeg ha gitt henne en belønning i etterkant også. Fortalt henne hvor stolt du var over måten hun løste den "vonde" situasjonen på, og du er glad for at hun ikke var like egoistisk som de andre barna. Er det normalt å være så lie egoistisk når man er så liten ? Er nok desverre veldig oftre slik ja, se bare på Thomasine sin historie , men det ble da "menneske" av henne også da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå