Gå til innhold

Nybegynner - høres dette ut som bra intervaller på mølla?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har kun klart 1 km eller 1,6 med konstant jogging.

I dag prøve jeg intervaller etter forslag fra noen inne her :) jogget 5 min - gikk 5 min -jogget 5 min - gikk 5 min. Det tilsvarte 2,0 km og en tid på 20 min :) stolt over meg selv, dette kan jev trives med. Skal fortsette med intervaller fremover, og målet er å øke km fremover :)

Anonymous poster hash: 373b8...ec0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Er jente 20 år, 156 høy og veier mellom 63 og 62 (varierer litt)

Skrevet

Hei TS!

Intervaller er helt super trening og det er mange forskjellige intervalltyper.

Stort sett så anbefales det at "pause-tiden" er på halvparten av "jobbe-tiden".

Altså, at om du løper/jogger 5min så bør du prøve å holde deg til ca 2,5 min pause (gange/evt roligere jobb). :-)

• Liker 1
Skrevet

støtter det over her. Det mest effektive er å ha pause halvparten av jogge tiden, og husk å øke farten etterhvert som du blir i bedre form, jeg pleier å øke med ca. 10 % i uken...

AnonymBruker
Skrevet

støtter det over her. Det mest effektive er å ha pause halvparten av jogge tiden, og husk å øke farten etterhvert som du blir i bedre form, jeg pleier å øke med ca. 10 % i uken...

Ja skjønner det, men det er bare så vrient og tungvint å måtte trykke på skjermen på mølla hele tiden... Først opp, så ned så opp så ned i lang tid, er redd jeg blir umotivert av det. Og ute jogger jeg iallefall ikke, takler det ikke...

Skrevet

Ja skjønner det, men det er bare så vrient og tungvint å måtte trykke på skjermen på mølla hele tiden... Først opp, så ned så opp så ned i lang tid, er redd jeg blir umotivert av det. Og ute jogger jeg iallefall ikke, takler det ikke...

ja litt enig i det, men det er jo et veldig lite inder man fort blir vandt til da? Man kan jo ikke la så små ting stoppe seg?

Der jeg trener har de 3 knapper med fast fart (4,6 og 9 kilometer i timen tror jeg) det hjelper litt å kikstarte farten...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...