kjøttmeis Skrevet 19. mai 2015 #1 Skrevet 19. mai 2015 Har fått et inkassovarsel på over tusen kroner fra... videoslots.com, i følge Svea Finans. Nå er jeg rimelig forvirra, for jeg har nemlig aldri handlet der før, eller brukt nettsiden. Vet enda ikke helt hva det er for noe. Prøvde å søke på nettstedet, og det virker ikke kjent i det hele tatt. Har aldri vært innom siden før nå. Skjønner ikke hva det kan være for noe. Noen som har opplevd liknende? Hva skal jeg gjøre? Vil ikke betale over tusen kroner (som jeg ikke har) for noe jeg ikke aner hva er for...
Gjest Saxofon Skrevet 19. mai 2015 #2 Skrevet 19. mai 2015 Videosluts.com Neida, ta kontakt med dem i morgen så ordner det seg!
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #4 Skrevet 19. mai 2015 Er nok noe scam. Svea Finans er vel svensk? Ta kontakt med dem i morgen og hør hva i all verden dette er Anonymous poster hash: 241da...432 2
kjøttmeis Skrevet 19. mai 2015 Forfatter #5 Skrevet 19. mai 2015 Ok! Skal ta kontakt med dem i morgen. Håper det ordner seg... Er mye penger for en med dårlig råd! Er enda veldig forvirra. Prøver å tenke om det er noe jeg har brukt penger på, men det har jeg jo ikke.
kjøttmeis Skrevet 19. mai 2015 Forfatter #7 Skrevet 19. mai 2015 Tror det er svindel. Skjønner ikke hva annet det kan være, bortsett fra en misforståelse. Kunne ikke ha passet dårligere å få dette brevet nå.
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #8 Skrevet 19. mai 2015 Men er ikke SveaFinans et "ekte" og ordentlig selskap? Hvis det faktisk er de som har sendt deg regningen, ville jeg nesten blitt redd for at noen har bedrevet ID-tyveri eller noe... Samtidig kan det jo tenkes at noen gir seg ut for å være inkassoselskapet, da. Virker regningen "ordentlig"? Står f.eks. noe organisasjonsnr. og sånt på? Og er kravet spesifisert? Anonymous poster hash: 3ee5d...20c
Gjest Blondie65 Skrevet 19. mai 2015 #9 Skrevet 19. mai 2015 Svea finans er er legitimt selskap. Men både id tyveri, navneforveksling og lignende har skjedd før. De må nå uansett kunne vise til bestillingen din.
SRC Skrevet 19. mai 2015 #10 Skrevet 19. mai 2015 Jeg har vært borti noe lignende, ikke samme selskap da. Men som personen over meg sier kan de ikke kreve penger om de ikke har noe som helst kvittering på kjøp e.l.! Jeg sendte en sint mail og spurte hva i alle dager dette skulle bety, har ikke hørt noe mer siden 3
kjøttmeis Skrevet 19. mai 2015 Forfatter #11 Skrevet 19. mai 2015 Men er ikke SveaFinans et "ekte" og ordentlig selskap? Hvis det faktisk er de som har sendt deg regningen, ville jeg nesten blitt redd for at noen har bedrevet ID-tyveri eller noe... Samtidig kan det jo tenkes at noen gir seg ut for å være inkassoselskapet, da. Virker regningen "ordentlig"? Står f.eks. noe organisasjonsnr. og sånt på? Og er kravet spesifisert? Anonymous poster hash: 3ee5d...20c Som jeg kan se... Vet ikke helt hva som er på en "ordentlig" regning, detaljert. For alt jeg vet er den ekte og at noen har brukt min konto. Skal ringe dem i morgen og si at dette må være en misforståelse. De må i det minste vise bestillingen slik at jeg kan bekrefte om det er meg eller ikke.
kjøttmeis Skrevet 19. mai 2015 Forfatter #12 Skrevet 19. mai 2015 Jeg har vært borti noe lignende, ikke samme selskap da. Men som personen over meg sier kan de ikke kreve penger om de ikke har noe som helst kvittering på kjøp e.l.! Jeg sendte en sint mail og spurte hva i alle dager dette skulle bety, har ikke hørt noe mer siden Kanskje jeg må gjøre det samme Haha... Huff. Vil gjerne snakke med dem da. Men utrolig kjedelig dette.
Fjompen Skrevet 19. mai 2015 #13 Skrevet 19. mai 2015 Det er viktig at du så raskt som mulig, helst skriftlig/epost bestrider kravet. Da må kreditor sannsynliggjøre at du er skyldig beløpet, og de kan ikke legge på renter/gebyrer. Når det er sagt, så er det nok mange saker i inkassobyråer som foregår "uberørt av menneskehender" slik at eventuelle misforståelser eller urettmessige krav ikke oppdages før mottager bestrider kravet. 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #14 Skrevet 19. mai 2015 Skriv en epost, der du oppgir all infoen som står på det du har mottatt. Altså datoer, referansenummer, navnet ditt osv. Så skriver du at du bestrider kravet. Og forklarer hvorfor du ikke er enig i at de skal ha penger hos deg/har et krav mot deg. Anonymous poster hash: ab475...cf9
Gjest Blondie65 Skrevet 20. mai 2015 #15 Skrevet 20. mai 2015 Hun må nå få greie på hva kravet er først. Har lite for seg å bestride et krav som er helt riktig.
Gullik Skrevet 20. mai 2015 #16 Skrevet 20. mai 2015 Skremmende å få sånt i posten, men de kommer ingen vei med et slikt krav. Bestrid saken til inkassoselskapet. For å komme videre må videoslots da fremkalle dokumentasjon om at du har kjøpt noe hos dem.
kjøttmeis Skrevet 20. mai 2015 Forfatter #17 Skrevet 20. mai 2015 Okei! Noen tips på hvordan jeg kan skrive dette? Min info klarer jeg jo selvfølgelig få inn, men resten... Jeg er enda litt skremt. Håper virkelig det er en feil... Hvis nettsiden kommer med et ordentlig dokument på at jeg har kjøpt noe der, da må det jo være id-tyveri. Det kan ikke være annet. Hvis det er id-tyveri... hva i all verden gjør jeg da?
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2015 #18 Skrevet 20. mai 2015 Okei! Noen tips på hvordan jeg kan skrive dette? Min info klarer jeg jo selvfølgelig få inn, men resten... Jeg er enda litt skremt. Håper virkelig det er en feil... Hvis nettsiden kommer med et ordentlig dokument på at jeg har kjøpt noe der, da må det jo være id-tyveri. Det kan ikke være annet. Hvis det er id-tyveri... hva i all verden gjør jeg da? Skriv Hei Har mottatt regning på sånn og sånn fra den og den nettsiden. Jeg har aldri vært på den nettsiden og aner ikke hva det er engang så her må det ha skjedd en feil. Regner med dere ordner opp i det straks. MvH Ditt navn. Anonymous poster hash: 014bb...c7c
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2015 #19 Skrevet 20. mai 2015 Før du bestrider kravet må du jo ringe for å høre hva dette dreier seg om. Anonymous poster hash: 5e766...b72
kjøttmeis Skrevet 20. mai 2015 Forfatter #20 Skrevet 20. mai 2015 Å, okei. Da ringer jeg dem først, og så sender jeg dem en mail! haha...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå