Gå til innhold

Lektor i historie eller samf.fag?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! Jeg har søkt lektor i kultur- og samf.fag til høsten, men er veldig usikker på hvilken retning jeg skal velge. Vil ha engelsk som støttefag uansett. Er veldig interessert i begge fag, men føler at samf.fag kan være bedre å undervise i pga. diskusjon, men føler også at det er altfor mange som har den kombinasjonen. I tillegg så virker historie gøyere da jeg kan følge en klasse over to år. Er også veldig usikker på hva jobbmuligheter jeg har med de forskjellige valgene.

Dersom jeg tar lektor i samf.fag, kan jeg da også undervise i sosiologi?
Jeg har også lyst til å undervise i biologi, kan jeg dette selv om jeg ikke vil undervise i noen andre realfag?

Anonymous poster hash: cad71...dac
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Historie. Flere ben å stå på rent faglig. Tar du Hsitorie kan du unvervise i samfunnsfag, men tar du samfunnsfag kan du ikke undervise i historie. Jeg tok dette valget for 6 år siden, angrer ikke et sekund. Håper for din del at du har et tyngre fag i tillegg? Er nemlig hardt å få jobb med kun "lette" fag innenfor skolen. Norsken reddet meg.

Og ja, du har rett mtp at det er mange som har disse fagene. Ser nå at du også skal ta engelsk, det er ikke så dumt.

Endret av Branndame
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...