AnonymBruker Skrevet 20. mai 2015 #1 Skrevet 20. mai 2015 Jeg er allerede alt for tynn, spiser normalt, men legge ikke på meg. Skjelettet og musklene mine er så svake så nå må jeg begynne å trene. Fått et bra treningsprogram av fysioterapaut som jeg bruker nesten hver dag. Problemet er jo at jeg blir ennå tynnere. Mister det siste jeg hadde av fett på kroppen. Noen tips til å unngå det? Vil jo bare ha muskler, ikke gå mer ned. Men det er kanskje ikke mulig å trene uten å gå ned i vekt?? Og har dere noen bra tips til hva man burde spise etter trening? Hørt at man burde spise riktig rett etter trening, for da bygger musklene seg fortere opp, eller noe sånt Anonymous poster hash: 7c452...a9d
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2015 #2 Skrevet 20. mai 2015 Om du ligger i kaloriunderskudd går du ned i vekt... for å legge på deg må du spise i overskudd. Du må rett og slett spise mer. Du bygger ikke muskler om du ikke spiser nok. Etter trening kan du spise noe med karbohydrater og proteiner. En banan og et glass melk om du har liten tid og ikke har mulighet til å lage et fult måltid. Anonymous poster hash: 38aaa...242 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2015 #3 Skrevet 20. mai 2015 Jeg spiser og spiser alt jeg klarer Takk for tips! Hva slags mat har masse karbohydrater og proteiner da? Har null greie på sånt jeg Anonymous poster hash: 7c452...a9d
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2015 #4 Skrevet 20. mai 2015 Hva spiser du normalt sett i løpet av en dag da? Anonymous poster hash: 17334...be8
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2015 #5 Skrevet 20. mai 2015 Hva spiser du normalt sett i løpet av en dag da? Anonymous poster hash: 17334...be8 Frokost : 1-3 brødskiver med veldig variert pålegg, skinke, makrell i tomat, kaviar, brunost osv.. et glass melk. Lunsj: samme som frokost. Mellommåltid: 1-2 knekkebrød med pålegg, og frukt Middag: En porsjon med helt "vanlig" middag. feks, kjøttkaker, poteter, grønnsaker, fisk, pasta. Går mye i fiskemiddager. Kveldsmat: samme som frokost og lunsj Spiser veldig mye ser jeg, men er jo det jeg prøver å gjøre å I helgene blir det gjerne litt mer usunn mat da, som pizza, burger, brus og godterier. Men ikke i store mengder. Anonymous poster hash: 7c452...a9d
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2015 #6 Skrevet 20. mai 2015 Frokost : 1-3 brødskiver med veldig variert pålegg, skinke, makrell i tomat, kaviar, brunost osv.. et glass melk. Lunsj: samme som frokost. Mellommåltid: 1-2 knekkebrød med pålegg, og frukt Middag: En porsjon med helt "vanlig" middag. feks, kjøttkaker, poteter, grønnsaker, fisk, pasta. Går mye i fiskemiddager. Kveldsmat: samme som frokost og lunsj Spiser veldig mye ser jeg, men er jo det jeg prøver å gjøre å I helgene blir det gjerne litt mer usunn mat da, som pizza, burger, brus og godterier. Men ikke i store mengder. Anonymous poster hash: 7c452...a9d Anonymous poster hash: a3599...9e5
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2015 #7 Skrevet 20. mai 2015 Frokost : 1-3 brødskiver med veldig variert pålegg, skinke, makrell i tomat, kaviar, brunost osv.. et glass melk. Lunsj: samme som frokost. Mellommåltid: 1-2 knekkebrød med pålegg, og frukt Middag: En porsjon med helt "vanlig" middag. feks, kjøttkaker, poteter, grønnsaker, fisk, pasta. Går mye i fiskemiddager. Kveldsmat: samme som frokost og lunsj Spiser veldig mye ser jeg, men er jo det jeg prøver å gjøre å I helgene blir det gjerne litt mer usunn mat da, som pizza, burger, brus og godterier. Men ikke i store mengder. Anonymous poster hash: 7c452...a9d Dette er IKKE veldig mye! Anonymous poster hash: a3599...9e5 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2015 #8 Skrevet 20. mai 2015 Dette er IKKE veldig mye! Anonymous poster hash: a3599...9e5 Er det ikke ?? :O syntes ikke jeg gjør annet enn å spise jeg Anonymous poster hash: 7c452...a9d
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2015 #9 Skrevet 20. mai 2015 Er det ikke ?? :O syntes ikke jeg gjør annet enn å spise jeg Anonymous poster hash: 7c452...a9d Foreslår at du skaffer deg litt kunnskap om mat, jeg. Anonymous poster hash: f0800...2a4
King in the North Skrevet 20. mai 2015 #10 Skrevet 20. mai 2015 Spis kaloriholdig mat. Om du virkelig er sykelig tynn, kjør på med saus til middag, hel-melk istedenfor ekstra lett feks. Litt olje i salaten og fremdeles ha en del proteiner i kosten. Kjøtt, fisk, ost etc
Florence Skrevet 20. mai 2015 #11 Skrevet 20. mai 2015 Foreslår at du skaffer deg litt kunnskap om mat, jeg. Anonymous poster hash: f0800...2a4 Kan du ikke heller bare hjelpe henne da? Du spiser jo 'mye', men det er ikke nødvendigvis nok næring i det. King of the North har noen gode forslag ser jeg.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2015 #12 Skrevet 20. mai 2015 Foreslår at du skaffer deg litt kunnskap om mat, jeg. Anonymous poster hash: f0800...2a4 Er jo det jeg prøver på her da... Anonymous poster hash: 7c452...a9d
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2015 #13 Skrevet 20. mai 2015 Spis kaloriholdig mat. Om du virkelig er sykelig tynn, kjør på med saus til middag, hel-melk istedenfor ekstra lett feks. Litt olje i salaten og fremdeles ha en del proteiner i kosten. Kjøtt, fisk, ost etc Er vell ikke akkurat sykelig tynn, men blir jeg tynnere nå, så er jeg nok snart der Takk for gode tips Anonymous poster hash: 7c452...a9d
King in the North Skrevet 20. mai 2015 #14 Skrevet 20. mai 2015 Er vell ikke akkurat sykelig tynn, men blir jeg tynnere nå, så er jeg nok snart der Takk for gode tips Anonymous poster hash: 7c452...a9d Nøtter er også bra! Forøvrig så er det selvsagt mulig å gå opp i vekt selvom du trener. Jeg har gått opp snart 15 kg selv, siden jeg begynte å trene i høst
Rast Skrevet 20. mai 2015 #15 Skrevet 20. mai 2015 Bytt ut brød og knekkebrød med kaloriholdig mat som foreslått? Tips: Nøtteblandinger i yoghurt, gjerne gresk/tyrkisk (ikke fettfri varianter), havregryn, egg i alle varianter - havrepannekaker f.eks = visp egg, 1ts vaniljesukker eller pulver, tilsett havregryn og stek i smør og topp med syltetøy eller bær, laks - stekt, røyka, wok osv, retter med kokkosmelk f.eks kyllinggryte, salater med kjøttdeig og fetaost/oljer og grønnsaker, tortillawraps med kremost og røykalaks/skinke/kylling og så videre En idè kan være å venne seg til tanken at du skal spise mer proteiner fra dyreriket altså meieri og kjøtt, og sammen med grønnsaker og alltid en form for fett, proteiner og langsomme karbohydrater i måltidet. Brødskiver er ikke særlig mettendes og har heller ikke så mye for seg når man trenger å øke kaloriinntaket. Tenk at det er pålegg (Fra naturen, ikke ferdigprodukter) du vil få i deg. Er helt OK å spise brød, men når du trenger mer næring vil jeg anbefale det som er nevnt her. 1
Taklampe Skrevet 20. mai 2015 #16 Skrevet 20. mai 2015 Frokost : 1-3 brødskiver med veldig variert pålegg, skinke, makrell i tomat, kaviar, brunost osv.. et glass melk. Lunsj: samme som frokost. Mellommåltid: 1-2 knekkebrød med pålegg, og frukt Middag: En porsjon med helt "vanlig" middag. feks, kjøttkaker, poteter, grønnsaker, fisk, pasta. Går mye i fiskemiddager. Kveldsmat: samme som frokost og lunsj Spiser veldig mye ser jeg, men er jo det jeg prøver å gjøre å I helgene blir det gjerne litt mer usunn mat da, som pizza, burger, brus og godterier. Men ikke i store mengder. Anonymous poster hash: 7c452...a9d Ikke rart at enkelte tror de kan spise hva som helst uten å legge på seg når man tror man spiser veldig mye bare ved å spise det lille du spiser her Dette er ikke veldig mye mat. Det er litt mer enn hva jeg spiser til vanlig nå. og jeg slanker meg! Som andre her sier anbefaler jeg å spise mer kaloriholdig mat, om du ikke orker å legge inn enda et måltid. Nøtter inneholder mye kalorier, samtidig som det er sunt. Spis to - tre gode håndfuller om dagen for eksempel.
Gjest norah Skrevet 20. mai 2015 #17 Skrevet 20. mai 2015 (endret) Er det ikke ?? :O syntes ikke jeg gjør annet enn å spise jeg Anonymous poster hash: 7c452...a9d Jeg er helt normalvektig og øker relativt raskt i vekt, og øker ikke av den mengden du beskriver - selv uten trening og aktivitet. Du spiser helt åpenbart for lite. Tenk innhold i maten. Knekkebrød er en av tingene du skal droppe - bytt det ut med havregryn som du også tar nøtter/tørket frukt oppi. Eller banan. Du kan også spiser brødskiver, eller eksempelvis bananlapper(1 banan, 2 egg og litt havregryn, stekes i meierismør eller kokosolje). Til brødmat velger du pålegg som makrell i tomat/avocado/ost i tillegg til skinke, og ta gjerne et lag med pesto eller majones under. Så legger du til frukt i tillegg og gjerne et glass melk og/eller juice. Tilsett en teskje smaksløs olje i youghurt og oppå salater. I salater tar du bort kalorifattige ting som agurk/salatblader og velger heller nøtter/frø/avocado/kiketer/linser/søtpotet etc. Til mellommåltid kan du trygt spise litt ekstra nøtter. Velg helst mandler/valnøtter eller et par paranøtter(to paranøtter hver dag dekker hele dagsbehovet for selen, så ikke for mange av dem). I youghurten tilsetter du hjemmelaget granola(uten mye sukker men med endel frø/nøtter og litt honning). Det er supergodt, sunt og kaloririkt. På treningsdager skal du spise litt ekstra av hva du forbenner, tenk ett ekstra måltid som du gjerne kan ta i form av ekstra karbohydrater(sakte) og proteiner. Spis før og etter trening - sjokolademelk er faktisk veldig bra da. Sett deg inn i hvilke matvarer som er sunt OG kaloririkt, og velg dem fremfor ting som fyller opp uten å gi særlig næring og kalorier. Så trener du mest styrke, og kun nok kardio til at du får økt puls men ikke svetter og blir supersliten. Gjør du dette over noen måneder tipper jeg du ser positive endringer du ikke føler du får nå. Endret 20. mai 2015 av norah 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2015 #18 Skrevet 20. mai 2015 tusen takk for mange veldig mange bra tips! Nå skal jeg prøve å spise bedre og mer av det dere skriver her! Får prøve å lære meg litt mer om mat og kosthold, har liksom ikke brydd meg så mye om det før. Tror dere foresten proteinshake kan være lurt, etter trening? ikke som erstatter for måltid altså. Anonymous poster hash: 7c452...a9d
Teodorosaurus Skrevet 20. mai 2015 #19 Skrevet 20. mai 2015 (endret) Ts, du skriver 1-3 brødskiver til frokost/lunsj/kvelds. Sørg for at du alltid spiser minst 2 brødskiver. Hvis du vil gå opp i vekt så anbefaler jeg at du baker deg noen protein-muffins som du spiser umiddelbart etter trening (1 stor). Smaker supert og er stappet med næring som du trenger både for muskeløkning og vektøkning. Oppskrifter finner du på google. Endret 20. mai 2015 av Teodorosaurus 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2015 #20 Skrevet 21. mai 2015 Ts, du skriver 1-3 brødskiver til frokost/lunsj/kvelds. Sørg for at du alltid spiser minst 2 brødskiver. Hvis du vil gå opp i vekt så anbefaler jeg at du baker deg noen protein-muffins som du spiser umiddelbart etter trening (1 stor). Smaker supert og er stappet med næring som du trenger både for muskeløkning og vektøkning. Oppskrifter finner du på google. protein-muffins ja, det skal jeg sjekke ut takk for tips! Anonymous poster hash: 7c452...a9d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå