Gå til innhold

Jeg trodde hunden min døde i natt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Våknet for 10 min siden av en frådende hund med spasmer. Ingen kontakt å få, spasmene var ukontrollerte. Men han bjeffet av frykt mot slutten av anfallet. Han frådet ut av munnen og så livredd ut. Når jeg tenker tilbake så oppførte han seg unormalt ved leggetid i 22 30 - tiden, ville ikke finne seg helt til rette, klenget mye på meg og var urolig. Men jeg tenkte ikke mye over det der og da, det hender jo at de er litt sånn..

Samboeren spratt opp, tok tak i hunden og hvisket livredd: "nå dør han". Jeg ble såklart livredd selv, og hoppet ut av senga for å ringe dyrlegevakt. Brukte tid på å finne nr siden jeg skal på hendene. Hunden kol løpende ut fra soverommet da jeg fikk kontakt med dyrlege. Hun mente det kunne være et epileptisk anfall, etter symptomene å dømme. Sa han trenger å få hjertet og blod sjekket.

Men bakgrunnsinformasjon: fikk exspot flåttmiddel for ca 1,5 uker siden. Apoteket reagerte på dosen, men sa at det nok er riktig dose. Sommeren 2014 ble han kastrert og fikk påvist høye leververdier. Uforklarlig. Beskjed om å gi mye vann osv.

Eneste gangen jeg har sett en slikt anfall tidligere var med en annen hund som ble forgiftet av sjokolade.

Jeg har ikke sett hunden spise noe unormalt idag eller i går. Fikk rå kylling tidligere, men det har han fått 1000 ganger før.

Noen som synes det høres ut som epilepsi? Eller noe annet.

Anonymous poster hash: 1cc72...463

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ta han med til dyrlegen i dag!!!!!!! Viktig at de får sjekket både urin, avføring og blod så fort som mulig etter noe sånt så de kan lese av blodverdiene og se etter ting i urin og avføring.
Ta urinprøve hjemme ved å dytte en avlang, noe dyp tallerken, boks eller lignende under når han skal tisse og ta med denne til dyrlegen!

Anonymous poster hash: 66a18...9d2
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Enig med ovenstående taler, hunden bør tas til veterinær idag og så fort som overhodet mulig, for da kan blod- og urinprøver si noe om hva som forårsaket anfallet.

Jeg har opplevd hunder som har reagert på Exspot, men da samme dag og dagen etter at det ble påført. Ikke en uke eller to etterpå. Epilepsi kan det være, ja, eller det kan være noe helt annet. Forhåpentlig vil veterinærbesøket gi noen svar.

God bedring.

Anonymous poster hash: b8006...888
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan gikk det hos vet?

Anonymous poster hash: b4b4c...64f
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan gikk det hos vet? Anonymous poster hash: b4b4c...64f

Fant ingenting galt på prøvene. Alt var perfekt. Skal se det an, hvis anfallene kommer hyppig (1 gang i uka), starter vi på medisin mot epilepsi.

AnonymBruker
Skrevet

Fant ingenting galt på prøvene. Alt var perfekt. Skal se det an, hvis anfallene kommer hyppig (1 gang i uka), starter vi på medisin mot epilepsi.

Godt det ikke var noe alvorlig da, selvom epilepsi kan være alvorlig nok. Lykke til i allefall!

Anonymous poster hash: b4b4c...64f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Uff, det hørtes skummelt ut!! Fikk frysninger bare av tittelen på innlegget!

Kan godt skjønne at du var redd! Herregud.. hadde vel fått panikk selv hvis dette skjedde med min hund.

Lykke til videre + håper det ordner seg ! God bedring til stakkars hunden <3

Anonymous poster hash: 505c8...0fa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...