Gå til innhold

Senebetennelse i arm

Maddebs

Anbefalte innlegg

Det hadde ikke vært så veldig farlig hadde det ikke vært for at jeg har eksamen nå om en uke. Jeg hadde en tidligere denne uken, og allerede etter en time begynte armen å verke som et helvete. Eksamen er skriftlig og for hånd, og jeg lurer på om noen har råd tid hvordan jeg belaster den minst mulig så jeg holder og klarer meg gjennom alle timene med skriving? Noen triks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Bandasjer og hold i ro frem til eksamen

Anonymous poster hash: e15d3...80c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lest litt om kjøling og oppvarming for å øke blodsirkulasjonen? Noen som har erfaring på at dette fungerer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk nåler (dype muskelnåler) av fysioterapauten min mot begynnende tennisalbue! Forsvant etter 3 behandlinger! Pluss noen øvelser 👍🏼 Hver time koster ca 500kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan få betennelsesdempende hos legen, gå til fysioterapeut og få øvelser, hold ellers armen i ro alt du kan. Men ikkje ha armen i fatle og hold den heilt heilt i ro. Då stivner musklatur, og det kan bli vondt pga det. Lukke til!

Anonymous poster hash: 50c03...f3b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er i samme situasjon.

Hatt tre eksamener allerede (på masternivå), og har to igjen.

Har så vondt i armen..prøvd bandasje osv. Problemet er at jeg ikke kan holde den i ro..trenger å jobbe med oppgaver osv.

Anonymous poster hash: 9ea8c...2d0
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hvis problemet sitter i albuen (tennisalbue eller golfalbue) så kan man teipe over senene rett før albuen. Men for all del, ikke teip i sirkel rundt armen, da stopper blodsirkulasjonen. Men teipen gjør slik at du ikke får bevegd senene opp mot albuen, det avlaster.

Ellers så må du til fysio og få behandling.

Anonymous poster hash: eed7f...4bb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spør om å få bruke pc. Vil tro det er litt bedre enn å skrive for hånd.

Anonymous poster hash: d59e8...363
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis problemet sitter i albuen (tennisalbue eller golfalbue) så kan man teipe over senene rett før albuen. Men for all del, ikke teip i sirkel rundt armen, da stopper blodsirkulasjonen. Men teipen gjør slik at du ikke får bevegd senene opp mot albuen, det avlaster.

Ellers så må du til fysio og få behandling.

Anonymous poster hash: eed7f...4bb

Jeg er til behandling hos kiropraktor og fysioterapeut. Problemet er at de ikke rekker å helbrede den så fort nå som den blir belastet på den måten den gjør. Betennelsen ligger i underarmen, fra albue ned til håndledd og over i tommelen. (Selvfølgelig også på høyre arm). Vet jeg må holde den i ro, men oppgavene må også gjøres. Hvis ikke kan jeg ikke stille til eksamen likevel. Kan jeg be fysioterapeut om betennelsesdempende kun til eksamen så jeg kommer meg gjennom den, eller må jeg absolutt til legen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i samme situasjon.

Hatt tre eksamener allerede (på masternivå), og har to igjen.

Har så vondt i armen..prøvd bandasje osv. Problemet er at jeg ikke kan holde den i ro..trenger å jobbe med oppgaver osv.

Anonymous poster hash: 9ea8c...2d0

Nøyaktig samme problem! Har i tilegg fått øvelser, men det hjelper lite når eksamenene er så tette.. Derfor jeg trenger hjelp til å komme meg gjennom timene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...