Gå til innhold

Ukjent far, jukser seg til bidrag

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje litt klønete tittel her, men ei jeg vet om (søskenbarn til ei venninde) har ført opp far som ukjent på papirene. Og får derfor bidrag fra staten istedenfor. Problemet her er at dette er feil, hun vet utmerket godt hvem far er. Han er utlending som jeg tror har fått opphold nå, som veldig gjerne vil være far til dette barnet. Men mor nekter. Hun har gjort dette tidligere med far til nummer to, som også står oppført som far ukjent.

Ja, to fedre til to barn, begge fedrene er utlendinger som ikke prater godt norsk, og ikke tjener noe spesielt med penger. Dette har dama gjort for å få mest mulig penger. Altså svindel. Dama svindler NAV for alt hun kan. Og jeg som mottar støtte fra NAV for korrekte grunner merker at jeg blir virkelig provosert. Hun tjener masse penger på å jukse og nekte fedrene adgang til barna. Jeg vet om dette her fordi min venninde har fortalt meg dette. Og jeg har sett det selv når jeg treffer de.

Jeg merker jeg har lyst til å melde henne inn en plass anonymt, men jeg vet ikke hvor, og om jeg bør. Dama er egoistisk og lat og liker å få alt servert mens hun sitter og røyker med barna på fanget.

Bør jeg melde? Og til hvem? Jeg melder ikke om jeg må oppgi navnet mitt altså.

Anonymous poster hash: beb4e...899
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I slike tilfeller er problemene rundt barna så fryktelig mye mer alvorlig enn de lusne tusenlappene hun gjør seg til tyv for.

Jeg ville holdt meg unna hele situasjonen...

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Tuller du? "Og jeg som mottar støtte fra NAV for korrekte grunner merker at jeg blir virkelig provosert. "

Selv om hun jukser her så er tydeligvis ikke ferdene bidragsdyktige som gjør at hun vil få fra staten uansett.

å forsørge sine barn er uansett en konkret årsak til å motta penger fra stat - muligens mer enn DIN - hva vet vi.

Hadde du enda skrevet at du som skattebetaler var provosert...Snakk om å studere egen navlelo.

Anonymous poster hash: 269f4...bfe
  • Liker 11
Skrevet

Ja, hvis man blir smelt på tjukken av en slik en så melder man far ukjent. Det sier seg selv det, man kan ikke gi slike menn et anker her i Norge. Er det ei jente i tillegg så risikerer de å bli lovt bort til en tremening i "hjemmelandet", og en gutt risikerer omskjæring. Så bare du å holde deg langt unna det her.

AnonymBruker
Skrevet

I slike tilfeller er problemene rundt barna så fryktelig mye mer alvorlig enn de lusne tusenlappene hun gjør seg til tyv for.

Jeg ville holdt meg unna hele situasjonen...

Du mener at barna er i en alvorlig situasjon så hun bør holde seg unna og la barna lide?

Lever en anonym mld til barnevernet og/eller nav.

Anonymous poster hash: d4bb7...866

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Siden barnet har en far som ønsker å være far, men kanskje ikke kjenner til sine rettigheter her i Norge, ville jegr tatt en prat med far, og forklart ham muligheten han har til å kreve farskapstest.

Anonymous poster hash: 0b25d...32e
Skrevet

Du mener at barna er i en alvorlig situasjon så hun bør holde seg unna og la barna lide?

Lever en anonym mld til barnevernet og/eller nav.

Nei, jeg mener ikke at barna er i en alvorlig situasjon.

Ikke tillegg meg dine ideer.

Jeg mener moren det er snakk om mangler moral ovenfor tidligere partnere og egne barn - det innebærer forsåvidt en elendig sosialarv, men det er ingenting utover det som antyder omsorgssvikt. er det vel?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg mener ikke at barna er i en alvorlig situasjon.

Ikke tillegg meg dine ideer.

Jeg mener moren det er snakk om mangler moral ovenfor tidligere partnere og egne barn - det innebærer forsåvidt en elendig sosialarv, men det er ingenting utover det som antyder omsorgssvikt. er det vel?

Ok, du skrev at situasjonen er nok mer alvorlig så da tolket jeg det som det du skrev :)

• Liker 1
Skrevet

Denne moren hadde nok fått bidrag (bidragsforskudd, forutsatt lav inntekt) uansett da de neppe er bidragsdyktige. Og det er fullt lovlig å oppføre "far ukjent". Det kan man ha gode grunner for.

• Liker 1
Skrevet

Denne moren hadde nok fått bidrag (bidragsforskudd, forutsatt lav inntekt) uansett da de neppe er bidragsdyktige. Og det er fullt lovlig å oppføre "far ukjent". Det kan man ha gode grunner for.

Nemlig, staten hadde måtte betale og den der deadbeat faren hadde fått en haug med rettigheter og kunne laget helvete for moren og hun får ikke en gang økonomisk kompensasjon for skiten.

Skrevet

Venninne*

Skrevet

Det er ikke "fullt lovlig" å oppgi far som ukjent når det ikke er sant :)

Du er forpliktet til å gi korrekt informasjon. Noe annet er faktisk straffbart (i teori ihvertfall)

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke lov å oppgi far ukjent, med mindre man faktisk ikke vet hvem som er far. Det faktum at kvinner ikke blir straffeforfulgt når de likevel velger å gjøre dette betyr slett ikke at det er lovlig. Man er forpliktet til å gi korrekte opplysninger. Det er også sånn at barnet har rett til å vite hvem som er far, det ses påsom en grunnleggende rettighet. Selv mener jeg at så sant ikke det er stor fare for at far missbruker barnet, så er det omsorgssvikt fra mors side å nekte barnet å bli kjent med sin far.

Anonymous poster hash: 0b25d...32e

• Liker 3
Skrevet

Det er ikke "fullt lovlig" å oppgi far som ukjent når det ikke er sant :)

Du er forpliktet til å gi korrekt informasjon. Noe annet er faktisk straffbart (i teori ihvertfall)

Nei, men det finnes de som faktisk ikke vet. Og det finnes tilfeller hvor det ikke er ønskelig at faskapet skal bli kjent (incest/voldtekt).

I alle fall, oppgir en dette blir en kalt inn til møte på NAV. Og NAV må godta den forklaringen din får, hvilket jeg antar de har gjort i dette tilfellet.

AnonymBruker
Skrevet

Såvidt jeg vet jobber begge fedrene. De har egen bolig og bil osv. De tjener bare ikke masse. Men nok til å betale henne litt. Etter det jeg har forstått.

Poenget mitt er at hun er lat og snylter staten. Hun kan helt fint jobbe! Hun gidder bare ikke. Det eneste hun lider av er latskap og griskhet.

• Liker 2
Gjest celine
Skrevet

Jeg ville strengt tatt brydd meg mer om at hun sitter og røyker med barna på fanget. Hun kan ha sine grunner til ikke å ville oppgi, som du ikke vet om.

• Liker 3
Skrevet

Nei, men det finnes de som faktisk ikke vet. Og det finnes tilfeller hvor det ikke er ønskelig at faskapet skal bli kjent (incest/voldtekt).

I alle fall, oppgir en dette blir en kalt inn til møte på NAV. Og NAV må godta den forklaringen din får, hvilket jeg antar de har gjort i dette tilfellet.

Enig i det.

I det hele tatt ser jeg det som umodent å være så opptatt av en harry alenemors enkle liv.

Skrevet

Såvidt jeg vet jobber begge fedrene. De har egen bolig og bil osv. De tjener bare ikke masse. Men nok til å betale henne litt. Etter det jeg har forstått.

Poenget mitt er at hun er lat og snylter staten. Hun kan helt fint jobbe! Hun gidder bare ikke. Det eneste hun lider av er latskap og griskhet.

Ja, men det kan uansett være verre for barna at fedrene får rettigheter her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...