AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #1 Skrevet 19. mai 2015 Jeg har virkelig prøvd å forstå hva fellesformue egentlig er nå, men finner det tydeligvis ganske vanskelig ikveld.. Jeg skjønner hva selve ordet betyr, men når det står på finnannonsen at fellesformue: 4000kr.. Når skal dette betales? En gang i kvartalet? Hver mnd!? Og fellesgjelden er 15 000 kr, når det er betalt ned er vi ferdige med den sant? Er selveier det er snakk om. Utrolig dumme spørsmål, i know.. Anonymous poster hash: 08971...a89
Fjompen Skrevet 19. mai 2015 #2 Skrevet 19. mai 2015 Fellesformue er de oppsparte midler borettslaget/sameiet innehar. Andel fellesgjeld er boenhetens andel av boretsslagets/sameiets totale gjeld.
Bondenisse Skrevet 19. mai 2015 #3 Skrevet 19. mai 2015 Du betaler ikke noe på fellesformue, det er sameiets sparekonto. Du overtar andelen på 4000 fra forrige eier i likehet med lånet. Men du betaler inn felleskostnader, de går til å dekke lånet, spare mer og ulike utgifter som vaktmester, strøm osv. Når lånet er nedbetalt betaler dere ikke mer på det nei, men sameiet kan ta opp nye lån til å dekke ulike ting som maling av fasader osv..
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2015 #4 Skrevet 20. mai 2015 Takk!! Da skjønner jeg mye mer. Anonymous poster hash: 08971...a89
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå