Gjest Smulan Skrevet 29. august 2004 #1 Skrevet 29. august 2004 Sikkert et dumt sp.mål,men hvor skal papirene sendes? Til likningskontoret i hjemkommunen min? Smulan.
Gjest Anonymous Skrevet 29. august 2004 #3 Skrevet 29. august 2004 Skjønner det, men hva er adr dit? Vil det si likningskontoret i fraflyttingskommunen? Smulan.
diddi Skrevet 29. august 2004 #4 Skrevet 29. august 2004 Send det til Folkeregisteret i den kommunen du flytter til. (Folkeregisteret ligger ofte samme sted som likningskontoret, men er noe annet.)
Omorosa Skrevet 29. august 2004 #6 Skrevet 29. august 2004 Vet noen forresten hvor lang tid det tar å få "innvilget" sin flyttesøknad? Sendte inn for et par uker siden og ennå ikke hørt noe....
Gjest Anonymous Skrevet 29. august 2004 #7 Skrevet 29. august 2004 Vet noen forresten hvor lang tid det tar å få "innvilget" sin flyttesøknad? Sendte inn for et par uker siden og ennå ikke hørt noe.... du trenger ikke godkjenning for å flytte!
Gjest Gjesta Skrevet 29. august 2004 #8 Skrevet 29. august 2004 Vet noen forresten hvor lang tid det tar å få "innvilget" sin flyttesøknad? Sendte inn for et par uker siden og ennå ikke hørt noe.... Da jeg leverte inn flytteskjema, fikk jeg bekreftelsen etter 1-2-ukers tid.
Jellyfish Skrevet 30. august 2004 #9 Skrevet 30. august 2004 Flyttet i sommer, men har enda ikke fått noen bekreftelse på at flyttingen er registrert. Vet imidlertid at den er det, for legen hentet opp min nye folkeregisteradresse for et par dager siden.
Gjest Madden Skrevet 30. august 2004 #10 Skrevet 30. august 2004 De er ofte litt treige med å sende bekreftelser ja..
Leo Skrevet 30. august 2004 #11 Skrevet 30. august 2004 du trenger ikke godkjenning for å flytte! Jo, faktisk! Ingen kan selvfølgelig nekte deg å flytte fysisk, men du kan bli nektet å skifte adresse i folkeregisteret. Dette gjelder f.eks. studenter.
Gjest TomKrus Skrevet 30. august 2004 #12 Skrevet 30. august 2004 Jo, faktisk! Ingen kan selvfølgelig nekte deg å flytte fysisk, men du kan bli nektet å skifte adresse i folkeregisteret. Dette gjelder f.eks. studenter. Det gjør de ikke lenger. Her i byen hadde iallfall kommunen en kampanje for å få studentene til å melde flytting til byen i forkant av valget nå sist.
Leo Skrevet 30. august 2004 #13 Skrevet 30. august 2004 Ehh, ikke for at det spiller noen rolle egentlig, men broder'n hadde faktisk problemer med "å få lov til" å melde flytting til en viss by i Midt-Norge i vår fordi han sto oppført som "student" og ikke har hatt inntekt i Norge de siste årene...
Timian Skrevet 31. august 2004 #14 Skrevet 31. august 2004 Jepp! Leo har rett! Jeg ble nektet flytting til hovedstaden fordi jeg skrev at jeg var "arbeidssøkende", dvs. akkurat ferdig med studier og på vei ut i jobb. Fikk avslag fordi jeg "ikke kunne bekrefte at jeg skulle bo i byen i et halvt år frem i tid". Bare tull! De er bare livredde for å måtte støtte enda en arbeidsløs stakkar, noe de helt klart skal få slippe!
Gjest Yoni Skrevet 31. august 2004 #15 Skrevet 31. august 2004 Jepp! Leo har rett! Jeg ble nektet flytting til hovedstaden fordi jeg skrev at jeg var "arbeidssøkende"' date=' dvs. akkurat ferdig med studier og på vei ut i jobb. Fikk avslag fordi jeg "ikke kunne bekrefte at jeg skulle bo i byen i et halvt år frem i tid". Bare tull! De er bare livredde for å måtte støtte enda en arbeidsløs stakkar, noe de helt klart skal få slippe! [/quote'] Jeg lot det feltet stå blankt og ingen spurte meg om noe som helst eller nektet meg å få registrert flytting.
Gjest TomKrus Skrevet 31. august 2004 #16 Skrevet 31. august 2004 Ehh' date=' ikke for at det spiller noen rolle egentlig, men broder'n hadde faktisk problemer med "å få lov til" å melde flytting til en viss by i Midt-Norge i vår fordi han sto oppført som "student" og ikke har hatt inntekt i Norge de siste årene...[/quote'] Vel det var i gamle dager, eller han må ha møtt på en som ikke kunne jobben sin: Fra 1. november 2001 kan studenter velge om de vil være registrert bosatt i hjemkommunen eller på studiestedet.
Veslejenta Skrevet 31. august 2004 #17 Skrevet 31. august 2004 Jeg fikk ikke lov til å melde flytting til Oslo i fjor sommer. Jeg møtte opp personlig, og fikk beskjed om at så lenge jeg var arbeidsledig måtte jeg ha med en leiekontrakt for stedet jeg skulle bo. Dette kunne jeg ikke frembringe da jeg bodde hos svigermor i noen måneder mens samboeren og jeg venta på å kunne flytte inn i huset vi nå bor i. Hadde jeg skrevet opp "yrkestittelen" min istedetfor, så hadde det ikke vært noe problem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå