AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #1 Del Skrevet 19. mai 2015 Det har oppstått et lite problem med naboene nå.... Tidligere var det en høy hekk mellom hagene våre. Da kunne jeg fint legge meg ned på plenen å sole meg, uten noe særlig innsyn. Men for noen uker siden klippet de hekken, slik at det er fult mulig å se alt som foregår på "min" side. Det er deres hekk. Men... Da jeg for et par uker siden holdt på i hagen, iført short + bh (et par av de fine soldagene...), så kom sønnen til naboene bort til hekken og pekte på meg. Han pekte og sa "pupper, se pupper, fine pupper". Han kommenterte også rumpen min. Dette har han ikke gjort før, da hekken har vært såpass høy at ingen kunne se. Jeg må jo nesten nevne at han er psykisk utviklingshemmet. Jeg synes det var ganske ubehagelig, og håper jo at dette IKKE vil skje igjen. Foreldrene fikk ikke dette med seg. Hvordan skal jeg ta det opp med de? Jeg vet at sønnen noen ganger har kommet med småfrekke kommentarer til nabojentene her tidligere. Jeg har jo ikke lyst å droppe å sole meg i bikini til sommeren eller holde meg innendørs... Anonymous poster hash: a7576...58d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 19. mai 2015 #2 Del Skrevet 19. mai 2015 Det er bare sånn han er. Psykisk utviklingshemmede kan ikke alltid noe for at de kommer med slike frekke kommentarer. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #3 Del Skrevet 19. mai 2015 Jeg ville ikke tatt det opp når det bare har skjedd én gang. Hvis det blir et problemsom gjentar seg, kan du ta det opp med foreldrene. Si at sønnen deres kommenterer pupper og rumpe, og at du lurer på om de kan snakke med han om at det ikke er sånn man snakker til andre. Anonymous poster hash: 90898...3a4 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #4 Del Skrevet 19. mai 2015 Kan du ikke bare sette opp din egen hekk som er så høy som den forrige var? Anonymous poster hash: 8073d...98a 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Honeypuff_1992 Skrevet 19. mai 2015 #5 Del Skrevet 19. mai 2015 Jeg ville ikke tatt det opp når det bare har skjedd én gang. Hvis det blir et problemsom gjentar seg, kan du ta det opp med foreldrene. Si at sønnen deres kommenterer pupper og rumpe, og at du lurer på om de kan snakke med han om at det ikke er sånn man snakker til andre. Anonymous poster hash: 90898...3a4 Støtter denne! Synes dette hørtes ut som et godt forslag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #6 Del Skrevet 19. mai 2015 Støtter denne! Synes dette hørtes ut som et godt forslag. Høres ut som en god ide! Men jeg har litt lyst å ta dette opp med tanke på nabojentene også. De er 12-14år, og jeg tviler på at de vil ta dette opp selv. Anonymous poster hash: a7576...58d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 19. mai 2015 #7 Del Skrevet 19. mai 2015 (endret) Høres ut som en god ide! Men jeg har litt lyst å ta dette opp med tanke på nabojentene også. De er 12-14år, og jeg tviler på at de vil ta dette opp selv. Anonymous poster hash: a7576...58d Det får være opp til nabojentene. Plager han dem? Endret 19. mai 2015 av Millimani 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fotballen Skrevet 19. mai 2015 #8 Del Skrevet 19. mai 2015 Ærligtalt du må da tåle det av en som er psykisk utviklingshemmet. Han kan ikke noe for det. "Fine pupper" Hva som er galt med å høre det? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #9 Del Skrevet 19. mai 2015 Har det vær varmt nok til å gå i bikini? Tror jeg må bo i feil del av landet. Du kan alltids bare kjøpe en slags levegg og sette opp Anonymous poster hash: cc072...508 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fotballen Skrevet 19. mai 2015 #10 Del Skrevet 19. mai 2015 (endret) Høres ut som en god ide! Men jeg har litt lyst å ta dette opp med tanke på nabojentene også. De er 12-14år, og jeg tviler på at de vil ta dette opp selv. Anonymous poster hash: a7576...58d Snakk heller med de jentene om sykdommen hans. Egentlig foreldrenes oppgave. At han kan si rare ting, og at han ikke kan noe for det. Endret 19. mai 2015 av iBiteU;) 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 19. mai 2015 #11 Del Skrevet 19. mai 2015 Gjør det så mye da? Skjer det ofte skjønner jeg det er slitsomt, men at han én gang kommenterer at du har fine pupper bør du takle. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 19. mai 2015 #12 Del Skrevet 19. mai 2015 Ærligtalt du må da tåle det av en som er psykisk utviklingshemmet. Han kan ikke noe for det. "Fine pupper" Hva som er galt med å høre det? Det kalles uønsket oppmerksomhet. Selv om han er psykisk utviklingshemmet så skal han også sosialiseres for ut i den samme verden som meg og deg, og da er ikke slike kommentarer noe en del av dette. Hvorfor skal ikke han lære dette som alle andre? Selvsagt kan han lære seg at slikt sier man ikke, på samme måte som man han sikkert lærer andre ting. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fotballen Skrevet 19. mai 2015 #13 Del Skrevet 19. mai 2015 Det kalles uønsket oppmerksomhet. Selv om han er psykisk utviklingshemmet så skal han også sosialiseres for ut i den samme verden som meg og deg, og da er ikke slike kommentarer noe en del av dette. Hvorfor skal ikke han lære dette som alle andre? Selvsagt kan han lære seg at slikt sier man ikke, på samme måte som man han sikkert lærer andre ting. Det er ikke alltid det hjelper å lære de. Det kan glippe ut av munnen deres for det. Da hjelper det ikke å klage på han. Det er bare å lukke ørene. Ikke noe verre enn det. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 19. mai 2015 #14 Del Skrevet 19. mai 2015 Det er ikke alltid det hjelper å lære de. Det kan glippe ut av munnen deres for det. Da hjelper det ikke å klage på han. Det er bare å lukke ørene. Ikke noe verre enn det. Oppfattet ikke at TS klaget, men opplevde uønsket oppmerksomhet. Man kan først forsøke før man avskriver de som ikke egnet til læring. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #15 Del Skrevet 19. mai 2015 Litt som masse andre nannfolk/gutter en sen lørdagskveld, eller på gymmen, altså! Og det må jeg si er mye verre, de har faen meg ingen rett til slikt. Det er litt formildende omstendigheter at han nok ikke kan reflektere så mye over dette, men samtidig må han jo ha fått med seg at det er noe "spesielt" med pupper og rumpe. Skjønner det er ubehagelig, og ville nok tatt det forsiktig opp med foreldrene. Og kanskje ymtet frempå at hekken var veldig fin før...Anonymous poster hash: 7dba2...c13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #16 Del Skrevet 19. mai 2015 Kommer med "frekke kommentarer?" Er det frekt å si at du har fine pupper? Greit nok at det ikke passer seg og det er noe han ikke burde si, men å mene det er FREKKE kommentarer? Altså... Anonymous poster hash: e67d2...782 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2015 #17 Del Skrevet 20. mai 2015 Det er jo ikke noe frekt å påpeke noe han ser. For han så er ikke pupper noe seksuelt, men en ting. Akuratt som "se et tre, se en fugl, se en mage, se en bil". Det beste du kan gjøre er å ikke ta deg nær av det og behandle han med respekt, han kan ikke noe for at han sier observasjonstankene sine høyt når han er psykisk utviklingshemmet. Derimot er det respektløst av deg å si dette til foreldrene hans, det vil gjøre de flaue over barnet sitt som heller ikke de kan noe for at er sånn. Det er som med små unger, som kan si "mamma er hun gravid" om en tjukk dame på bussen. Ja uheldige kommentarer, men ingen kan noe for det. Anonymous poster hash: b0e8d...524 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2015 #18 Del Skrevet 20. mai 2015 Neste gang du opplever noe lignende igjen, TS, så sier du ifra direkte til ham. Hvis ikke dèt hjelper, så snakker du med foreldrene hans. Han er kanskje psykisk utviklingshemmet, men ingen idiot. Håper du får fortsette å sole deg i fred i nær og fjern fremtid Anonymous poster hash: b1d6b...ea0 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hofmann Skrevet 20. mai 2015 #19 Del Skrevet 20. mai 2015 Det har oppstått et lite problem med naboene nå.... Tidligere var det en høy hekk mellom hagene våre. Da kunne jeg fint legge meg ned på plenen å sole meg, uten noe særlig innsyn. Men for noen uker siden klippet de hekken, slik at det er fult mulig å se alt som foregår på "min" side. Det er deres hekk. Men... Da jeg for et par uker siden holdt på i hagen, iført short + bh (et par av de fine soldagene...), så kom sønnen til naboene bort til hekken og pekte på meg. Han pekte og sa "pupper, se pupper, fine pupper". Han kommenterte også rumpen min. Dette har han ikke gjort før, da hekken har vært såpass høy at ingen kunne se. Jeg må jo nesten nevne at han er psykisk utviklingshemmet. Jeg synes det var ganske ubehagelig, og håper jo at dette IKKE vil skje igjen. Foreldrene fikk ikke dette med seg. Hvordan skal jeg ta det opp med de? Jeg vet at sønnen noen ganger har kommet med småfrekke kommentarer til nabojentene her tidligere. Jeg har jo ikke lyst å droppe å sole meg i bikini til sommeren eller holde meg innendørs... Anonymous poster hash: a7576...58d Du høres svært lite generøs ut. Gutten er tilbakestående. Hva forventer du? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QueenOfTheSidewalk Skrevet 20. mai 2015 #20 Del Skrevet 20. mai 2015 Hadde satt opp hekk igjen på min side 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå