Ailurophile Skrevet 19. mai 2015 #1 Skrevet 19. mai 2015 Jeg vil gjerne jobbe i en bokhandel, men jeg aner ikke hvordan jeg fikser dette. Vet sånn noenlunde hvordan en CV skal se ut, men aner ikke hva jeg skal skrive på den. Hva burde jeg nevne på CV'n? Og hva skal jeg skrive i søknaden? Og hvordan skal jeg søke om jobb? Skal jeg bare gå til byens to bokhandler og levere søknaden i kassa? Sorry at jeg er så hjelpeløs, haha. Har aldri hatt en jobb før så aner ikke hvordan jeg fikser dette.
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #2 Skrevet 19. mai 2015 Skriv en åpen søknad der du forteller om deg selv, hva du kan og hvorfor du vil jobbe i bokhandel. Skriv gjerne ned de egenskapene du har som gjør at du tror du vil gjøre en god jobb. Jeg har selv jobbet i bokhandel, og da ble det tilsatt folk som hadde levert åpne søknader. Søknaden leverer du i butikken, be om å få snakke med sjefen slik at han/hun får et ansikt til søknaden. Anonymous poster hash: 45716...f0a
Ailurophile Skrevet 20. mai 2015 Forfatter #3 Skrevet 20. mai 2015 Skriv en åpen søknad der du forteller om deg selv, hva du kan og hvorfor du vil jobbe i bokhandel. Skriv gjerne ned de egenskapene du har som gjør at du tror du vil gjøre en god jobb. Jeg har selv jobbet i bokhandel, og da ble det tilsatt folk som hadde levert åpne søknader. Søknaden leverer du i butikken, be om å få snakke med sjefen slik at han/hun får et ansikt til søknaden. Anonymous poster hash: 45716...f0a Såå ingen CV?
Sapree Skrevet 20. mai 2015 #4 Skrevet 20. mai 2015 Beste er å skrive en søknad som er tilpasset bokhandelen og legg også til en CV. Synes det er greie eksempler på både CV og søknad her: http://cvnerden.no/eksempler-pa-cv-og-soknad-2/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå