AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #1 Skrevet 19. mai 2015 Jeg går på AAP. Jeg har vært ekstremt dårlig i form de siste ukene, og har stort sett holdt senga. Tydeligvis så har jeg rotet med datoene for innsending av meldekort. Jeg får ikke logget meg på NAV nå på natta, men jeg tror fristen var mandag for over en uke siden. Dvs. at den absolutt siste fristen for innsending var nå på mandag. Jeg har bommet med en uke Er det sånn at jeg trekkes for alle dagene i forrige uke og frem til i morgen når jeg får levert meldekortet, eller? Utrolig kjipt! Noen andre som har rotet med dette? Anonymous poster hash: ba62c...e57
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #2 Skrevet 19. mai 2015 Du ringer Nav i morgen og sier du har glemt det, så fikser dem det. Du mister nok noe penger, men det er ikke fryktelig mye. Kanskje du møter en fryktelig hyggelig og hjelpsom person i morgen på telefonen.. Da kan det være du ikke mister noe. Anonymous poster hash: ae19c...928
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #3 Skrevet 19. mai 2015 Tusen takk for svar! Sånn som jeg tolker reglene, så blir jeg trukket for det antall dager jeg er forsinket. Det er jo ganske mange, så frykter at utbetalingen blir veldig liten nå. Takk for tipset, jeg skal ringe NAV i morgen. Anonymous poster hash: ba62c...e57
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #4 Skrevet 19. mai 2015 Man får logget seg inn og sendt meldekort om natta. Anonymous poster hash: 386e1...514
Ramona Skrevet 19. mai 2015 #5 Skrevet 19. mai 2015 Du trekkes ikke for hver dag, men fra ca. Onsdag til i dag. Da mister du det du har i dagsats per dag.
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #6 Skrevet 19. mai 2015 Jeg mistet 2 ukers utbetaling pga jeg glemte et meldekort. Merket det når jeg skulle sende inn neste meldekort, at jeg hadde det forrige liggende. Jeg ringte NAV når jeg oppdaget det, men mistet pengene likevel. Legen min sendte brev til NAV og skrev at jeg hadde vært syk men det hjalp ikke det heller. Men du må jo prøve, ring de i morgen du. Kanskje du har flaks... Anonymous poster hash: 28aa6...7ed
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #7 Skrevet 19. mai 2015 Jeg fikk ikke logget meg inn i sted, var kanskje noe feil med siden. Men plutselig kom jeg inn. Da jeg logget inn sto det en advarsel: send inn meldekort nå, du risikerer trekk. Ser ut som at jeg fikk levert kortet nå, er det nytt at man kan levere på natten forresten? Men det står ikke hvor mye utbetalingen blir på, det står bare til behandling. Man får jo betalt for 10 dager i løpet av en 14-dagers periode (mandag til fredag). Jeg tolker det sånn at jeg mister mandag-fredag i forrige uke + mandag og tirsdag denne uken? Sånn at jeg får betalt for kun 3 dager. Eller er jeg helt på bærtur nå? Skal ringe NAV i morgen og spørre. Anonymous poster hash: ba62c...e57
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2015 #8 Skrevet 20. mai 2015 Hvis du fikk sendt meldekortet nå, innen fristen, så mister du ikke penger. Jeg har gjort det selv en gang Var også en gang jeg var for syk til å klare å sende det inn og da fikk jeg penger etter at jeg hadde levert lege-erklæring. (Men det var nok en glipp, for jeg fikk brev med svslag i posten og påfølgende anker og avslagsbrev i posten i nesten ett år i etterkant)Anonymous poster hash: 6a207...0ae
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2015 #9 Skrevet 20. mai 2015 Hvis du fikk sendt meldekortet nå, innen fristen, så mister du ikke penger.Anonymous poster hash: 6a207...0ae Jeg fikk dessverre ikke sendt det innen fristen. Aller siste frist før trekk var mandag 18.mai, mens jeg sendte meldekortet tidligere i natt. Anonymous poster hash: ba62c...e57
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2015 #10 Skrevet 20. mai 2015 Jeg gikk ned på det lokale nav kontoret når det samme skjedde meg og de ordnet opp i det. Skal sies jeg bor på et lite sted og de er veldig greie her. Men verdt et forsøk TS.Anonymous poster hash: f7d86...193
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2015 #11 Skrevet 20. mai 2015 Tenkte å komme med en liten oppdatering: Jeg har snakket med NAV, men der var det ingen nåde. Jeg mister hele stønaden for de 2 ukene Tror de er veldig strenge på det. Jeg kan sende inn en klage/uttalelse på hvorfor jeg har sendt for sent, og legge ved legeerklæring. Men jeg tror det kan bli vanskelig å få trekket omgjort, siden det nesten hørtes ut som jeg måtte ha vært på sykehus for at det skulle være gyldig grunn. Så surt! Noen som har klaget på trekket, og fått det godkjent? Anonymous poster hash: ba62c...e57
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå