AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #1 Skrevet 19. mai 2015 Mannen min har prøvd siden nyttår å gå ned i vekt. Han er 33 år og veier 105 kg. Han har lagt om kostholdet og trener 3-4 ganger i uka (ikke styrke, kondisjonstrening) Typisk "mat-dag" består av knekkebrød/grovt brød til frokost og lunsj (av og til en salat eller grove rundstykker), middag består av mye salat/grønnsaker, magert kjøtt og litt ris/potet, kvelds er knekkebrød eller yoghurt (skyr/dobbel 0 eller andre uten sukker). Mellom-måltid er frukt og grønnsaker. Han spiser nesten ikke snop (unner seg litt på lørdager), og drikker ikke brus eller alkohol. Skulle tro at han skulle klare å gå ned, men har bare mistet tre kg siden nyttår.. Noen som har tips til hva det kan være som gjør at han stopper opp? Han blir så fortvilet, og gir snart opp.. Beklager hvis innlegget ble rotete forklart Anonymous poster hash: 14caf...f50
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #2 Skrevet 19. mai 2015 Enten lurer han seg selv, eller så er det noe galt med stoffskiftet/fordøyelsen.Anonymous poster hash: ec311...3e4
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #3 Skrevet 19. mai 2015 Mannen min har prøvd siden nyttår å gå ned i vekt. Han er 33 år og veier 105 kg. Han har lagt om kostholdet og trener 3-4 ganger i uka (ikke styrke, kondisjonstrening) Typisk "mat-dag" består av knekkebrød/grovt brød til frokost og lunsj (av og til en salat eller grove rundstykker), middag består av mye salat/grønnsaker, magert kjøtt og litt ris/potet, kvelds er knekkebrød eller yoghurt (skyr/dobbel 0 eller andre uten sukker). Mellom-måltid er frukt og grønnsaker. Han spiser nesten ikke snop (unner seg litt på lørdager), og drikker ikke brus eller alkohol. Skulle tro at han skulle klare å gå ned, men har bare mistet tre kg siden nyttår.. Noen som har tips til hva det kan være som gjør at han stopper opp? Han blir så fortvilet, og gir snart opp.. Beklager hvis innlegget ble rotete forklart Anonymous poster hash: 14caf...f50 Det kan jo hende at fettet er blitt ersattet med muskler ettersom han trener regelmessig. Da vil det ikke vises så tydelig på vekten. Det beste er å ta mål samtidig, slik at man har andre måter å følge med på endringene. Halsen, overarmen, midjen, lårene, over hoftene. Anonymous poster hash: 27fe2...769 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #5 Skrevet 19. mai 2015 Ut i fra hva du skriver tenker jeg umiddelbart at han spiser for lite, evt spiser for lite fett. Anonymous poster hash: 4984b...63e 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #6 Skrevet 19. mai 2015 Hvilke mengder er det snakk om, maten han spiser? Varierer veldig, men gjerne 3 knekkebrød eller brødskiver. Til middag er det f.eks en kyllingfilet, masse gr.saker og en liten mengde ris. Syns ikke han spiser store mengder, men er ikke så flink til å spise regelmessig.. Anonymous poster hash: 14caf...f50
Pringle Skrevet 19. mai 2015 #7 Skrevet 19. mai 2015 Det var ikke rotete. Jeg tror jeg har en anelse om hva som skjer. Du bruker mange ord av typen "prøvd", "typisk", "av og til", "mye", "litt", "nesten ikke". Teller han kalorier? Veier han alt han spiser og drikker? Sjekker han kaloriinnhold på alle matvarer? Spiser han bare til måltidene, eller blir det av og til en pølse i kiosken, et kakestykke i lunsjen... sånt kan fort balle på seg. Har han "cheat days"? Er han motivert til å gå ned i vekt? Isåfall, hvorfor spør han ikke selv om hjelp her? 3
Gjest minge Skrevet 19. mai 2015 #8 Skrevet 19. mai 2015 (endret) Det var ikke rotete. Jeg tror jeg har en anelse om hva som skjer. Du bruker mange ord av typen "prøvd", "typisk", "av og til", "mye", "litt", "nesten ikke". Teller han kalorier? Veier han alt han spiser og drikker? Sjekker han kaloriinnhold på alle matvarer? Spiser han bare til måltidene, eller blir det av og til en pølse i kiosken, et kakestykke i lunsjen... sånt kan fort balle på seg. Har han "cheat days"? Er han motivert til å gå ned i vekt? Isåfall, hvorfor spør han ikke selv om hjelp her? Det er ikke alle menn som er så glad i forumer, min inkl. Selv om de selvsagt også har ting de lurer på Dessuten heter det jo kvinneguiden og det får nok mange menn til å tenke at det er mye mensenprat her, noe som sikkert er skremmende (og kjedelig) nok i seg selv Endret 19. mai 2015 av minge 3
Rast Skrevet 19. mai 2015 #9 Skrevet 19. mai 2015 Hvordan er hverdagsaktiviteten utenom treningen? Selv om man trener ett par ganger i uka er det ofte nødvendig å øke hverdagslig aktivitet og dermed forbrenning for å gå ned i vekt selv om man spiser fornuftig. Slik at den totale mengden forbrente kalorier sørger for et underskudd, så man ikke trenger å spise mindre og gå sulten når man går ned i vekt.
Gjest Coolaid Skrevet 25. mai 2015 #10 Skrevet 25. mai 2015 Ut i fra hva du skriver tenker jeg umiddelbart at han spiser for lite, evt spiser for lite fett. Anonymous poster hash: 4984b...63e Jepps, det første jeg tenkte.
Gjest Nanne70 Skrevet 25. mai 2015 #11 Skrevet 25. mai 2015 Ut i fra hva du skriver tenker jeg umiddelbart at han spiser for lite, evt spiser for lite fett. Anonymous poster hash: 4984b...63e Støtter denne
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2015 #12 Skrevet 25. mai 2015 Steker han maten i mye olje f.eks.? Hender det det er bursdagskake på jobb, en liten sjokolade i pausen, en pølse her og der? Hvis han virkelig hadde ligget i kaloriunderskudd, ville han gått ned i vekt. Anonymous poster hash: fa2ae...853
Gjest Godjente Skrevet 25. mai 2015 #13 Skrevet 25. mai 2015 Kan det være statoilstasjonen på hjørnet? Neida, men min erfaring er at menn ofte sniker seg til å spise når man ikke ser det.Iallefall om det er vi jenter som pusher på et sunt kosthold. Ellers så støtter jeg de som sier det er lite fett i kosten 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå