Fjompen Skrevet 22. mai 2015 #21 Skrevet 22. mai 2015 Å ha billån uten kasko er vel enda mer idiotisk dersom man greier å vrake den?Anonymous poster hash: f2f30...405 Det er som regel et krav fra den som har pant i bilen at du kaskoforsikrer den. Unntaket er enkelte tilbydere av billån som tilbyr "kaskofritt billån" til inntil 100.000, noe som i realiteten bare er et vanlig forbrukslån og priset deretter. Har man lån på bilen så er kasko sånn sett fornuftig, siden du ellers risikerer å bli sittende med gammel gjeld på kondemnert bil. Ellers så skal forsikring stort sett kun dekke "store, uventede utgifter som du på ingen måte har forutsetning for å kunne dekke selv". Det vil si en bil til 350 00, huset ditt eller reiseforsikring. På samme måte som det er dumt å tegne forsikring på en tv til 10.000 så er det dumt å betale dyrt for kaskoforsikring på en nedbetalt bil til 40.000.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2015 #22 Skrevet 22. mai 2015 Et kjapt søk på finn viser at man får tilsvarende bil til mellom 80-120.000. De billigste har mindre motor. Kom selvfølgelig på at jeg må på et kurs utenbys til 8000 kr også, for å beholde den nye jobben min med bedre timelønn og så mye overtid jeg gidder, så billånet får vente en måned eller to mens jeg hamstrer timer og får unna det dustekurset Anonymous poster hash: f2f30...405
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå